טוען...

החלטה על תשובה מטעם הנתבע/התובע שכנגד לתגובת התובעת לבקשה לחיובה בהפקדת ערובה לתשלום הוצאות

ערן נווה03/05/2015

מספר בקשה:28

בפני

כב' סגן הנשיא, השופט נווה ערן

מבקש

ריאד מוחמד

נגד

משיבה

מוסך ק. אלונים בע"מ

החלטה

הוגשה מטעם המבקש שהינו הנתבע/התובע שכנגד בתיק בקשה לחיוב המשיבה שהינה התובעת/הנתבעת שכנגד להפקדת ערובה להבטחת הוצאות הנתבע/המבקש.

הבקשה הוגשה בהמשך לישיבת בית משפט שהתנהלה בתיק זה ובהמשך למינויו של רואה החשבון מר פרץ שמואל בתיק זה.

על פי חוות דעתו של המומחה שטרם נשלחו לו שאלות הבהרה על ידי המשיבה, חרף טענותיה וטרם זומן להעיד בבית משפט קבע כי ישנה יתרה מוחלטת לטובת הנתבע/התובע שכנגד בשיעור של 130,068 ₪ כאשר מסכום זה יש לקזז סך של 26,000 ₪ במידה ויומצאו מסמכים מאמתים להעברה מיום 19.7.09 לטובת ריאד מוחמד.

בבקשתו מסביר הנתבע כי תביעת התובעת איננה מבוססת ולא צורפה לה ולו חשבונית אחת להוכחת החוב הנטען ומוכחש. המוסך עצמו נסגר זה מזמן ולטענת הנתבע (בבקשה הראשונית) התובעת/המשיבה מצויה בקשיים כלכליים ומספר ספקים אף ביטלו את ההתקשרות עמה לאור העובדה שאינה עומדת בהתחייבויותיה.

התובעת/המשיבה היא חברה מפרת חוק ואשר אינה משלמת את האגרה השנתית על פי בירור שנערך מול רשם החברות.

הבקשה מוגשת מכח סעיף 353 (א) לחוק החברות שכותרתו " ערובה להוצאות משפט" כאשר יש לשקול את מצבה הכלכלי של החברה וכל עוד אינה יכולה זו להוכיח כי תשלם את הוצאות הנתבע וכמי שרובצת עליה הנטל להוכיח את יכולתה, הרי יש לחייבה בתשלום הוצאות כאמור.

לאור היקף העבודה, המשאבים והזמן הצפוי להדרש לצורך ניהול הגנת הנתבע, טוען הנתבע כי יש לחייב את התובעת בערובה להבטחת הוצאות בסכום של 40,000 ₪ לפחות.

בבקשה נוספת שהוגשה על ידי הנתבע/המשיב חזר הנ"ל על כל טענותיו והדגיש את חוות דעתו של מר שמואל פרץ כאמור אך בנוסף צירף תצהיר של חוק מר אורן מירובסקי אשר לפיו אין לחברה כל כספים שניתן להפרע מהם. החברה סגרה את שעריה ואינה פעילה ולא רק זה, תיק התובעת במשרדי מע"מ נסגרו.

הנתבע מדגיש כי לאור חוות דעת המומחה מטעם בית משפט ברור כי לא יוכל להפרע מהסכום של 130,000 ₪ לפחות אשר מצויינים בחוות דעת המומחה ומשכך מבוקשת הפקדת ערובה בסך של 50,000 ₪ כאשר בבקשה הראשונה כאמור, הבקשה היתה ל- 40,000 ₪ בלבד.

התובעת בתגובתה טוענת כי המוסך לא נסגר אלא עבר למקום אחר והוא פעיל ומגלגל כספים רבים. טענות כי התובעת חייבת לספקים כספים רבים הינה טענה שקרית. התובעת מעולם לא היתה חייבת כספים לספקים ועד היום היא עובדת עם ספקיה ומצורף אישור רואה חשבון בעניין. העובדה שלא שילמה במועד את האגרה השנתית, אין בה כדי ללמד על חוסר יציבות כלכלית או מצב כלכלי.

לטענת התובעת חייב לה הנתבע סכומים ניכרים העולים כדי התביעה שכנגד.

על פי מסמך רואה החשבון שצורף התובעת הינה חברה פעילה ותיק מס הכנסה שלה טרם נסגר ואין כל סיבה שבדין להורות לה להפקיד ערובה. לא הובאו ראיות המצביעות על קשייה הכלכלי או על אי יכולתה לעמוד בחיובי פסק דין, ככל שאלה יינתנו.

בתגובה לתגובה זו מציין הנתבע כי אישור רואה החשבון שהתיק במס הכנסה טרם נסגר אינו סוף פסוק ולא מן הנמנע כי ייסגר בהמשך כאשר התיק במע"מ לטענתה כבר נסגר. התובעת לא הביאה כל ראיה לסתור את טענות הנתבע ו/או כי תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה להלן החלטתי:

דין הבקשה להתקבל אך בחלקה בלבד.

אני מחייב בהפקדת ערובה להבטחת הוצאות את התובעת/המשיבה בסך של 30,000 ₪.

להלן נימוקי:

ראשית דבר אציין כי חוות דעתו של מומחה בית המשפט המצביע על סיכוי לכאורי של התביעה והתביעה שכנגד התקבלה בתיק בית המשפט ביום 25.3.14 ועל פי חוות דעת זו אכן לנתבע/התובע שכנגד מגיעים כספים מהתובעת/הנתבעת שכנגד.

התובעת/הנתבעת שכנגד ציינה כי יש בדעתה לשלוח שאלות הבהרה למומחה אך טרם עשתה כן ושאלות הבהרה שכאלה טרם הומצאו לבית המשפט למרות חלוף הזמן.

הוכח לבית המשפט גם עלפי הצהרתו של ב"כ התובעת/הנתבעת שכנגד כי המוסך הלכה למעשה נסגר, ייתכן ועבר למקום אחר אך לא הוצגו בעניין זה ראיות על ידי התובעת/המשיבה. תיקה במע"מ נסגר וכן לא שילמה את האגרה כפי שציין הנתבע בבקשתו.

תצהירו של החוקר שהוגש לתמיכה בבקשה מצביע על קשיים בתפקודה של התובעת, דבר שיקשה עליה לעמוד בתשלום התחייבויותיה, היה והתביעה תדחה והתביעה שכנגד תתקבל.

אשר על כן מצאתי כי הבקשה מוצדקת וכן התובעת לא הוכיחה כי היא מסוגלת לעמוד בהוצאות ניהול המשפט היה ויתנהל והנתבע יזכה בתביעתו.

אני מורה איפוא לתובעת תנאי להמשך התנהלות תביעתה בבית המשפט, כאשר מדובר בחיוב שנעשה כחלק מחיובי התיק, להפקיד בקופת בית המשפט סך של 30,000 ₪ במזומן או ערבות בנקאית בסך של 30,000 ₪ וזאת בתוך 60 יום.

אם לא תעשה כן יוכל הנתבע/המבקש להגיש כל בקשה שימצא לנכון.

אני קובע את התיק לקדם משפט מורחב לצורך העדתו של מומחה בית המשפט.

ככל שבדעת התובעת/הנתבעת שכנגד להזמינו לבית המשפט כאשר אם היא אינה מסתפקת בכך ומבקשת את קביעת התיק להוכחות, עליה להודיע על כך לבית המשפט בתוך 60 יום.

התובעת תפקיד סך של 2,000 ₪ בקופת בית המשפט תוך 60 יום להבטחת הוצאותיו של המומחה כפי שייפסקו על ידי בית המשפט.

התיק נקבע להעדת המומחה במסגרת קדם משפט מורחב אלא אם כן תבוא בקשה נפרדת ושונה מאת התובעת ליום 14.10.15 שעה 11.00.

ניתנה היום, י"ד אייר תשע"ה, 03 מאי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/11/2012 החלטה מתאריך 18/11/12 שניתנה ע"י ערן נווה ערן נווה צפייה
09/05/2013 החלטה על בקשה של נתבע 1 כללית, לרבות הודעה תשובה לתגובת התובעת לבקשה לחיובה בהפקדת ערובה לתשלום הוצאות 09/05/13 ערן נווה צפייה
09/05/2013 הוראה לתובע 1 להגיש חוו"ד ערן נווה צפייה
01/04/2014 החלטה מתאריך 01/04/14 שניתנה ע"י ערן נווה ערן נווה צפייה
24/03/2015 החלטה שניתנה ע"י ערן נווה ערן נווה צפייה
03/05/2015 החלטה על תשובה מטעם הנתבע/התובע שכנגד לתגובת התובעת לבקשה לחיובה בהפקדת ערובה לתשלום הוצאות ערן נווה צפייה
07/07/2015 החלטה שניתנה ע"י ערן נווה ערן נווה צפייה
13/12/2015 פסק דין שניתנה ע"י ערן נווה ערן נווה צפייה
29/12/2015 הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומים ערן נווה צפייה
10/04/2016 פסק דין שניתנה ע"י ערן נווה ערן נווה צפייה