טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהירי התובע

חיים ארמון21/09/2012

בפני השופט חיים ארמון

בענין:

ח'אלד טאטור

ע"י עו"ד בילאל שאהין מטעם הלשכה לסיוע משפטי

התובע

המוסד לביטוח לאומי

הנתבע

ה ח ל ט ה

1. מכתב התביעה ומנספחיו מסתבר שהמחלוקת בין הצדדים היא בשאלה אם צדק הנתבע בכך שהוא ייחס לתובע הכנסות שמשפיעות על זכאותו לגמלת הבטחת הכנסה.

מובהר בזה כי התובענה תעסוק, כפי הנראה, רק בשאלת זכאותו של התובע לגמלת הבטחת הכנסה בעבור התקופה שמדצמבר 2011 ועד אפריל 2012. אם ברצון התובע לקבל גמלה גם לתקופה שלאחר מכן, ואם טרם הגיש לנתבע תביעה חדשה להבטחת הכנסה, מומלץ לו להגיש תביעה חדשה בכל ההקדם האפשרי.

2. ב"כ הצדדים מתבקשים להודיע לבית הדין תוך 30 ימים מהיום שבו החלטה זו תומצא להם, אם הם הגיעו להסכמה על עובדות המקרה או אם הם הגיעו להסכמה על כך שעובדות המקרה תיקבענה על סמך מסמכים שיוגשו (לרבות טופס התביעה והודעות שנגבו ע"י הנתבע).

3. אם המחלוקת תישאר במישור המשפטי בלבד - תינתן החלטה בדבר הגשת סיכומים והתיק יועבר למתן פסק דין.

4. אם הצדדים לא יודיעו שהגיעו להסכמה, יחול האמור בסעיפים 5-11 להלן.

5. הצדדים יגישו את העדויות הראשיות מטעמם בתצהירים. כל צד יצרף לתצהיריו את כל המסמכים שברצונו להסתמך עליהם. אם המסמך כבר מצוי בתיק בית הדין, אין צורך בצרופו של המסמך לתצהיר, אלא די באיזכורו.

כל מסמך שיצורף לתצהיר מן התצהירים או שיאוזכר בו והוא מצוי בתיק בית הדין, ייחשב כראיה שהוגשה כדין לתיק, אלא אם הצד שכנגד יביע במפורש את התנגדותו לכך, בטרם סיום שלב הראיות.

6. העתקי התצהירים והמסמכים יועברו ישירות לצד שכנגד, ועובדת העברתם תצויין במפורש על גבי התצהירים או במסמך נלווה.

7. התובע מתבקש להגיש את תצהיריו תוך 30 ימים מתום המועד האמור בסעיף 2 לעיל, והנתבע מתבקש להגיש את תצהיריו תוך 30 ימים מהיום שבו תצהירי התובע יומצאו לו.

8. למרות האמור לעיל יהיה הנתבע פטור מהגשת תצהירים אם הגנתו מבוססת רק על תעודות עובד ציבור או על הודעות שנגבו על ידי חוקרים או פקידי תביעות מטעם הנתבע. במקרה כזה יהיה על הנתבע להגיש לתיק את התעודות או ההודעות במועד להגשת התצהירים.

9. צד שיגיש תצהיר או תצהירים לבית הדין מתבקש לדאוג לכך שכל המצהירים מטעמו יהיו נוכחים בישיבת ההוכחות. חובה זו לא תחול לגבי מצהיר שהצד שכנגד הודיע כי הוא מוותר על חקירתו.

אם הנתבע יגיש הודעות שנגבו על ידי חוקרים או פקידי תביעות מטעמו, יוכל הנתבע להגיש אותן רק אם מוסרי ההודעות יתייצבו בישיבת ההוכחות, אלא אם הצד שכנגד יוותר על חקירתם הנגדית של מוסרי ההודעות או אם תינתן החלטה מיוחדת המתירה את הגשת ההודעה גם בלא ההתייצבות של מוסר ההודעה. אין צורך בהתייצבותו של מי שגבה את ההודעה, אלא אם תינתן החלטה מיוחדת המחייבת את התייצבותו.

10. צד שמעוניין להעיד עד שלא באמצעות תצהיר יגיש בקשה להזמנת אותו עד. הבקשה תפרט את הסיבות לאי הגשת תצהיר של העד המבוקש ואת הנושא שלגביו הוא אמור להעיד ותוגש בתוך המועד להגשת התצהירים. העתק הבקשה יועבר ישירות לצד שכנגד, במקביל להגשתה לבית הדין.

11. מועד להוכחות ייקבע לאחר הגשת תצהירי התובע.

ניתנה היום, ה' בתשרי תשע"ג, 21 בספטמבר 2012, בהעדר הצדדים.

חיים ארמון, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/09/2012 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהירי התובע חיים ארמון צפייה
31/03/2014 הוראה לתובע 1 להגיש חתימות נציגי ציבור חיים ארמון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ח'אלד טאטור בילאל שאהין
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי חגי פרנקל