טוען...

חילוט

מעין בן ארי08/05/2013

בפני כב' השופטת מעין בן ארי

7469-12-12

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיבים

1. פנחס בן מוריס בראל (עציר)
2. ראובן קריפ

3. דביר אורי

4. מירב ג'אן

5. ירון קניאס

<#1#>

הנוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד אבי שגב

ב"כ המשיבים עו"ד אלון דוד

המשיב 1 לא הובא

המשיבים 2-5 נוכחים

פרוטוקול

ב"כ המשיב: המשיב שפוט למשך 15 חודשים, בתיק נשוא בקשת החילוט.

הופענו בפני כב' השופט צחי עוזיאל וצירפנו את כל תיקי ההפרה והודינו בהם. המזומן שיש בתיק זה החצי השני של אותם 3,000 ועוד 5,000 ₪ שהופקדו במסגרת הליך מעצר ימים שממנו שוחרר. נמצאת פה הגברת נעה לבנדר שהיא גרושתו והם ארבעת ילדיו, היא לא חתומה על ערבות, היא אומרת כי הוא עכשיו גם אסיר ולא עוזר לה לתמוך בילדים, וגם המעט שחשבו שעכשיו בתקופה שהוא בכלא, אותם 6,500 ₪ באה המדינה ורוצה לחלט. לצורך העניין, אם הוזכרה היתרה של אותו חילוט. הטיעונים לעונש והנימוקים שכתב כב' השופט עוזיאל בגזר הדין הם בהחלט עומדים גם לענייננו, מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי לפני התיק הזה, אב ל-4 ילדים, גרוש, יתום משני הוריו שנתמך על ידי אחיו, המשיב 2 שנמצא פה באולם. בחור שההתרשמות לגביו הייתה אינטליגנציה גבולית, שנישא ולא הסתבך בפלילים והאירוע הזה הוא אפיזודה מיוחדת מאוד. ציטטנו את החלטתו של כב' השופט רובינשטיין בעניין מעצר בית ממושך, ונאמר שלפעמים זו משימה בלתי אפשרית. הפרה אחת הייתה בשעות הלילה.

הייתה פעם אחת שהמשיב עזר להעביר מקרר, ושם עברו השוטרים וראו את המשיב סוחב מקרר ועצרו אותו במקום.

... לאחר הפסקה ...

ב"כ המשיב: שוחחנו בהפסקה וישנה מוכנות עקרונית להפקיד ולממש חלק מסכומי הערבויות שנחתמו.

ב"כ המבקשת: זה מקרה לדוגמא שמביא לידי ביטוי כל הרציונאלים שעומדים בבסיס השאלה האם לחלט או להימנע מחילוט. לעניין הנאשם, חזקת החפות לא עומדת. כב' השופט עוזיאל ביקש שהנושא ידון לכשיסתיים התיק העיקרי. אכן, המשיב הורשע בהפרת הוראה חוקית, המבקשת סבורה שיש להורות על חילוט המזומן בשלמותו. המבקשת, בכל דיון של שחרור בתנאי, מבקשת לעמוד על זהות הערב, המפקח וביהמ"ש שואל שאלות. במקרה זה, כל הערבים / מפקחים נחקרו בפני ביהמ"ש. מפנה לפרוטוקול מיום 13.5.12. כל אחד מהם עמד על כך שהוא מודע לזה שהוא צריך להיות צמוד למשיב בכל העת.

ב"כ המשיב: לא בוצעו עבירות נילוות להפרות וכן, יצוין כי המפקחים שמרו ופיקחו ביחד ולחוד. ההפרות בוצעו תחת הפיקוח בעיקר של אחיו הגדול.

ב"כ המבקשת: מדובר בשלוש הפרות ללא עבירות נילוות. מעבר להתייחסות לפרוטוקול, כל אחד ואחד מהמפקחים, נחקר בתחנת המשטרה ביחס לחלקו בפיקוח על המשיב וכל אחד מהם התבקש ליתן הסבר מדוע לא עמד בהתחייבויותיו. מה שמקומם זה החומר שעולה מעדויותיהם ומגרסותיהם. במה דברים אמורים? כל אחד מהם משליך אחריות על חברו, יש סוג של חוסר הפנמה אמיתי למה באמת נדרשו.

<#2#>

החלטה

המשיב נעצר עד לתום ההליכים כנגדו ביום 20.12.12 וזאת במסגרת שלושה תיקי מעצר כדלקמן: מ"ת 17927-04-12, 33536-07-12 ו- 7479-12-12.

יצוין, כי מאז הגשת הבקשה לחילוט הערבויות שהופקדו ונחתמו בתיקים, ניתן גזר הדין בעניינו של המשיב וזאת בתיק המקורי וכן, בתיקי הפרת ההוראה החוקית. מגזר הדין שניתן ביום 25.2.13 עולה כי המשיב נדון ל- 15 חודשי מאסר בפועל וכן, מאסרים על תנאי, התחייבות כספית ופיצוי למתלוננים.

מונחת לפניי כעת בקשת המדינה להורות על חילוט ההפקדות והערבויות שנחתמו בשלושת התיקים. יצוין, כי המפקחים התייצבו לדיון.

עוד נתון אוו יש לציין הוא כי בהחלטת כב' השופט נאור ביום 31.7.12, חולט סכום חלקי של 1,500 ₪ בתיק מ"ת 33536-07-12.

ב"כ המבקשת מפנה למספר ההפרות, הגם שלא נילוו להן עבירות נילוות ועותר להורות על חילוט כלל הסכומים. ב"כ המשיב אשר ייצג בדיון היום אף את המפקחים, עתר להתחשב בכך שמדובר במשיב צעיר שלא היה אז לחובתו עבר פלילי, ואשר הפר את תנאי השחרור ללא שביצע עבירות נוספות. עוד הדגיש ב"כ המשיב כי מדובר במפקחים שאושרו ביחד ולחוד וכן הדגיש את נסיבותיו האישיות ואת הקושי הכלכלי של המשפחה בעיקר נוכח העובדה כי המשיב שפוט כעת לתקופת מאסר שאינה קצרה.

כידוע, וכפי שנפסק לא אחת, חילוט ערבויות אינו חייב להיות מלא ונתונה לביהמ"ש הסמכות להורות על חילוט חלקי וזאת בהתחשב, בין היתר, במהות האישומים, טיב ההפרות וחומרתן, גובה הערבויות, מצב כלכלי וכן, נסיבות אישיות.

לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים ולאחר שהבאתי בחשבון את נסיבות המקרה בכללותן ובשים לב לכך שהמדובר ב- 3 הפרות כשלא נילוו להן עבירות נוספות, עובדת החילוט החלקי שלגביו הוחלט עוד ביום 31.7.12, העובדה כי המשיב מרצה כעת מאסר בפועל, ויתר הנסיבות שהוצגו בדיון, ראיתי להורות כדלקמן:

א. יחולט סכום של 1,500 ₪ שהן יתרת ההפקדה במזומן במ"ת 33536-07-12.

ב. יחולט סכום של 1,500 ₪ נוספים, אשר נקבע במסגרת מעצר הימים במ"י 32917-09-12.

ג. ימומש סכום כולל הנוגע לערבות צד ג' עליה חתמו המפקחים, המשיבים, בסך 2,000 ₪ וזאת בשלושת תיקי המ"ת המצוינים בפרוטוקול.

הסכומים האמורים ישולמו ויחולטו עד ליום 28.5.13.

בהסכמת הצדדים, מעבר לאמור, סכום של 800 ₪ שנגזר כפיצוי למתלוננים, יועבר למזכירות ביהמ"ש על מנת להעבירו למתלוננים, מתוך יתרת הסכומים המופקדים בביהמ"ש.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אייר תשע"ג, 07/05/2013 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/09/2012 החלטה שמאי בקר צפייה
14/09/2012 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות מעין בן ארי לא זמין
08/05/2013 חילוט מעין בן ארי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 2 פנחס שוקרון אלון דוידוב
מבקש 1 לשכת הוצל"פ נתניה