טוען...

החלטה מתאריך 10/06/14 שניתנה ע"י אורית ליפשיץ

אורית ליפשיץ10/06/2014

בפני

כב' השופטת אורית ליפשיץ



המבקשת- הנתבעת

המשיבים- התובעים-

מדינת ישראל


נגד

היאם אבו עראר

החלטה

  1. לפני בקשת הנתבעת, להורות על המצאת ייפויי כוח מקוריים ומאושרים כדין של התובעים. מהבקשה עולה כי תובענה זו, אשר הוגשה ע"י תושב רצועת עזה המיוצג ע"י עו"ד אמיר גרה, הוגשה בהעדר ייפוי כוח מקורי ערוך ומאושר כדין.
  2. הבקשה הועברה לתגובת ב"כ התובעים, אשר בתגובתו מביע תמיהה על כך שהבקשה מוגשת לאחר למעלה משש שנים בהם התיק מתנהל, הוא מצרף לתגובה ייפוי כוח חתום ע"י הורי התובעת ומאושר כדין, כך לטענתו, ומבקש מבית המשפט לאשר את חתימתם והסכמתם בהמשך ההליך, בעת הופעתם מולו בעת דיון ההוכחות.
  3. המבקשת, היא הנתבעת, בתשובתה לתגובת התובעת, טוענת כי ב"כ התובע צירף בתגובתו ייפוי כוח חתום שאינו ערוך כחוק וכדין ע"פ תקנות סד"א, שכן אינו ערוך בפני עו"ד ישראלי בעל רישיון בלשכת עורכי הדין הישראלית, ולפיכך אין לקבלו והוא אינו ייפוי כוח תקף מבחינה משפטית. לטענת המבקשת, בהעדר ייפוי כוח מקורי ערוך כדין, תוך זמן קצוב, יש למחוק התביעה תוך חיוב בהוצאות לטובת הנתבעת.
  4. הסמכות להורות על המצאת ייפוי כוח לתיק ולב"כ הנתבעת, מסורה בידי ביהמ"ש מכוח הוראת תקנה 472 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984. בענייננו, הצורך בהמצאת ייפוי כוח עולה ביתר שאת, משום שהתובעים אינם תושבי מדינת ישראל.
  5. אין מדובר בדרישה פורמלית גרידא, שכן כל עוד לא הובהרה שאלת הייצוג, והסכמת התובעים על היותם מיוצגים, לא ניתן לשלול את האפשרות כי ההליך כולו, לרבות כל החלטה שתינתן במסגרתו, יהיו בטלים, והחשש מפני ניהול הליך סרק גובר. דברים אלו נכונים ביתר שאת, כאשר התובע בתיק דנן אינו תושב מדינת ישראל, המבקש סעד במדינת ישראל.
  6. באשר לטענת המשיבה, לפיה לא העלתה הנתבעת עד כה בקשה זו- אין בכך לשנות את המסקנה בענייננו. התנהלות המדינה עד כה אינה יכולה להקים כלפיה השתק או מניעות, ואינה יכולה לשלול זכותה, לטעון טענותיה בשלב זה של ההליך. יתירה מזאת, לא העלאת הטענה ע"י המדינה היא שיוצרת את הקושי במקרה דנן, אלא העדר הוכחה כדין, לנכונות המסמך, לזהות החותמים עליו, ולהבנתם את משמעותו.
  7. לכן, והיות ובתיק זה לא הוגש ייפוי כוח ערוך ומאושר כדין, ובהינתן המשוכה הקיימת לעת הזאת לכניסתם של התובעים לישראל, הנני פוסקת כי על ב"כ התובעים להגיש לא יאוחר מאשר בתוך 90 ימים, ייפוי כוח ערוך ומאושר כדין, חתום ומאומת כדין ע"י עו"ד ישראלי, שאם לא כן בית המשפט ישקול לחיוב את מחיקת התביעה.

על התובעים לפעול במשנה מרץ להשגת ייפוי כוח זה.

  1. בהקשר זה, למען הסר כל ספק, ולנוכח העולה מתגובת התובעים, ולנוכח העולה מתובענות דומות אחרות המוגשות לפתחו של בית משפט זה, אציין כי סעיף 24 לחוק לשכת עורכי הדין, מורה כלהלן:

"...אדם כשיר להיות עורך דין אם נתקיימו בו אלה:

    1. הוא בעל השכלה משפטית גבוהה;
    2. עבר תקופת התמחות;
    3. עמד בבחינות הלשכה;
    4. הכול לפי המפורט בפרק זה".

על תנאים אלו להתקיים, בפני מי שבפניו ניתן ייפוי כוח זה מטעם התובעים.

  1. המזכירות תודיע לצדדים בדחיפות הראויה, תיצור משימת תזכורת ותעלה התיק לעיוני במועד. בקשת הנתבעת לפסיקת הוצאות תיבחן בהמשך ההליך.

ניתנה היום, י"ב סיוון תשע"ד, 10 יוני 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/12/2012 החלטה 18/12/2012 לא זמין
19/12/2012 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהיר גד גדעון צפייה
19/05/2013 החלטה מתאריך 19/05/13 שניתנה ע"י גד גדעון גד גדעון צפייה
11/08/2013 החלטה על הודעה על הגשת תצהירי נתבעת 11/08/13 גד גדעון צפייה
10/06/2014 החלטה מתאריך 10/06/14 שניתנה ע"י אורית ליפשיץ אורית ליפשיץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 היאם אבו עראר אמיר גרה
נתבע 1 מדינת ישראל שירלי אנגלרד
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה