טוען...

החלטה על בקשה לצירוף נתבעים 20/11/13

ורדה שוורץ20/11/2013

מספר בקשה:4

בפני

כב' הרשמת בכירה ורדה שוורץ

מבקשים

1. בטר פלאנט (אס ג'י אס) בע"מ

2. ביאקולוג'יק בע"מ

נגד

משיבה

מרקפת יעוץ ונהול מרכזי נופש בע"מ

החלטה

1. בפני בקשה לצירוף נתבעים אשר הוגשה על ידי הנתבעים בעצמם.

לטענתם יש לצרף לתובענה נתבעים שהם הנתבעים הנכונים ואשר השתתפותם בתובענה תביא לבירור האמת בצורה הקצרה והיעילה ביותר וכן לקיצור ההליכים.

2. ראשיתה של תובענה זו בתובענה לסכום קצוב שהוגשה בלשכת ההוצאה לפועל על ידי התובעת לשם גביית דמי תיווך המגיעים לה לטענתה. התביעה נסמכה על מזכר הבנות שנחתם בין המשיבה לבין המבקשות ביום 6.12.11 לפיה התחייבו הנתבעות לשלם לתובעת סך של 21,000 ₪ בצירוף מע"מ בגין כל התקנת מערכת סולרית על גג בניין מסוים.

לטענת המשיבה, מכרו המבקשות את הזכות לבנייה של המתקן הסולרי על גג הבניין לחברה אחרת שהיתה שותפה ובעלת מניות במבקשות כך שהמתקן הסולרי נבנה לבסוף על ידי החברה האחרת.

ואכן בהתנגדות לביצוע התובענה, ציינו המבקשות כי בשלב מאוחר יותר, לאור חילוקי דעות בין בעלי המניות הגיעו בעלי המניות להסכמה לפיה תיפרדנה דרכם, תוך חלוקת נכסי החברה באופן אשר הוסכם ביניהם.

בהתאם למזכר הבנות אשר נחתם בין בעלי המניות בכתב יד, ויתרו המבקשות על האפשרות להקים בעתיד מתקן על הגגות המפורטים לעיל, כחלק מחלוקת הנכסים, וכן נמכרו תוצרי עבודתן של המבקשות שהיו קניינן לה"ה אבי כהן ו/או חברת ביאנד אייץ בע"מ, שהם הנתבעים אשר מבוקש לצרפם לתובענה זו.

ממשיכות המבקשות וטוענות בהתנגדותן לביצוע התובענה כי עפ"י מזכר החלוקה, כל האחריות להקמת 15המתקנים נמסרה לידי מקימי המערכת בפועל (הם הנתבעים אשר מבוקש צירופם) ומשמעות הדברים היא כי החתימה על הסכם שכירות עם בעלת המקרקעין (גג הבניין) חלה עליהם וממילא גם חלה עליהם חובת תשלום דמי התיווך אם וכאשר יוקמו המתקנים.

3. עתה מבקשות הנתבעות בתובענה זו לצרף לכתב התביעה כנתבעות את אותם בעלי מניות להם נמכרה הזכות לבנות את המתקנים הסולרים על גג הבניין בטענה כי עליהם חלה החובה לתשלום דמי התיווך הנטענים.

בנסיבות העניין, הנני לדחות הבקשה.

יש להבדיל בין נתבעים אשר יש צורך לצרפם לכתב התביעה על אפו וחמתו של התובע ובין נתבעים שיש לצרפם להליך כצדדי ג'.

לצורך צירוף נתבעים לכתב תביעה יש להראות יריבות כלשהיא בין התובע לבין הנתבעים אשר צירופם מבוקש. למשל תובע התובע יורש אחד מכמה יורשים או קטין שרק הוריו נתבעים או אדם שזכויותיו עלולות להיפגע אם לא ישתתף בהליך.

אין מקום לצרף נתבעים לכתב תביעה אם קיימת יריבות בינם ובין הנתבעים הקיימים וכי עילת התביעה נגדם נובעת מאירוע שאירע בין אותם נתבעים ובין הנתבעים הקיימים.

וזה המקרה שבפני.

ההסכם העומד במרכזה של התביעה הנוכחית הוא הסכם שנחתם בין המבקשות לבין המשיבה עת היו הנתבעים אשר מבוקש לצרפם, חלק בלתי נפרד מהמבקשות ובעלי מניותיה.

לאחר מועד ההסכם, נפרדו דרכיהם של בעלי מניות המבקשות וכלל הזכויות והחובות הנובעים מנכסי המבקשות בהרכבן דאז, חולק בין בעלי המניות על פי הסכם ספיציפי.

זוהי עילת תביעה קלסית כנגד צד ג' המוגשת כהודעת צד ג' ואין לתובע כל יד ורגל בעילת תביעה זו.

4. אשר על כן, הנני דוחה את הבקשה ומורה למבקשות להגיש הודעת צד ג' תוך 15 יום מהיום.

כמו כן, תשלמנה המבקשות למשיבה הוצאות הדיון בבקשה בסך 1,000 ₪.

ניתנה היום, י"ז כסלו תשע"ד, 20 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.