טוען...

גזר דין

יפעת שיטרית23/04/2014

בפני כב' השופטת יפעת שיטרית

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. ג'אבר עג'מי

2. וליאם עג'מי

3. סאמח עג'מי

5. האדי אלשופי

<#1#>

נוכחים:

מטעם המאשימה: עו"ד בדריה חסן

מטעם הנאשם 1: בעצמו וע"י באת כוחו עו"ד סוויד

מטעם הנאשם 3: בעצמו וע"י בא כוחו עו"ד אבו סאלח זיאד

מטעם הנאשם 4: בעצמו וע"י בא כוחו עו"ד אבו סאלח זיאד

<#1#>

פרוטוקול בעניינם של נאשמים 1, 3 ו-4 בלבד

ב"כ המאשימה טוענת לעונש: אבקש לכבד את הסדר הטיעון.

ב-9.4.14 הודענו על הסדר טיעון, הנאשמים 1, 3 ו-4 הורשעו על סמך הודאתם בכתב אישום מתוקן שהוגש לבית המשפט. הודענו גם על עונש מוסכם שהוצהר לפרוטוקול, אנו מבקשים לכבד את ההסדר שהוא מביא את כל השיקולים הרלוונטיים.

מגישה גיליון הרשעות קודמות של שלושת הנאשמים, מתקבל ומסומן בהתאמה ת/1, ת/2 ו-ת/3.

מגישה אסמכתאות בעניין התנאי באשר לנאשמים 1 ו-3 נשוא ת"פ 444-07-08 של בית משפט השלום בקריית שמונה, מתקבלות ומסומנות ת/4.

כן מגישה חומר רפואי באשר לפגיעת המתלונן, מתקבל ומסומן ת/5.

מבקשת להבהיר, הגענו להסדר זה נוכח קושי ראייתי וגם נלקח בחשבון את חלקו בפועל של כל אחד מהנאשמים באותו אירוע, כן נבקש לכבד את ההסדר ולהטיל את העונשים, כפי שהוצהרו.

עו"ד סוויד טוענת לעונש: נבקש מבית המשפט לאמץ את הסדר הטיעון שהגענו. כפי שבית המשפט נוכח הצדדים ישבו מספר לא מבוטל של פגישות על מנת להגיע להבנות ואני שמחה שכך נעשה. הסדר הטיעון משכלל גם את העובדה שכתב האישום תוקן באופן מאוד משמעותי הן לגבי סעיפי העבירה והן לגבי הוראות החיקוק והן עובדות המעשה.

מדובר בכתב האישום שלאחר התיקון יכול היה להיות מוגש לבית המשפט השלום ולא היה צריך להגיע לפתחו של בית המשפט המחוזי.

מדובר באירוע נקודתי, חד פעמי מבלי שיהיה רקע או עימות בין הנאשמים ולמתלונן לא לפני ולא אחרי, ההסדר הוא על דעת המתלונן, הופקד גם פיצוי ובסך הכל, מדובר כאן בנאשם מס' 1 שלגבי עברו הפלילי, עבירה אחרונה נשוא המאסר המותנה, בוצעה בשנת 2007, ולפני כן העבירות בוצעו לפני 16 שנה בערך. מדובר על עבירות שהתיישנו בשונה ממחיקתן.

מדובר על נאשם שחלה במחלה ממאירה, טופל בשנתיים האחרונות באופן מאוד אינטנסיבי, אישורים רפואיים הוצגו וקיימים בתיק ובאמת מדובר על עונש שהוא יחסית משמעותי מבחינתו כי זה לחזור למאסר שהוא צריך להיות בבדיקות כל שלושה חודשים ובמעקב לאור העובדה, כי הוא נמצא בשלבי החלמה ממחלה קשה מאוד. חברתי הגישה את הגיליון הרפואי של המתלונן, אין ספק שהייתה חבלה ולא פשוטה בעין והיא מהווה את החבלה שבגינה הנאשמים נותנים היום את הדיון לאור צוותא חדה שהיה, בסופו של דבר, בית המשפט ישים לב שאין חבלות נוספות, מדובר באירוע נקודתי שאינני מקלה ראש, אבל בסופו של דבר התיק חזר לפרופורציה והגענו להסדר הטיעון. בסופו של יום, אבקש, כי בית המשפט יורה על שחרור הרכב התפוס מסוג מ.ר 131385261 מסוג איסוזו דימאקס, אשר יוחזר לידי הנאשם 1. כמו כן אבקש לעכב את ביצוע עונש המאסר על מנת להפנות אותו לוועדת מיון לאור מצבו הרפואי של הנאשם.

מגישה אסמכתאות לעניין הפקדת סכום הפיצוי, כפי שסוכם.

עו"ד אבו סאלח: מצטרף לטיעוני חברתי. הנאשם מס 3 הודה במיוחס לו בעובדות כתב האישום המתוקן, חסך זמן יקר של בית המשפט והוא לקח אחריות מלאה על מעשיו.

מדובר בנאשם בן 29, סיים 12 שנות לימוד, עובד כיום בחקלאות יחד עם אביו. בשנת 2005 עבר הנאשם אירוע מוחי ומאז סובל מבעיות רפואיות ומקבל תרופות. מצטרף לבקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר.

אבקש לכבד את הסדר הטיעון מאחר והוא אינו חורג מרמת הענישה הנהוגה.

ב"כ הצדדים: מוסכם, כי בעניינו של הנאשם 3, הרי שרכיב המאסר בפועל כולל בחובו גם הפעלת שלושה חודשי מאסר על תנאי, אשר הושתו עליו במסגרת ת"פ 444-07-08 של בית משפט השלום בקריית שמונה, אשר יופעלו בחופף, כך שנאשם זה ירצה 12 ימי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו.

<#2#>

גזר דין

הנאשמים הורשעו על פי הודאתם בעבירות נשוא כתב האישום המתוקן שעניינן, כליאת שווא, הסתייעות ברכב לביצוע פשע ובנוסף הורשעו הנאשמים 1 ו-3 בלבד בעבירה שעניינה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והנאשם 1 בלבד הורשע בנוסף גם בעבירה של הדחה בחקירה.

הודאת הנאשמים הייתה על דרך הסדר טיעון כעולה מפרוטוקול הדיון מיום 9.4.14, אשר במסגרתו הגיעו הצדדים להסכמות, גם באשר לענישה הראויה והם עותרים בפניי לכבדו.

מחד תצוין לחומרא מהות העבירות אותן עברו הנאשמים, בשים לב לטיבן, אופיין ונסיבות ביצוען, שעה שיש בהן כדי לחתור תחת שלומו וביטחונו של הציבור. בנסיבות אלה, אינני רואה להכביר מילים באשר למעשים שביצעו הנאשמים, אשר ראויים הם לכל גנאי כפי שהם מקבלים את ביטויים בעובדות כתב האישום המתוקן בהן הודו הנאשמים ועל פיהן הורשעו.

עוד ראוי לציין, כי לחובת הנאשמים הרשעות קודמות כעולה מהגיליונות ת/1, ת/2 ו-ת/3.

לחובת הנאשם 1, הרשעות קודמות בגין עבירות שעניינן, תקיפה סתם על ידי שניים או יותר, גניבה מרכב, שבל"ר, שוד מזוין ועבירות נוספות ואחרות. יחד עם זאת, יצוין, כי הרשעתו האחרונה הינה משנת 2013 בגין עבירות שנעברו בשנת 2007 והעבירות האחרות התיישנו זאת בשונה ממחיקתן.

לחובת הנאשם 3, הרשעה קודמת בגין עבירה שעניינה, תקיפה סתם על ידי שניים או יותר, אשר נרשמה לחובתו בשנת 2013.

לחובת הנאשם 4, הרשעות קודמות בגין עבירות אלימות וקבלת נכסים שהושגו בעוון, כאשר ההרשעה האחרונה שנרשמה לחובתו הינה משנת 2009.

לא זו אף זו, הנאשמים 1 ו-3 ביצעו את העבירות כאן שעה שעונש מאסר מותנה היה תלוי ועומד בעניינם ואולם לא היה בו כדי להרתיעם.

מאידך, תצוין לקולא, הודאת הנאשמים, לקיחת האחריות, חיסכון זמן שיפוטי יקר, העובדה, כי בהודאתם עשו הנאשמים כדי לחסוך את הצורך בעדות המתלונן על כל הקושי הכרוך בכך.

עוד שמתי ליבי לקושי הראייתי עליו הצביעו באי כוח הצדדים, כפי טיעוניהם בפניי, נסיבותיהם האישיות של הנאשמים, מצבם הרפואי ויתר האמור לעיל.

לא נעלמה מעיני החבלה שנגרמה למתלונן בעטיים של מעשי הנאשמים, כעולה מהגיליון ת/5 שהונח בפניי ואולם, התלכיד העונשי, כפי המוצע במסגרת הסדר הטיעון נותן ביטוי לאינטרסים השונים הנלחמים על הבכורה, האינטרס הציבורי והפגיעה במתלונן מכאן והאינטרס הפרטי של הנאשמים משם.

מקום בו הכרעת הדין ניתנה לאחר יום 10.7.12, הרי שחל בעניינו תיקון 113 לחוק העונשין בדבר, "הבניית שיקול הדעת השיפוטי". יחד עם זאת, מקום בו הצדדים הגיעו להסדר טיעון הכולל בחובו רכיבי ענישה מוסכמים, כפי הסדר הטיעון שבפניי, הרי שאין בית המשפט נדרש לבחינה המשולשת הבאה בגדרו של תיקון 113 לחוק העונשין וראה בעניין זה ע"פ בעניינו של סעד, כמבואר שם.

יחד עם זאת, אך לאחרונה, יצאה מפתחו של בית המשפט העליון ההלכה ולפיה, גם מקום בו ב"כ הצדדים הגיעו להסכמות באשר לרכיבי ענישה מוסכמים בגדר הסדר הטיעון עדיין נדרש בית המשפט לבחינת הסדר הטיעון באספקלריה של תיקון 113 ושיקולי הענישה שהותוו במסגרתו.

עשיתי זאת במקרה דנן ולדידי, הענישה המוסכמת ורכיבי הענישה הנלווים המוצעים במסגרת הסדר הטיעון, עולים הם בקנה אחד עם מתחם העונש ההולם במקרה דנן ועם מיקום העונשים הראויים לנאשמים בתוך מתחם העונש ההולם, זאת בזיקה לנסיבות ביצוע העבירות, הנסיבות אשר אינן קשורות בנסיבות ביצוע העבירות, נתוני העושים ונסיבותיהם האישיות.

סופו של יום, נוכח כל האמור לעיל, מצאתי את הסדר הטיעון באשר הוא ראוי, אינו נוגד תקנת ציבור, אינו חורג ממתחם הסבירות, אינו חורג ממתחם העונש ההולם ולפיכך אני רואה לכבדו.

אשר על כן אני משיתה על הנאשם את העונשים כדלקמן:

נאשם 1

  1. 10 חודשי מאסר בפועל.

הנני מורה על הפעלת עונש מאסר מותנה בן 5 חודשים אשר הושת על נאשם זה

בת"פ 444-07-08 של בית משפט השלום בקריית שמונה וזאת בחופף לעונש המאסר בפועל שהושת, כך שהנאשם ירצה סך הכל 10 חודשי מאסר בפועל. מתקופה זו תנוכה התקופה בה שהה הנאשם במעצר בגין תיק זה החל מיום 19.8.13 ועד ליום 20.11.13.

  1. רשמתי בפניי, כי הנאשם הפקיד את הסכום הנדרש בסך 60,000 ₪ וזאת, כפדיון תחת חילוט רכבו מסוג איסוזו מ.ר 131385261. לפיכך, סך 60,000 ₪, כאמור, הינם לטובת אוצר המדינה.

רשמתי בפניי, כי הנאשם 1 הפקיד סך 30,000 ₪, כפי האסמכתא שהונחה בפניי ו-30,000 ₪ הופקדו במסגרת מ"ת 4962-09-13.

המזכירות תפעל כנדרש.

בהתאמה, רכב האיסוזו יוחזר לנאשם 1.

  1. 12 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג פשע או עבירה שעניינה, כליאת שווא ויורשע בגינה.
  2. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים כל עבירת אלימות, לרבות איום או עבירה של הדחה בחקירה או עבירה של הסתייעות ברכב לביצוע פשע ויורשע בגין אחת מאלה.
  3. רשמתי בפניי, כי הנאשם 1 הפקיד סך 2,000 ₪ כפיצוי בעבור המתלונן (עד תביעה מס' 8) וסכום זה יועבר למתלונן, כנדרש.
  4. אני פוסלת את הנאשם מלקבל ומלהחזיק רישיון נהיגה למשך 3 חודשים.

הודעה זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט העליון.

נאשם 3

  1. 12 חודשי מאסר בפועל. מתקופה זו תנוכה התקופה בה שהה הנאשם במעצר בגין תיק זה מיום 20.8.13 ועד ליום 20.11.13.
  2. הנני מורה על הפעלת עונש מאסר מותנה בן 3 חודשים אשר הושתו על הנאשם 3 במסגרת ת"פ 444-07-08 של בית משפט השלום בקריית שמונה וזאת בחופף לעונש המאסר בפועל שהושת, כך שהנאשם ירצה סך הכל 12 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, כאמור.
  3. 12 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג פשע או עבירה שעניינה, כליאת שווא ויורשע בגין אחת מאלה.
  4. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג עוון, לרבות איום או עבירה של הסתייעות ברכב לביצוע פשע ויורשע בגין אחת מאלה.
  5. אני מחייבת את הנאשם בתשלום פיצוי למתלונן וזאת בסך 2,000 ₪. סכום זה יקוזז מהערבות הכספיים במזומן אשר הופקדו ע"י נאשם זה במסגרת הליכי מעצר בעניינו נשוא מ"ת 4962-09-13 והיתרה תוחזר לנאשם זה.

הודעה זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט העליון.

נאשם 4

  1. קנס בסך 8,000 ₪ או 40 ימי מאסר תמורתו. הקנס יקוזז מהערבון הכספי במזומן אשר הופקד ע"י נאשם זה במסגרת הליכי המעצר בעניינו נשוא מ"ת 4962-09-13 של בית משפט זה והיתרה תוחזר לנאשם זה.
  2. 12 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג פשע או עבירה שעניינה, כליאת שווא ויורשע בגין אחת מאלה.
  3. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג עוון, לרבות איום או עבירה של הסתייעות ברכב לביצוע פשע ויורשע בגין אחת מאלה.
  4. הנני מחייבת את הנאשם בתשלום פיצוי למתלונן בסך 1,000 ₪ אשר יקוזז מהעירבון הכספי במזומן שהופקד ע"י הנאשם במסגרת הליכי המעצר, כאמור, והיתרה ככל שתיוותר כזו מהקנס ומהפיצוי תוחזר לנאשם 4.

הודעה זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט העליון.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ג ניסן תשע"ד, 23/04/2014 במעמד הנוכחים.

יפעת שיטרית, שופטת

עו"ד סוויד: אבקש עיכוב ביצוע עונש המאסר וזאת למשך 40 יום מהיום כדי לאפשר לנאשם 1 לעבור הליך מיון מוקדם בשב"ס. אנו מסכימים, כי כל הערבויות הכספיות אשר הושתו במסגרת הליכי המעצר יוותרו על כנם להבטחת התייצבותו לריצוי עונש המאסר.

עו"ד סאלח: אבקש עיכוב ביצוע עונש המאסר בעניינו של הנאשם 3 וזאת למשך 5 ימים, היינו עד ליום 27.4.14 כדי לאפשר לנאשם התארגנות.

הערבויות הכספיות יוותרו על כנן.

ב"כ המאשימה: אין התנגדות.

<#4#>

החלטה

בנסיבות העניין, הנני נעתרת כמבוקש ומורה על עיכוב ביצוע עונשי המאסר בעניינם של הנאשמים 1 ו-3 כדלקמן:

עונש המאסר בעניינו של הנאשם 1, מעוכב בזאת למשך 40 יום מהיום.

בתום התקופה האמורה ובהעדר החלטה מוסמכת אחרת של שב"ס, יתייצב הנאשם 1 לריצוי מאסרו בבית מעצר קישון עד השעה 10:00, או על פי החלטת שב"ס, כשברשותו תעודת זהות.

על הנאשם לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב"ס, טלפונים: 08-9787377, 08-9787336.

עונש המאסר בעניינו של הנאשם 3 מעוכב בזאת עד ליום 27.4.14.

במועד זה על הנאשם 3 להתייצב לריצוי מאסרו בבית מעצר קישון עד השעה 10:00, או על פי החלטת שב"ס, כשברשותו תעודת זהות.

על הנאשם לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב"ס, טלפונים: 08-9787377, 08-9787336.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ג ניסן תשע"ד, 23/04/2014 במעמד הנוכחים.

יפעת שיטרית, שופטת

הוקלד על ידי שיקמה ממן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/10/2013 החלטה מתאריך 20/10/13 שניתנה ע"י יפעת שיטרית יפעת שיטרית צפייה
31/03/2014 החלטה מתאריך 31/03/14 שניתנה ע"י יפעת שיטרית יפעת שיטרית צפייה
23/04/2014 גזר דין יפעת שיטרית צפייה
09/06/2014 גזר דין יפעת שיטרית צפייה