טוען...

גזד

מרים קסלסי24/06/2013

בפני כב' השופטת מרים קסלסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

סדס אמיתי מנשה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד נחמיה מיכל

הנאשם וב"כ עו"ד חיים נס

פרוטוקול

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה: הנאשם הורשע לאחר ניהול הוכחות בנהיגה בשכרות לאחר שבבדיקת ינשוף נמצא ריכוז של 365 מ"ג בליטר אוויר נשוף. בית המשפט קבע בהכרעת דינו כי הנאשם לא העיד אמת בסוגיית שתיית כמות האלכוהול ולפיכך פקפק בו בית המשפט גם לגבי דברים אחרים עליהם העיד. עוד קבע בית המשפט כי עדויות הנאשם וחבריו כבושות ולא עשו רושם מהימן ולפיכך הרשיעו בדין. הנאשם נוהג משנת 2005 ולחובתו 2 הרשעות קודמות שאינן מן העניין, בשים לב למהות העבירה ובכלל זאת הסיכון הטמון בנהיגה בשכרות וכן העובדה כי הנאשם לא חסך מזמנו של בית המשפט נבקש להשית על הנאשם 30 חודשי פסילה, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם: אבקש להגיש לבית המשפט 4 גזרי דין של בית משפט לתעבורה בירושלים של כב' השופט טננבוים, לגבי ענישת המינימום. לאור תיקון 113 שנכנס בהם אמר כב' השופט טננבוים כי ניתן לחרוג מעונש המינימום, באחד מהם אף מציין את מדרג מתחם הענישה. מדובר במתחם ענישה שנע בין 4-5 חודשים ועד לשנה פסילה. מדובר בכמות שלמעשה אין הנאשם יכול לדעת שהוא שיכור עד לרגע בו נתפס ונבדק. לא מדובר בכמות שאינה מאפשרת לנאשם התנהגות נורמטיבית.

הנאשם נוהג משנת 2005 עברו איננו מכביד.

אבקש להגיש מסמך רפואי לפיו אביו של הנאשם מטופל בדיאליזה ובנו מלווה אותו. גם בדיון שהתקיים בבקשה לביטול פסילה מנהלית, כב' השופט מהנא סיווג לו הפסילה כך שיוכל להסיע את אביו החולה לבית החולים.

אבקש להתחשב בעברו ולהטיל פסילה שתפחת מעונש המינימום, עד שנה וכן לסווג הפסילה כך שיהא מותר לו להסיע את אביו לטיפולים רפואיים. רק הנאשם גר עם הוריו, אימו איננה נוהגת. מדובר בטיפולים שאינם מאפשרים הסעה בתחבורה ציבורית.

בנוסף אשת הנאשם בהיריון בחודש הרביעי. את עניין הפסילה אפשר לאזן ברכיבים אחרים כמו של"צ ולצור מדרג כמו שכותב השופט טננבוים.

<#3#>

גזר דין

הנאשם בפני הורשע כאמור בהכרעת הדין מיום 13.6.13 בנהיגה בשכרות שעה שבבדיקת נשיפה נמצאו 365 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף. בהתחשב בכך שהחוק מתיר 240 מ"ג, שרף האכיפה מתחיל ב 290, ריכוז האלכוהול שנמצא אינו נמוך.

המאשימה ביקשה להשית על הנאשם עונש פסילה של 30 חודשים ואילו הסנגור ביקש להשית על הנאשם עונש פסילה של חודשים ספורים בטענה כי יש לחרוג מעונש המינימום הקבוע בחוק העומד על שנתיים ימים וזאת כשהוא מפנה לתיקון 113 לחוק העונשין וטוען מבלי שהציג אסמכתאות לכך כי מתחם הענישה הוא 4 חודשים עד שנה.

במקרים בהם החוק קובע עונש פסילה מינימלית הרי שמתחם הענישה מתחיל בעונש זה ואילו על פי הסנגור העונש המכסימלי לא מגיע לעונש המינימום הקבוע בחוק וזאת כמובן לא יעלה על הדעת.

תיקון 113 בא להנחות את השופט בעת קביעת העונש הראוי לנאשם שעומד בפניו ואף בהצעת החוק נאמר: "מוצע להבהיר במפורש, למען הספר ספק, כי ההסדר בחוק המוצע כפוף לכל הוראה בדבר עונשים מרביים, עונשי חובה או עונשים מזעריים" (ראה הצ"ח חוק (תיקון 92 הבניית שיקול הדעת השיפוטי בענישה התשס"ו-2006, דברי הסבר עמוד 2 פסקה אחרונה).

סעיף 39 א' לפקודת התעבורה מאפשר לבית המשפט "בנסיבות מיוחדות שיפרש בפסק הדין, להורות על פסילה לתקופה קצרה יותר"

כבר נקבע בפסיקה היות הנאשם נורמטיבי ואף נעדר עבר תעבורתי אין בהם לכשעצמם כדי להוות נסיבות מיוחדות. במיוחד שעשה שהנאשם לא לקח אחריות על מעשיו ולא הודה בהזדמנות הראשונה. מכל האמור לעיל לא מצאתי לנכון כי יש להשית על הנאשם עונש הנמוך מעונש המינימום שנקבע בחוק. וגם עונש המינימום שמור למי שנמצא נוהג בריכוז שכרות קרוב לרמה המותרת ואשר הודה בהזדמנות הראשונה.

בעניין מתחם הענישה תיקון 113 ועבירת הנהיגה בשכרות ראה תת"ע 266-05-12 מ"י נ' בן חמו מיום 28.5.13.

שתי נסיבות אלו לא קיימות במקרה שלפנינו. לאור כל האמור ולאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים אני משיתה על הנאשם את העונשים הבאים:

1. לתשלום קנס בסך 2,000 ₪ אשר ישולם ב-5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 10.8.13.

2. לפסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 28 חודשים. נוכח הסכמתו של הנאשם לבצע שעות של"צ והיות ולא ניתן להמיר את תקופת הפסילה המינימלית בשעות של"צ אני ממירה את ארבעת החודשים שמעל לתקופת המינימום ב-200 שעות של"צ. היה והנאשם לא יתאים לביצוע תוכנית של"צ או לא יבצע את מלוא השעות, כי אז ייפסל ל-4 חודשים נוספים. מתקופת הפסילה תנוכה הפסילה המנהלית. הנאשם ימציא אישור לבית המשפט על תקופת הפסילה והיא תופחת מהעונש.

בששת החודשים הראשונים של תקופת הפסילה יהא רשאי הנאשם להסיע את אביו – סידס שמואל לטיפולים רפואיים כשהוא מצטייד באישורים מתאימים. לא מצאתי לנכון את כל התקופה בשל אורכה, הסיווג לששת החודשים הראשונים נועד לאפשר למשפחת הנאשם למצוא סידור חלופי.

הנאשם יפקיד רישיונו או אישור משרד הרישוי על העדר רישיון במזכירות בית המשפט לא יאוחר מיום 10.8.13.

הוסבר לנאשם כי חובתו להפקיד רישיונו במזכירות ביהמ"ש שאם לא כן, מחד יהא פסול מלנהוג ומאידך תקופת הפסילה לא תיחשב אלא מיום הפקדת הרישיון.

הנאשם מוזהר שהעונש המקובל על נהיגה בפסילה הוא מאסר בפועל.

3. לפסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שישה חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

4. גוזרת על הנאשם 200 שעות של"צ. שירות המבחן יזמן את הנאשם להתאמת תוכנית לרבות האפשרות של שילובו בסדנא הקשורה למשמעות הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. מורה על צו מבחן לשנה לצורך זאת. היה והנאשם לא יתאים או יסרב, כי אז יושתו עליו 4 חודשי פסילה במקום שעות השל"צ.

שירות המבחן ימציא תסקיר עד לא יאוחר מיום 1.9.13, בהתאם לתסקיר ינתן גזר דין משלים.

טל' נאשם: 0527703004 / טל' ב"כ הנאשם עו"ד חיים נס: 0505958992

המזכירות תשלח העתק גזר הדין לשירות המבחן.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

<#4#>

ניתן והודע היום ט"ז תמוז תשע"ג, 24/06/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/03/2013 החזר לעד אורי יניב מרים קסלסי לא זמין
13/06/2013 הכרעת דין מתאריך 13/06/13 שניתנה ע"י מרים קסלסי מרים קסלסי צפייה
24/06/2013 גזד מרים קסלסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אהוד רונן
נאשם 1 סדס אמיתי מנשה מיכל שריקי