טוען...

החלטה

מרים קסלסי28/02/2013

6966-02-13

בפני כב' השופטת מרים קסלסי

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

ולדימיר זילברמן (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת – עו"ד מוטי דורנשטרך

המשיב ובא-כוחו עו"ד דואני אברהם

פרוטוקול

ב"כ המבקשת: חוזר על הבקשה. קיימות ראיות לכאורה, לעניין נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות וכן לעניין השבל"ר מדובר ברכב בטחון אשר שייך לחברתו ועל פי נהלי החברה בה עובד אסור להוציאו משטח המפעל ועל כך יש לנו גם ראיות וכמובן ראיות לאי הציות בהרחבה בבקשה עצמה. ולכן נבקש את מעצרו עד תום ההליכים.

ב"כ המשיב: במצב עניינים רגיל הייתי מבקש דחייה לצורך צילום חומר הראיות וגיבוש עמדה. אבל בגלל שאני זה שייצגתי אותו בתיק הקודם ואני בקי בנתונים ואני יודע שלגבי מרבית הנתונים בבקשה הם נכונים, לכן אני מסכים כי קיימת תשתית ראייתית לכאורית. כמו כן אני לא חולק על קיומה של עילת מעצר. אני מתמקד אך ורק בשאלה חלופת המעצר. המחוקק קבע כי ישנה חובה לבחון את חלופת המעצר. חלופת המעצר תיבדק על ידי שרות המבחן בבית ההורים ולחילופין בבית אחותו שגרה בנתניה שהיא נשואה. כמו כן אבקש שתינתן לו האפשרות לקבלת שיחות טלפון. החקירה הסתיימה.

<#3#>

החלטה

בפניי בקשה למעצר עד תום ההליכים כאשר אין מחלוקת כי קיימות ראיות לכאורה לכל עובדות כתב האישום והעבירות העולות ממנו הן נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות, אי ציות לשוטר, שימוש ברכב ללא ביטוח חובה מכוח היותו בפסילה וכן שבל"ר על פי הודאתו של מנהל צי הרכב במפעל בו עבד המשיב וכן מהודעת החשוד שמודה כי לקח את הרכב ללא אישור.

לעניין מסוכנותו של המשיב, בהתחשב בכך שרק ב 7.2 ניתן גזר דין בעניינו בעניין נהיגה בשכרות ואף על פי כן נהג שלושה שבועות לאחר מכן, מלמדת כי לא ניתן להרחיק את המשיב מהכביש אלא על ידי הרחקתו אם במעצר ואם במעצר בית ובתנאי שחלופת המעצר מספקת את ההגנה המירבית לצורך הרחקתו של המשיב מהכביש.

נוכח העובדה כי מדובר בשכרות שניה וכי יתכן כי ישנה בעיה של התמכרות לאלכוהול, נראה כי גורם מקצועי צריך לבדוק היטב מהן חלופות המעצר אם בכלל המתאימות למשיב זה.

בשלב זה אעיר כי אשפוז במוסד סגור לגמילה מאלכוהול אם יש צורך בכך ואם הדבר אפשרי יכול להשיג את המטרה, יחד עם זאת אני משאירה את הבדיקה לגורמים המקצועיים ומורה כדלקמן:

הנאשם ישהה במעצר עד החלטה אחרת.

1. שירות המבחן ימציא תסקיר בתוך שבועיים ימים וימציאו לבית המשפט.

2. קובעת את התיק לעיון בתסקיר ולהשלמת טיעונים בטרם תינתן החלטה בבקשה למעצר ליום 17.3.13 בשעה 09:30.

המשיב יובא באמצעות שב"ס.

מזכירות תמציא העתק פרוטוקול זה לשירות המבחן.

מזכירות תקבע מועד ההקראה בתיק העיקרי לאותו מועד.

מאפשרת למשיב לערוך שלוש שיחות טלפון ביום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ח אדר תשע"ג, 28/02/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/02/2013 החלטה מרים קסלסי צפייה
02/04/2013 החלטה מתאריך 02/04/13 שניתנה ע"י מרים קסלסי מרים קסלסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אהוד רונן
משיב 1 ולדימיר זילברמן (עציר) אברהם דואני