טוען...

הוראה למשיב 2 להגיש תגובת המנהלת המיוחדת

יוסף בן-חמו13/02/2014

בפני

כב' השופט יוסף בן-חמו

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) תש"ם-1980  

הפקודה

ובעניין:

נזמי חסניין, ת.ז. 58603879

החייב

ובעניין:

ובעניין:

ענת רום, עו"ד

כונס הנכסים הרשמי

המנהלת המיוחדת

הכונ"ר

החלטה

המנהלת המיוחדת והכנ"ר מתנגדים להכרזת החייב כפושט רגל.

לחייב ניתן צו כינוס ביום 14/2/13. החייב יליד 1963, נשוי ואב לילדים, רובם בגירים, האחד קטין. מתגורר בבית צמוד קרקע בבעלותו, עובד כפעל בניין אצל בנו – קבלן שיפוצים, הצהיר על חובות בסך של 5 מיליון ₪ ל – 15 נושים.

על פי ממצאי המנהלת המיוחדת, החייב חתם על סדרה של כתבי ערבות בבנקים שונים לבני משפחה שונים שנטלו הלוואות.

גרסתו של החייב והסבריו באשר ליצירת החובות כפי שפורטו גם בבקשה שהגיש למתן צו כינוס וגם בחקירתו נמצאו בלתי סדורים ובלתי מהימנים.

הדוחות הדו חודשיים שהגיש החייב לא נתמכו באסמכתאות, לא צורפו תלושי שכר. בדוחות לא הוצהר על הכנסות של בני המשפחה המתגוררים יחד עם החייב, לא צוינה קצבת הילדים שהם מקבלים כהורים לילד קטין, החייב הצהיר כי שני ילדיו הבגירים סמוכים על שולחנו ואינם משתתפים בהוצאות הבית, אחד מהם לומד לימודים אקדמיים – הנדסת בניין.

המנהלת המיוחדת סבורה שהדוחות אינם מייצגים. למרות שהחייב הצהיר שאין בבעלותו רכב, הוא צירף בחלק מהדוחות קבלות על תשלום דלק.

נגד החייב הוגשו 6 תביעות חוב על סך 5,895,240 ₪. במסגרת הליכי ההוצל"פ נעשה לחייב איחוד תיקים, אשר פוזר לאחר שהחייב לא עמד בתנאי איחוד התיקים. החייב טען כי חתם כערב להלוואות שנטלו אחיו, אחיינו ובני משפחה נוספים. כל ההלוואות לעסקים שניהלו בני משפחתו בתחום הבנייו, כאשר לחייב, בהיותו עובד שכיר, לא צמחה תועלת מהלוואות אלה.

כשנשאל בחקירה לגבי ההלוואות שנטל לא ידע לומר ולהסביר איזה תיק הוצל"פ נפתח בגין ערבותו להלוואה ואיזה עבור הלוואות שנטל בעצמו.

החייב הודרך ונדרש להמציא עותק של החומר בתיקי ההוצל"פ המתנהלים נגדו וליתן מידע מלא אך הוא התעלם מכך ולא עשה כן.

התברר שלחייב חובות אישיים, גם חובות לספקים שבנו לו את ביתו – בית פרטי צמוד קרקע מבלי ששילם להם עבור העבודה.

המנהלת המיוחדת סבורה כי הסתבכותו החלה לא בשל חתימה על ערבות כי אם על חובות שיצר לבניית ביתו ופיזור שיקים שאמורים היו להיות משולמים עבור הוצאות הבניה, אך שיקים אלה חוללו. החייב לא סיפק הסברים מספקים לאופן יצירת החובות ולא ענה על שאלות שנשאלו בעניין זה. לא מסר פרטים המהווים תיאור אמיתי ושקוף של התנהלותו ומצבו הכלכלי.

החייב הגיב לחוות הדעת בה טען כי מסר הסברים מפורטים לחובותיו במסגרת התצהיר שהגיש בתמיכה לבקשתו לצו כינוס, הוא לא נשאל לגבי החובות באופן ספציפי, חלק מהתיקים נסגר לאחר שהחייבים העיקריים הגיעו להסדר עם הנושים. סכומי הקרן של שני הנושים העיקריים הינם בסכום נמוך של עשרות אלפי שקלים החובות ישנים. כיום נותרו 3 תביעות חוב בלבד.

בתגובת החייב לא היתה התייחסות לדרישת המנהלת המיוחדת להמציא לה עותק של תיקי ההוצל"פ ומידע נוסף, אלא רק הפניה לתצהיר שהוגש במסגרת הבקשה לצו כינוס.

לאור טענת החייב כי נותרו 3 תביעות חוב מתוך 11 שהוגשו, אני מוצא לנכון ליתן הזדמנות לחייב להמציא אישורים של יתר הנושים כי אכן תביעות החוב סולקו וכן להמציא עותק מכל המסמכים ב – 3 תיקי ההוצל"פ הנותרים, לטענתו, בתוך 30 יום. ככל שלא יעלה בידי החייב להמציא אישור על סגירת יתר התיקים ימציא החייב עותק מכל תיקי ההוצל"פ התלויים נגדו שלא נסגרו. לפרטים ולמסמכים יצורף תצהיר בו יתייחס החייב לגבי כל חוב וחוב ואיזה מהחובות הינו חוב מכח ערבות ואיזה חוב הינו מכח הלוואה אישית שנטל החייב.

מובהר בזה לחייב כי ככל שלא ינצל את ההזדמנות הניתנת לו ולא ימציא את המסמכים והאישורים, כאמור, בתוך 30 יום, תהיה לך משמעות לשאלת ההכרזה.

המנהלת המיוחדת תגיש הודעה משלימה בתוך 14 יום לאחר קבלת הפרטים והמסמכים מהחייב או בחלוף המוטעד לכך.

ניתנה היום, י"ג אדר תשע"ד, 13 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/02/2014 הוראה למשיב 2 להגיש תגובת המנהלת המיוחדת יוסף בן-חמו צפייה
18/05/2015 פסק דין שניתנה ע"י יוסף בן-חמו יוסף בן-חמו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 נזמי חסניין גואד פרח
משיב 1 כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון
משיב 2 ענת רום ענת רום