טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש תגובה לבקשה למינוי מומחים

ריבה שרון10/07/2013

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

תובעת

לינדה בטאט
- ע"י ב"כ עוה"ד מרים כפרי-קהן ואח'

נגד

נתבעות

1. הראל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד צבי יעקובוביץ' ואח'

2. לינדה ביאלי

3. אליהו חברה לבטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד עמוס ון-אמדן ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת 1963 הייתה מעורבת בת.ד נשוא התביעה מיום 16/9/10 ומיום 12/8/12 (להלן: "התאונות"). לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים המצורפים לכתב התביעה ובטיעוני הצדדים בקשר עם בקשת התובעת למינוי מומחים, מצאתי כי יש בשלב זה ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום האורתופדי בלבד.

ביחס ליתר התחומים- מקובלות עלי טענות הנתבעות בתגובתן וכדי שלא להאריך- לא אחזור עליהן. עם זאת- בתחום הא.א.ג- ולו מחמת הספק, ככל שיוצגו מסמכים אובייקט' שנערכו לצורך טיפול רפואי, המצביעים על קשר לכאורה בין תאונה כלשהי לתלונות וממצאי הירידה בשמיעה, שהינם בתדרים הגבוהים ודו"צ- אוכל לשקול את הבקשה בשנית.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט את ד"ר יצחק קורן (להלן: "המומחה").

המומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבה הרפואי של התובעת בקשר עם התאונה נשוא התביעה, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בינה ובין תלונותיה והטיפולים שעברה- חלקם או כולם וכן האם נותרה נכות, תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה, אם בכלל והאם הינה סופית. כן יואיל המומחה להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים, למהותם של כאלה, אם בכלל והאם ניתן לבצעם במסגרת הרפואה הציבורית. הכל,- בשים לב אף לרקע הרפואי הרלוונטי. המומחה אף מתבקש, ככל שניתן- להבחין בין התאונות.

3. למניעת עיכובים בניהול התיק או תקלות, מתבקשים המומחה והצדדים לבחון כבר עתה ולהודיע לבית המשפט (רק) אם קיימת מניעה שבגינה יש לשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. בשכ"ט המומחה ובעלות כל בדיקת עזר/אבחון שידרשו לצורך חוות הדעת במסגרת תביעה זו שלפניי- שאינם מכוסים על פי דין אחר, תישאנה בשלב זה הנתבעות 1,3 כמימון ביניים בלבד שילקח בחשבון בהתאם לתוצאות חוו"ד. ערה אני לכך שהתאונה הראשונה הינה ת.ע., וגם עובדה זו תילקח בחשבון.

הנתבעות 1,3 בנפרד- תסדרנה את תשלום שכ"ט המומחה מראש טרם הבדיקה ותשומת לב המומחה מופנית לכך כדי למנוע עיכובים בקבלת חוות הדעת.

ב"כ הצדדים יואילו לעקוב ולוודא כי פניית המומחה נתקבלה במשרדם בתוך 21 יום ממועד מכתבם אליו ואם לא תגיע- יפעלו לבקשו. לאחר מכן- תואיל הנתבעת 2 לוודא כי החשבון שולם בתוך 30 יום ממועד קבלת הפניה. אסמכתא בדבר התשלום תישלח בפקס לב"כ התובעת ולמרפאת המומחה בסמוך לאחר ביצועו.

5. ב"כ התובעת תפנה אל המומחה ויקבעו בדיקה במועד שיודע לנתבעות. באחריותה לדאוג כי זו לא תקוים בפועל לא לפני ששכרו של המומחה שולם במלואו. המועד אף לא יקדם מ- 60 יום לאחר השלמת ההליכים המקדמיים ע"י התובעת וכן מ- 60 יום ממועד המצאת העתק הפניה לממחה לידי ב"כ הנתבעות. הכל- לפי המאוחר.

6. הצדדים יעבירו למומחה ללא דיחוי את כל המסמכים בדבר הטיפול הרפואי שניתן לתובעת והבדיקות שנבדקה לצורך אותו טיפול, הנוגעים לעניין שבמחלוקת, ובהתאם לדין ולפסיקה. הצדדים אף ימציאו לידי המומחה- לאלתר, כל מסמך שיתבקש על ידו לצורך כתיבת חווה"ד. מסמכי הנתבעות יומצאו לידי המומחה בתוך 60 יום ממועד קבלת העתק הפניה למומחה מצד התובעת או בתוך 60 יום מיום השלמת ההליכים המקדמיים על ידה, לפי המאוחר.

7. המומחה יואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בהקדם האפשרי, ובתוך 30 יום ממועד הבדיקה והמצאת בדיקות עזר ככל שתתבקשנה.

 

8. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, לרבות תצהירי תשובות לשאלונים, גילוי מסמכים כללי וספציפי, פרטים נוספים וכיו"ב יושלמו הדדית בתוך 30 יום מהיום.

9. לאחר קבלת חוות-הדעת יגישו הצדדים תחשיבי נזק מפורטים וריאליים, כל צד בתוך 30 יום.  הצעתי תשלח בדואר ככל שהדבר יתאפשר, לאחר קבלת תחשיבי הנזק.

 

10. פגרות בית המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

11. ההחלטה ניתנה בהעדר הצדדים, כדי לחסוך מהם את הדיון הקבוע ליום מוקד פלת"ד, המתיתר.

ב"כ התובעת יעקבו אחר התהליך וירשמו את התיק לפניהם למעקב. ככל שיתעורר צורך בפניה לעזרת בימ"ש בזירוז התהליך, אבקש כי זו לא תעשה לפני מיצוי פניה בדרך המקובלת של הצד המבקש לגורמים הרלבנטיים.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי למומחה ולב"כ הצדדים

ניתנה היום, ג' אב תשע"ג, 10 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/07/2013 הוראה לנתבע 1 להגיש תגובה לבקשה למינוי מומחים ריבה שרון צפייה
08/12/2015 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
25/12/2017 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה באמצעות המזכירות ריבה שרון צפייה