טוען...

פסק דין מתאריך 05/02/14 שניתנה ע"י ריקי שמולביץ

ריקי שמולביץ05/02/2014

לפני כב' השופטת ריקי שמולביץ

המבקשים

1. יוסף דיין

2. דיאנה דיין

נגד

המשיבים

1. עופר סיידניאן

2. אריה ריחניאן

3. ששון ריחניאן

<#2#>

נוכחים:

המבקשים ובאי כוחם עו"ד רמי חביב

המשיב 1 ובא כוחו עו"ד אלירן סטריכמן

המשיב 3 ובא כוחו עו"ד יצחק קריטנשטיין

פרוטוקול

עו"ד חביב: אתחיל מהסוף – עד יולי 2012 היינו מוכנים לקיים את זיכרון הדברים ולמצוא פתרון לזנבות שהוא הותיר אחריו. זה אפילו נמצא בהתכתבויות שעד יולי 2012 הדבר העיקרי שעניין אותי ועדיין מעניין אותי זה הפטור מהחובות.

על הכסף לא רק שאפשר להתחשבן, לדעתי הצדדים עשו התחשבנויות והם לא רחוקים מהפתרון. הכסף לא היה בעיה אף פעם. יש את בעיית המיסוי ובעיית החובות. האיש מ – 2004 וב – 2008 רוצה לצאת מהחברה. לכן מבחינתי ומבחינת אומד דעת הצדדים, הלוואי והייתי יכול לקיים את זיכרון הדברים רק שיש שלוש בעיות שמאוד מקשות עליי והופכות את זה לבלתי אפשרי.

עו"ד קריטנשטיין: השאלה שבית המשפט שאל אותי, אני מבין למה בית המשפט שאל אותה אותי, כי מה שטענתי חברי חזר על זה מילה במילה ומה שאני טוען שצריך לאכוף ומה שחברי אומר הוא לא כתב בתובענה שלו הוא אמר דברים נכונים אבל לא קשורים בכלל לבצע. יש בעיה לבצע את זיכרון הדברים. מה שחברי אמר בתובענה כל הדרך שלו הייתה לביטול.

מה שהבנתי מהתובענה שמיד לאחר חתימת זיכרון הדברים היה ברור לצדדים שזנחו אותו.

חברי מבקש ביטול ועכשיו חברי אומר את מה שטענתי לכן לא פירטתי כל כך הטענה שלי הייתה משפטית וכרגע חברי מחזק את הטענה שלי, שאין מחלוקת שאת זיכרון הדברים התכוונו לקיים אותו. עכשיו יש בעיה של ביצוע.

פעם ראשונה שאני שומע שזו הבעיה, גם בית המשפט וגם אני, וזו אכן בעיה אבל זו הפעם הראשונה שאני שומע אותה.

עו"ד סטריכמן: לטעמי כן אפשר לבצע, כי בכוונת מרשי ובכוונת מרשיו של חברי עו"ד קריטנשטיין יש כוונה לסלק את כל או את רוב החוב לבנק לאומי, אלא שההפחתה של החוב הזו תבוצע באמצעות מימוש של נכס מהנכסים. הבעיה היא שהגברת דיין, היא המבקשת 2, הטילה עיקול על זכויותיו של המבקש 1 באותו נכס, העיקולים הללו נעשו כמו גם הברחת המניות ב – 2010, שנתיים לפני שחברי אומר שהוא עוד המשיך לנסות לבצע את ההסכם.

עו"ד חביב: אני לא חושב שצריך לאכוף את ההסכם, אלא לעשות משהו שהוא טיפה שונה.

- לאחר הפסקה -

ב"כ הצדדים: הגענו להסכמה כדלקמן:

1. חברת אולמי כינור דוד (נתניה) בע"מ (להלן: "החברה") ו – ס.ד.ר אירועים בע"מ (להלן: "ס.ד.ר") או מי מטעמן יפדו את מניות חברות אלה המוחזקות בידי המבקשים בתמורה לסך של 180,000 $ וזאת בכפוף לכך שלא תהיה פגיעה בזכויות צד שלישי כלשהן ובכפוף להוראות כל דין בנוגע לפדיון המניות.

ככל שנדרשת הסכמת הבנק לפדיון המניות, מתחייבים הצדדים לפעול במשותף להשיגה.

לשם כך יפקידו המבקשים שטרי העברת מניות לחברה ולס.ד.ר בנאמנות בידי עורך דין רמי חביב, אשר יעבירם לידי החברות בהתאם לאמור בסעיף 2 להלן.

2. המשיבים ישחררו את המבקשים או מי מהם מכל חבות כלפי בנק לאומי לישראל בע"מ (להלן: "בל"ל") בגין חשבונות החברה ו/או ס.ד.ר, לרבות חשבונות הלוואה, וזאת בתוך 120 ימים מהיום.

אם תידרש מכירת נכס משותף כלשהו (בפרט גוש 8268 חלקה 100 תת חלקה 13 – להלן: "החנות"), לצורך סילוק ערבותו של מי מהמבקשים לבל"ל בגין חשבונות הבנק של החברה ו/או ס.ד.ר ו/או הלוואות שלקחו החברות ו/או המשיבים ו/או מי מהם, יימכר אותו נכס (או נכסים) וכל תמורת מכירתו נטו תשמש לצורך שחרור המבקשים מהחבויות לבל"ל כאמור לעיל.

מוסכם בין הצדדים, כי מכל סכום המגיע למבקשים כמפורט בסעיפים 4 ו – 5 להלן, יקוזז סכום השווה ל-25% משיעור מס השבח בגין מכירת החנות. ואולם, אם הסכום האמור עולה על הסכום שיגיע למבקש 1 במסגרת ההתחשבנות לפי סעיפים 4 ו-5, הוא לא ישולם ע"י המבקשים.

עם הצגת אסמכתא מהבנק לשחרור המבקשים מהערבויות לבל"ל כאמור, יעביר עו"ד רמי חביב את שטרי העברת המניות לפי סעיף 1 לעיל לידי עו"ד אלירן סטריכמן.

3. המשיבים אחראים לפטור את המבקשים ו/או מי מהם מכל חבות כספית מכל מין וסוג שהוא, בין שהיא ידועה כיום ובין שאינה ידועה כיום, בין שנפתחו בגינה הליכים ובין שלא נפתחו, בכל הקשור לחברות הנ"ל, לרבות תביעות שעילתן בגין מעמדו של מי מהם כבעל מניות או כדירקטור באיזה משתי החברות.

4. בתוך 7 ימים יפנו הצדדים למר יואב מדינה, אשר יערוך התחשבנות סופית ומוחלטת בגין הסכומים המגיעים למבקשים עבור פדיון המניות, לרבות מקדמות ככל ששולמו.

5. רואה חשבון שייקבע על ידי ב"כ הצדדים בהסכמה יערוך חשבון לגבי פיצויי הפיטורים והפרשי שכר (בגין שלושת חודשי עבודתו האחרונים) אשר מגיעים למבקש 1, אם מגיעים, לגבי פיצויי הפיטורים, מעבר לסכומים שהופקדו עבורו בקופות הפיצויים.

המשיבים ישלמו את הסכומים לפי סעיפים 4 ו – 5 תוך 6 חודשים מהיום.

6. המבקש 1 מצהיר, כי אין לו ולא הייתה לו מעולם זכות כלשהי לנכס נדל"ן כלשהו משותף עם המשיבים ו/או מי מהם, ואשר נרכש מכספי החברה ו/או ס.ד.ר, וזאת בין אם הוא רשום כבעל זכויות בלשכת רישום המקרקעין ובין אם שמו רשום בחוזה מכר כלשהו ובין אם לאו.

7. המבקשים מסמיכים את עורך דין רמי חביב לחתום על כל מסמך ו/או בקשה ולבצע כל פעולה בקשר עם ביצוע הסכם זה.

8. המועדים לפי הסכם זה ניתנים להארכה למשך הזמן הנדרש והם יוארכו במקרה שבו יראה צד כי נקט בכל הצעדים הנדרשים לקיום התחייבויותיו.

9. המבקשת 2 תסיר כל עיקול שרשמה בגין איזה מהנכסים המשותפים וזאת בתוך 30 יום.

10. הסכם פשרה זה מבטל כל הבנה או הסכמה או התחשבנות קודמת, בין בכתב ובין בעל פה, ככל שהיו.

11. ככל שפדיון המניות יחויב במס, יהיה זאת על פי דין והמחויב מתחייב להסדיר עניין זה בעצמו ועל חשבונו.

12. מבקשים לאשר את ההסכמה וליתן לה תוקף של פסק דין.

פסק דין

כמבוקש וכמוסכם.

<#10#>

ניתן והודע היום ה' אדר תשע"ד, 05/02/2014 במעמד הנוכחים.

ריקי שמולביץ, שופטת

הוקלד על ידי טלי שמואל

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/12/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה למחיקת בקשת הנתבע 1 לדחיית התובענה על הסף 02/12/12 הלית סילש צפייה
11/08/2013 החלטה על תגובת המשיבים לתגובת התובעים לטענות המיקדמיות של הנתבעים 11/08/13 הילה גרסטל לא זמין
05/02/2014 פסק דין מתאריך 05/02/14 שניתנה ע"י ריקי שמולביץ ריקי שמולביץ צפייה