טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס

מעין בן ארי25/12/2013

בפני כב' השופטת מעין בן ארי

983-06-13

המשיבה

מדינת ישראל

נגד

המבקש

רפאל דדוש

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקש עו"ד סיבוני

ב"כ המשיבה עוד עומר סגל

המבקש נוכח

פרוטוקול

ב"כ המבקש: אני חוזר על הבקשה, אני חושב שמדובר בתקופה די ארוכה בה המבקש שוהה בתנאים מגבילים כאשר רק לאחרונה חזר לחלונות שהותרו לו בהתחלה. החלונות הם א', ג' ו-ה', בימי א' הוא נמצא בפיקוח מעצרים.

כתב האישום תוקן לקולא, הטיעונים נדחו לחודש מרץ, אני חושב שחלוף הזמן הניכר, אי היכולת להשתכר, ההפרה היא שהוא היה בלי מפקח. בית המשפט שדן בעיון חוזר היה ער לכך שזו הייתה הפרה מינורית. ישנה תחילתה טובה של דרך טיפולית.

בנסיבות האלה שהמבקש הבין את הלקח מההפרה הראשונה, לאור חלוף הזמן וכך שמשתף פעולה בשירות המבחן, מדובר בבן אדם שהחיים האלה זרים לו וגם אין ברשותו השכלה שיכול לבוא ולתמרן את שירות המבחן, מדובר באדם פשוט שמנסה בכל כוחו להתמודד.

צו פיקוח המעצרים נגמר ביום ראשון הקרוב, אנו רוצים להמשיכו ב-3 חודשים נוספים כי היה לזה מנוף טוב.

ב"כ המשיבה: מפנה לתסקיר שירות מבחן, שלא רק בגלל אי איתורה של המתלוננת, עומד מאחורי המלצתם. המלצתם היא להקל באופן הדרגתי את תנאי המעצר. זה חשוב שפיקוח המעצרים ימשיך, אנו נתנגד לביטול תנאים באופן גורף, מדובר במשיב שהפר כבר את אמון בימ"ש, יש להתקדם לאט לאט עם ההקלה.

<#2#>

החלטה

נגד המבקש הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של אלימות כלפי בת זוג.

בתאריך 02/07/13 שוחרר המבקש לחלופת מעצר הכוללת תנאים מגבילים אשר בהמשך הוקלו באופן בו ניתנו לו שעות התאווררות בימים א', ג' ו-ה'.

במהלך חודש אוגוסט הוגש כנגד המבקש כתב אישום בגין הפרת הוראה חוקית. יש להדגיש, כי מדובר היה בהפרה של תנאי מעצר הבית ללא עבירה נלווית. ביום 23/08/13, הוזהר המבקש וכן חולט סכום של 1,000 ₪ מתוך סכום ההפקדה במזומן.

מונחת לפני כעת בקשה להורות על ביטול התנאים המגבילים בשל חלוף הזמן, העדר הפרות מאז חודש אוגוסט וכן השלב בו מצוי ההליך העיקרי, עת המבקש הודה והורשע וטיעונים לעונש קבועים לחודש מרץ.

מונח לפני תסקיר מיום 02/12/13 ממנו עולה כי המבקש מסר לשירות כי הוא אינו בקשר עם המתלוננת מאז מעצרו הקודם. שירות המבחן מתקשה לשוחח עם המתלוננת ולפיכך האבחון לא מוצע. שירות המבחן התרשם כי המבקש מבין היום יותר לעומק את ההליכים המשפטיים המתנהלים כנגדו וזאת כגורם מרתיע עבורו. לפיכך, השירות ממליץ על הקלה בתנאים באופן בו יורחבו שעות ההתאווררות והותרת תנאי ההרחקה.

לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים, סבורני כי בשלה העת להקל באופן משמעותי בתנאי השחרור. כאמור, מדובר במבקש ללא עבר פלילי, אשר ההליך המשפטי מהווה עבורו הרתעה. אין אינדיקציה להפרת תנאים בכל הנוגע ליצירת קשר עם המתלוננת וכן להפרה מאז חודש אוגוסט. יש לקחת בחשבון גם את ההתקדמות בהליך העיקרי, את הודייתו של המבקש ולקיחת האחריות. לפיכך, אני מורה כי ניתן להסתפק בתנאי מעצר בית לילי בין השעות 22:00-07:00. האיזוק האלקטרוני יבוטל. בחלוף 30 ימים, ככל שלא ירשמו הפרות תנאים, יוסר גם הרכיב המגביל הנותר. איסור הקשר ישאר עד לסוף ההליך. ראיתי להאריך את צו הפיקוח למשך 3 חודשים.

המזכירות וההגנה ישלחו החלטה זו לשירות המבחן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ב טבת תשע"ד, 25/12/2013 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/06/2013 פרוטוקול מעין בן ארי צפייה
02/07/2013 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות מעין בן ארי צפייה
02/07/2013 פק' שחרור מעין בן ארי לא זמין
02/07/2013 הוראה למשיב 1 להגיש אישור פקס תרצה שחם קינן לא זמין
25/12/2013 הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס מעין בן ארי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
משיב 1 רפאל דדוש מיכאל מי סיבוני