טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים

אופיר יחזקאל25/12/2014

בפני

כב' הרשם הבכיר אופיר יחזקאל

תובעים

פלאפון תקשורת בע"מ

נגד

נתבעים

מסוודה עטאיא

החלטה

הבקשה להארכת מועד להגשת התנגדות לתביעה בסכום קצוב, וההתנגדות עצמה, הועברו לטיפולי.

אשר להארכת המועד, מדובר בהארכת מועד קצרה יחסית (5 ימים על פי האמור בבקשה), ובנתבע שהצהיר כי אינו דובר עברית. בנסיבות אלה, וכן בשים לב לטענות ההגנה שהעלה הנתבע – טענות שהתובעת ביקשה במעמד הדיון שהתקיים לפני כשנה שהות לצורת בדיקתן, אך בסופו של יום, לא הודיעה דבר לעניין זה לבית המשפט – אני מורה על ארכה כמבוקש.

אשר לגוף ההתנגדות, טענת ההגנה שהעלה הנתבע, היא כי הוא מעולם לא התקשר בעסקה נשוא החוב (חוב בגין רכישת שירותי תקשורת) עם התובעת. לדבריו, על מסמכי ההתקשרות חתום גיסו, שהנו תושב אזור, והוא גם זה שהתקשר עם התובעת בהסכם. לצורך התקשרות זו, ביקשה התובעת מגיסו להעביר לידיה צילום תעודת זהות של תושב ישראל. גיסו מצדו ביקש ממנו לסייע לו בכך, והוא נענה והעביר לגיסו צילום של תעודת הזהות שלו. צילום זה נמסר אמנם לתובעת, אך התובע, כאמור, לא התקשר עמה בעסקה כלשהי.

טענה זו, ככל שתתקבל, עשויה להוות טענת הגנה אפשרית נגד התביעה.

לפיכך, והואיל והכלל הוא, כי בדונו בבקשת רשות להתגונן, בית המשפט אינו נדרש לבחון את טיב ראיותיו ואת מהימנות גרסתו של המבקש, אלא עליו להניח שטענותיו נכונות, לבחון אם הן מהוות הגנה אפשרית, וככל שכך, ליתן לו רשות להתגונן, אני מורה על קבלת ההתנגדות.

לאור סכומה תידון התובענה בסדר דין מהיר ועל הצדדים לנהוג בהתאם להוראות תקנה 214ב1 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד- 1984 (להלן: "התקנות").

התובעת תמציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפי תקנות 214ג ו- 214ח לתקנות, בתוך 30 יום וכן תפרע את הפרשי האגרה אותם עליה לפרוע על פי דין.

הנתבע ימציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב ההגנה בהתאם לתקנות 214ג ו- 214ח לתקנות, בתוך 45 ימים מיום קבלת מסמכי התובעת כאמור.

היה והתובעת לא תגיש את המסמכים ולא יפרע את הפרשי האגרה בחלוף פרק הזמן שנקצב כאמור, תמחק תביעתה.

ניתנה היום, ג' טבת תשע"ה, 25 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/08/2014 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי / הארכת מועד אורי פוני צפייה
25/12/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים אופיר יחזקאל צפייה
18/04/2015 פסק דין שניתנה ע"י יהלום בלהה בלהה יהלום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלאפון תקשורת בע"מ אבי מאיר
נתבע 1 מסוודה עטאיא זיאד קעואר