טוען...

גז"ד

הדסה נאור22/05/2017

פ"א מהסבה 350370/2012 דן

לפני כבוד השופטת הדסה נאור

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

דניאל סרור ת.ז. 204529564

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד דניאל אשכנזי ועו"ד עדי הרן

ב"כ הנאשם – עו"ד שמואל פלישמן

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש - השלמה

ב"כ המאשימה:

אני מגישה גיליון הרשעות קודמות של הנאשם. הוגש וסומן במ/1. בהמשך לטיעונים לעונש ומלפנים משורת הדין, נתן בית המשפט הזדמנות נוספת לנאשם והפנה אותו לקבלת תסקיר שירות מבחן. הנאשם לא השכיל לנצל הזדמנות זו, לא שיתף פעולה עם שירות המבחן והגיע למפגש הראשון בלבד.

לאור זאת התרשם שירות המבחן כי הנאשם אינו בשל ונעדר כוחות התערבות טיפולית והמליץ לסיים את ההליך המשפטי בעניינו ללא התערבות שירות המבחן.

לאור התסקיר השלילי, נחזור ונעמוד על עמדתנו למתחם הנע בין מאסר קצר שיכול וירוצה בעבודות שירות ועד 15 חודשי מאסר בפועל, ונעתור לעונש ברף האמצעי של המתחם, מאסר מותנה ארוך ומרתיע, קנס ופיצוי.

ב"כ הנאשם:

לצערי, ההסבר היחיד שיש לנאשם הוא הסבר טוב אך לא מספיק. הנאשם מתחתן בעוד שבועיים וזה מסביר למה לא היה פנוי ולכן הוא לא היה בקשר עם שירות המבחן. אני הסברתי לנאשם שהוא היה צריך להיות בקשר עם שירות המבחן ועם זאת אני אומר לבית המשפט שלא נכון ולא ראוי יהיה להטיל על הנאשם מאסר בפועל. כפי שבית המשפט שומע את עמדת התביעה למאסר קצר לריצוי בעבודות שירות ועד 15 חודשי מאסר, ולמעשה הם מניחים עתירה בפני בית המשפט להטיל על הנאשם מאסר באמצע המתחם.

אני סמוך על בית המשפט שלאור גילו של הנאשם, לאור העובדה שמדובר בעבירה שהתרחשה לפני לא מעט שנים ולאור העובדה שיש בהחלט מקרים שבהם אדם מקים בית בישראל ומתחתן במקביל לניהול ההליך, הוא גם כן לעתים משקיע את חייו באפיקים הנכונים, אז אני אבקש מבית המשפט לא להטיל על הנאשם מאסר בפועל. למרות הכעס שלי וכעסו של בית המשפט, אני אומר שהנאשם היה צריך לנתב את עצמו גם לטובת עניין החתונה וגם לטובת הקשר עם שירות המבחן.

בית משפט זה ראה מקרים חמורים יותר, אז נכון יהיה לגזור על הנאשם עונש של מאסר שירוצה בעבודות שירות ויתכן בהחלט שהכבדה במאזניים העונשיים, תהיה בדרך של הפן הכספי של העונש. אני אבקש מבית המשפט להורות לממונה שהנאשם יתחיל לרצות את עבודות השירות תקופה קצרה לאחר חתונתו.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע לאחר ניהול הוכחות בעבירות של תקיפה סתם, איומים והחזקת סכין למטרה לא כשרה וזוכה מעבירת תקיפה נוספת.

הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנאשם הינם שלמות גופו של האדם ושלוות נפשו.

הפגיעה בערכים המוגנים הינה בינונית.

המאשימה ביקשה לקבוע כי בהינתן הפגיעה בערכים המוגנים ובהתאם למדיניות הענישה כפי שהיא משתקפת במספר פסקי דין שהועברו לעיוני, מתחם הענישה צריך להיקבע בין מספר חודשים לריצוי מאסר בעבודות שירות ועד 15 חודשי מאסר בפועל, וביקשה לקבוע את עונשו של הנאשם במרכז המתחם, זאת בהתחשב בנסיבות המעשה שנעשה באלימות על רקע שימוש בדרך, תופעה שיש לשרשה נוכח נפיצותה.

באיומים באמצעות הסכין ביקשה לראות ממד נוסף של חומרה, שלדעתה מדובר בנאשם חסר גבולות, שבנקל האירוע היה יכול להסתיים בפגיעה בנפש, בשים לב לשימוש בסכין.

במסגרת הטיעונים לעונש הגישה המאשימה גם את גיליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם, שהינו יליד שנת 1992 ובעברו שתי הרשעות קודמות, שתיהן שלא ממן העניין. הרשעה אחת בעבירה של ביצוע עבודות בלא היתר והשנייה בעבירה של שבל"ר ונטישה במקום אחר.

ב"כ הנאשם ביקש לשים דגש על חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות באוגוסט 2012, כשהנאשם היה כבן 20 ו-3 ימים בעת ביצוען.

לדעת ב"כ הנאשם, הרף התחתון במתחם הענישה ההולם צריך להיות מאסר על תנאי ומשכך ביקש להטיל עליו מאסר על תנאי וקנס.

טיעונים לעונש נשמעו לאחר שהתקבל תסקיר שירות המבחן, שלא בא בהמלצה שיקומית בעניינו של הנאשם.

עם זאת, ב"כ הנאשם מצא כמה נקודות זכות בתסקיר שלאורן החלטתי להפנות את הנאשם לקבלת תסקיר משלים, זאת גם לאור עמדת הנאשם שטען בלהט כי הוא אינו מתנגד להיכנס למסגרת טיפולית.

דא עקא, תסקיר שירות המבחן שהתקבל לקראת ישיבת היום הצביע על הידרדרות הנאשם בשיתוף הפעולה עם שירות המבחן באופן שבסופו של יום לא בא שירות המבחן בהמלצה טיפולית בעניינו כשלהערכת שירות המבחן הנאשם אינו בשל כיום לעבור הליך טיפולי משמעותי כפי שהוצע על ידי שירות המבחן.

הנאשם באמצעות ב"כ ניסה ללא הצלחה להסביר כי ניתוק הקשר עם שירות המבחן נבע מהעובדה כי הוא עומד להינשא בעוד שבועיים. טענה חסרת משמעות ולא מצאתי טעם להתייחס לכך מעבר למה שכבר נאמר.

אם בכל זאת אקבע את עונשו של הנאשם ברף התחתון של מתחם הענישה, הרי זאת משתי סיבות.

האחת, חלוף הזמן, והשנייה העובדה שזו הפעם הראשונה שהנאשם עומד לדין בגין עבירות אלימות.

נוכח כל האמור לעיל אני מטילה על הנאשם את העונשים כדלקמן:

1. 6 חודשי מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות, במרכז יום לקשיש במרכז הרפואי תל השומר ברמת גן.

עבודות השירות תהיינה בהיקף של 5 ימים בשבוע, 8.5 שעות עבודה יומיות.

תחילת ריצוי עבודות השירות בתאריך 04.07.17. במועד זה יתייצב הנאשם בשעה 08:00 בפני הממונה על עבודות שירות במפקדת מחוז מרכז ברמלה.

מובהר לנאשם כי במקום עבודות השירות מתבצעת ביקורת, ואם לא יעמוד בתנאי המקום או יעבור עבירה נוספת, יהא עליו להשלים את תקופת המאסר הנותרת במתקן כליאה.

יתכנו שינויים במקום העבודה או בשעות העבודה.

המפקח האחראי רב כלאי מדיון רפאלה, מפקחת על עבודות השירות. טלפון: 050-6278915.

2. 6 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע במשך 3 שנים מהיום.

3. הנאשם ישלם קנס בסך 3,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב-6 תשלומים שווים ורצופים, בסך 500 ₪ כל אחד, החל בתאריך 12.07.17 ובכל 12 לחודש שלאחריו.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אייר תשע"ז, 21/05/2017 במעמד הנוכחים.

הדסה נאור , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/09/2014 החלטה שניתנה ע"י בני שגיא בני שגיא צפייה
08/06/2016 החלטה שניתנה ע"י הדסה נאור הדסה נאור צפייה
20/06/2016 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר הדסה נאור צפייה
22/05/2017 גז"ד הדסה נאור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
נאשם 1 דניאל סרור שמואל פלישמן