טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד

ישראל פבלו אקסלרד19/11/2014

1. מנחם אשכנזי

2. סול אשכנזי
ע"י ב"כ עו"ד דותן לינדנברג

התובעים

נגד

שומרה חברה לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד סופר אלירן

הנתבעת

החלטה

1. ישיבת קדם משפט ראשונה תתקיים ביום 29/3/2015, בשעה 09:00, בפניי.

ניתן בזאת צו הדדי להשלמת ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי ועיון במסמכים ומענה לשאלונים, לביצוע תוך 45 יום מהיום.

2. בפניי בבקשה למינוי מומחה רפואי בתחום האורתופדי ביחס לשני התובעים.

3. על פי האמור בכתב התביעה, התובעים נפגעו בתאונת דרכים ביום 22/7/2012 במנגנון פגיעה אחורי. על פי הנטען, התובעים נפגעו בעיקר בעמוד השדרה הצווארי ובכתפיים. התובעים פנו יום לאחר התאונה, ביום 23/7/2012 לבית החולים "קפלן".

ביחס לתובע 1, מר מנחם סול:

4. ממכתב השחרור מבית החולים קפלן, צוין: "מתאר פגיעה במנגנון אחורי. מתלונן על כאבי צוואר המקרינים לכתף ימין...בבדיקה: במצב כלי טוב, ללא הגבלת תנועה צווארית , כח גס ותחושה שמורים...צילום עמ"ש מותני, עמ"ש צווארי וכתף ימין- אין לראות קו שבר ...תנועה בצוואר וגב תחתון טווח שמור".

בהמשך, פנה התובע לבדיקת אורתופד בקהילה. במספר ביקורים נמצא כי התובע סובל מכאבי עמוד שדרה צווארי ומהקרנת הכאב אל אזור חגורת כתף ימין. כמו כן, נמצאו הגבלה בתנועות סיבוב לצדדים. בבדיקת US שבוצעה בתובע נמצא קרע בגיד SSP בכתף. התובע עבר סדרות של טיפולי פיזיותרפיה עם שיפור חלקי בלבד.

5. הנתבעת טענה, כי הפגיעה בתובע אם היתה, הנה קלה ומזערית שלא הותירה בו נכות צמיתה ובכל מקרה, התובע לא הציג רצף טיפולי שכן המסמך הרפואי האחרון שהוצג הנו מחודש מרץ 2014.

6. לאחר עיון במסמכים הרפואיים ובטענות הצדדים, אני סבור, כי יש מקום למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט. אני סבור, כי יש במסמכים שהוגשו ובפרט בתוצאות בדיקת ה-US כמו גם בממצאי הבדיקה על ידי האורתופד ביחס להגבלות בתנועה כדי להוות ראשית ראיה לנכות צמיתה.

ביחס לתובעת 2, הגב' סול אשכנזי:

7. במכתב השחרור מבית החולים קפלן צוין: "לדבריה אתמול ת.ד רכב נכנס ברכבה מאחור, חבלת צוואר". "לדבריה פגיעה במנגנון אחורי, מתלוננת על כאבי צוואר המקרינים לכתף ימין, שוללת איבוד הכרה או חבלות נוספות...בבדיקה: במצב כללי טוב, ללא הגבלה בתנועות צוואר, כח גס ותחושה שמורים....צילום עמ"ש צווארי, עמ"ש מותני וצילום כתף ימין- אין לראות קווי שבר... אין רגישות משמעותית על פני חוליות צוואר".

בהמשך נבדקה התובעת על ידי מומחה אורתופד בקהילה וממצאי בדיקתו היו הגבלה בתנועות יישור, כיפוף . התובעת עברה סדרת טיפולי פיזיותרפיה שהסתיימו בשיפור חלקי בלבד.

ביום 13/12/2012 בבדיקת US שנערכה לתובעת בכתף ימין וכתף שמאל נמצא, כי התובעת סובלת מקרע לעובי מלא ב- SST דו צדדי, הן בכתף שמאל והן בכתף ימין.

8. הנתבעת טענה, כי מהתיעוד הדל שצורף לבקשה, עולה כי הפגיעה בה נפגעה התובעת הנה פגיעה קלה וכי התיעוד הרפואי האחרון נערך לפני למעלה משנה וחצי.

9. לאחר עיון במסמכים הרפואיים כמו גם בטענות הצדדים, אני סבור כי התובעת הוכיחה כי מתקיימת בעניינה ראשית ראיה לנכות צמיתה במיוחד לאור ממצאי בדיקת ה- US שנערכה לה וכן לאור הממצאים בדבר ההגבלה בתנועות הצוואר.

10. לאור האמור לעיל, אני מורה על מינויו של ד"ר משה פריטש פרי, מבית החולים תל השומר, הרא"ה 56 ברמת גן 52401, טלפון: 035302417, 035302420, 036186601 - כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי.

11. במידה ולמומחה נגיעה למי מהצדדים או מסיבה כלשהי מנוע המומחה מלקבל את המינוי מטעם בהמ"ש בתיק זה, יודיע לבהמ"ש תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

 

12. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי של התובע, בעקבות אירוע תאונת הדרכים מיום 22/7/2012 ובמיוחד יתייחס ל:

    א. האם לוקים התובעים כיום בנכות, ואם כן, לאיזה תקופה ומה שיעור הנכות.

    ב. האם  יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבם בעתיד.

    ג. מהן המגבלות התפקודיות של התובעים, אם בכלל, ובמיוחד בשים לב לעבודתם, מקצועם וגילם.

ד.  האם יהיו התובעים זקוקים לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן  - מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

    ה. המומחה יתייחס, בין היתר, לקשר שבין התאונה לבין מצב התובעים נכון להיום.

 

 13. הנני קוצב את שכ"ט המומחה בתחום האורתופדיה ומעמידו ע"ס 4500 ₪ בתוספת מע"מ, ביחס לכל אחד מהתובעים. במידה ושכרו של המומחה עולה על הסכום הנקוב, יודיע לבהמ"ש ולנתבעת תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

14. מאחר ונחה דעתי כי קיימת ראשית ראיה בדבר אפשרות קיומה של נכות צמיתה, בשלב זה וכמימון ביניים תישא הנתבעת בשכר טרחת המומחה. שכה"ט יועבר ישירות למומחה מיד עם דרישתו.

15. המומחה ישלח לב"כ הנתבעת אישור על ניהול ספרים ועל גובה ניכוי מס במקור תוך 10 ימים מקבלת המינוי. הנתבעת תשלם את שכר המומחה תוך 30 יום מקבלת מסמכים אלה אצל ב"כ הנתבעת.

ב"כ הנתבעת יבצע מעקב אחר הפעולות האמורות ואחר התשלום למומחה.

 

המזכירות תעביר למומחה את הודעת המינוי בתום 7 ימים מהיום.

 

16.  המומחה לא יבדוק את התובעים לפני חלוף 60 יום מהיום או בטרם חלפה שנה ממועד התאונה, לפי המאוחר.

    

17. חוות דעת המומחה תימסר לבית המשפט ולצדדים ככל האפשר תוך 30 יום מיום הבדיקה.

 

18. הצדדים רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום מיום קבלת חוות דעתו של המומחה והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים.

 

19.  הצדדים יערכו להגשת תחשיבי נזק מטעמם כאשר, תחשיבי נזק מטעם התובעים יוגש עד  30 ימים לפני המועד שנקבע ומטעם הנתבעים עד 14 ימים קודם למועד קדם המשפט.

     

20. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד המבקש ביטולה או שינויה בבקשה בכתב שתוגש תוך 30 יום ממועד קבלת החלטה זו.

 

21. לתשומת לב הצדדים: בכל תגובה לבקשה, תגובה לתגובה או כיו"ב, יש לציין במקום בולט את מספר הבקשה. בנוסף, בהגשה מרחוק, יש להקפיד על תיוק מסמך מהסוג האמור במסגרת הבקשה המתאימה. מסמך שלא יענה על הדרישות המתאימות, בהמ"ש יתעלם ממנו והוא ייחשב כמסמך שלא הוגש.

ניתנה היום, כ"ו חשוון תשע"ה, 19 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/11/2014 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד ישראל פבלו אקסלרד צפייה
16/08/2015 החלטה שניתנה ע"י ישראל פבלו אקסלרד ישראל פבלו אקסלרד צפייה
03/01/2016 הוראה לתובע 1 להגיש הודעה לעניין הצעת הפשרה יהודה ליבליין צפייה
04/03/2016 החלטה על הודעה מטעם התובעים משה הולצמן צפייה