טוען...

גזר דין

יפעת שיטרית09/06/2014

בפני כב' השופטת יפעת שיטרית

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. ג'אבר עג'מי – נדון

2. וליאם עג'מי

3. סאמח עג'מי – נדון

5. האדי אלשופי – נדון

#1#>

נוכחים:

מטעם המאשימה: עו"ד בדריה חסן

מטעם הנאשם: בעצמו וע"י בא כוחו עו"ד חוסיין מחמיד

פרוטוקול בעניינו של נאשם 2 בלבד

ב"כ הצדדים: הנאשם הודה והורשע ביום 9.4.14 על סמך הודאתו בהתאם להסדר טיעון בין הצדדים. כמו כן, הוסכם, כי הצדדים יעתרו במשותף להשית על הנאשם 3 חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו על דרך עבודות שירות בכפוף לקבלת חוות דעת הממונה, כן הוסכם על פיצוי בסך 2,000 ש"ח וקנס בסך 3,000 ₪. עוד הוסכם, כי הסכומים, כאמור, יקוזזו מהכספים שהופקדו על ידי הנאשם במסגרת הליכי המעצר. כן נבקש להטיל על הנאשם מאסר מותנה בגין עבירות בהן הורשע ובגין כל עבירת אלימות מסוג פשע ועבירת איומים, אשר שיעורו מסור לשיקול דעת בית המשפט.

ב"כ המאשימה טוענת לעונש: הודענו על הסדר ביום 9.4.14, מדובר בתיק שהיה בו ארבעה נאשמים, עניינם של שלושה מתוכם הוסדר ביום 23.4.14 ונגזר דינם בהתאם להסדר שהודע ביום 9.4.14. כתב האישום תוקן באופן משמעותי. בעניינו של נאשם זה הוסכם, כי נעתור במשותף להטלת מאסר שירוצה על דרך עבודות שירות למשך 3 חודשים.

בנסיבות העניין ולאור עברו הנקי של הנאשם 2, נבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם: מצטרף. אבקש לאמץ את הסדר הטיעון.

אני מפנה לחלקו היחסי של הנאשם שהיה המינורי ביותר מבין כל שאר הנאשמים. אבקש להפנות לאותן נסיבות אישיות של הנאשם שבעטיין שוחרר הנאשם בזמנו. אני לא הייתי נוכח בישיבת 23.4.14, אך באשר לאחידות הענישה, הרי שבזיקה לעונשים שהוטלו על הנאשמים האחרים, בשים לב לחלקו המינורי של הנאשם כאן, הרי שחלקו קטן יותר מחלקו של נאשם 4 ולכן, הענישה צריכה להיות בהתאם. אבקש, בתוך גזר הדין יצוין, כי יתרת סכום הפיקדון תוחזר לנאשם ושכל המגבלות, לרבות מעצר הבית פוקעות.

הנאשם: אני מתחרט ומצטער על המעשים וזה היה חד פעמי.

<#2#>

גזר דין בעניינו של נאשם 2 בלבד

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות נשוא כתב האישום המתוקן שעניינן ב/1 בשים לב לעבירות המיוחסות אך לנאשם זה, שעניינן, כליאת שווא והסתייעות ברכב לביצוע פשע.

הודאת הנאשם הייתה על דרך הסדר טיעון במסגרתו הגיעו הצדדים להסכמות גם באשר לענישה הראויה והם עותרים בפניי לכבדו.

מחד תצוין לחומרא מהות העבירות אותן עבר הנאשם, בשים לב לטיבן, אופיין ונסיבות ביצוען, שעה שיש בהן כדי לחתור תחת שלומו וביטחונו של הציבור.

מאידך תצוין לקולא הודאת הנאשם, לקיחת האחריות, חיסכון זמן שיפוטי יקר, העובדה כי בהודאתו עשה הנאשם כדי לחסוך את הצורך בעדות המתלונן, על כל המשמעויות הקמות מכך וכן העובדה, כי עסקינן במי שהוא נעדר הרשעות קודמות וזוהי לו עשייתו הראשונה בפלילים.

עוד יודגש חלקו היחסי של הנאשם במעשים ובפרשה דנן בזיקה לחלקם של המעורבים האחרים, היינו 1, 3 ו-4 ודי לי בהקשר זה אם אפנה לעובדות כתב האישום המתוקן ב/1 המדברות הן בעד עצמן, כמו גם גזר הדין בעניינם של יתר הנאשמים כעולה מפרוטוקול הדיון מיום 23.4.14 והסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים בעניינו של הנאשם.

בזיקה לכל אלה, הרי שמצאתי את הסדר הטיעון, כפי שהוצג בפניי באשר הוא ראוי, אינו נוגד תקנת ציבור, אינו חורג ממתחם הסבירות ולפיכך אני רואה לכבדו.

בהתאם לפסיקה אשר יצאה לאחרונה מפתחו של בית המשפט העליון, הרי שגם מקום בו הצדדים הגיעו להסדר טיעון הכולל בחובו רכיבי ענישה מוסכמים, עדיין בית המשפט נדרש לבחינת הסדר הטיעון באספקלריה של תיקון 113 לחוק העונשין ובחינה האם הוא עולה בקנה אחד עם מתחם העונש ההולם ומיקום העונש הראוי לנאשם בתוך מתחם זה.

ענישה הכוללת בחובה תלכיד עונשי שעניינו, מאסר בפועל על דרך עבודות שירות לתקופה המוצעת, בליווי תשלום פיצוי למתלונן, קנס ומאסר מותנה, אשר יהא כ"חרב המתהפכת" מעל ראשו של הנאשם כצופה פני עתיד, כולל בחובו ועולה בקנה אחד עם מתחם העונש ההולם, עם מיקום העונש הראוי לנאשם בזיקה לנסיבותיו האישיות ונתוני העושה וסוגיית "אחידות הענישה" והמדרג הצריך בהתייחס לחלקו של הנאשם כאן תוך השוואה לעניינם של המעורבים האחרים.

אשר על כן אני רואה לכבד את הסדר הטיעון ובהתאמה, אני משיתה על הנאשם את העונשים כדלקמן:

  1. 3 חודשי מאסר בפועל, אשר ירוצו על דרך עבודות שירות בהתאם לחוות דעת הממונה שהוגשה.

הנאשם ירצה את עבודות השירות במועצה מקומית "בוקעתא". בימי העבודה ובשעות העבודה, כעולה מחוות דעת הממונה. מועד תחילת ריצוי עבודות השירות 4.9.14.

במועד זה בשעה 8.00, יתייצב הנאשם ביחידת עבודות השירות, מפקדת מחוז צפון, בתחנת המשטרה בטבריה.

לבקשת הממונה, אני מזהירה את הנאשם, כי אין לשתות אלכוהול במהלך העבודה ואין להגיע בגילופין והתנהגות מסוג זה תהווה עילה להפסקה מנהלית ולריצוי העונש במאסר בפועל של ממש.

עוד אני מזהירה את הנאשם, לבקשת הממונה, כי מדובר בתנאי העסקה קפדניים וכי כל חריגה מכללים אלו יש בה כדי להפסיק את עבודות השירות ולהביא לריצוי יתרת העונש במאסר בפועל.

  1. 12 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום כל עבירת אלימות מסוג פשע, או כליאת שווא ויורשע בגין אחת מאלה.
  2. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום כל עבירת אלימות מסוג עוון, לרבות איום או הסתייעות ברכב לביצוע פשע ויורשע בגין אחת מאלה.
  3. אני מחייבת את הנאשם בתשלום פיצוי למתלונן – (עד תביעה מס' 8) בסכום של 2,000 ₪.
  4. אני משיתה על הנאשם קנס בסך 3,000 ₪ או 20 ימי מאסר תמורתו.

סכומים אלו יקוזזו מסכומי העירבונות הכספיים במזומן, אשר הופקדו על ידי הנאשם במסגרת הליכי המעצר נשוא תיק זה, היינו מ"ת 4962-09-13 והיתרה תוחזר לנאשם.

הנני מבהירה, למען הסר ספק, כי כל התנאים המגבילים אשר הושתו על הנאשם, לרבות מעצר הבית, בטלים בזאת.

המזכירות תמציא העתק מגזר דין זה לממונה על עבודות השירות.

הודעה זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט העליון.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"א סיוון תשע"ד, 09/06/2014 במעמד הנוכחים.

יפעת שיטרית, שופטת

הוקלד על ידי שיקמה ממן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/10/2013 החלטה מתאריך 20/10/13 שניתנה ע"י יפעת שיטרית יפעת שיטרית צפייה
31/03/2014 החלטה מתאריך 31/03/14 שניתנה ע"י יפעת שיטרית יפעת שיטרית צפייה
23/04/2014 גזר דין יפעת שיטרית צפייה
09/06/2014 גזר דין יפעת שיטרית צפייה