טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש תצהיר תגובה

יגאל גלם17/09/2013

17 ספטמבר 2013

לפני כב' השופט יגאל גלם

נציג מעסיקים – מר יהודה מילוא

נציג עובדים – מר יעקב גרינשטיין

המבקש

מוחמד שעבאן

-

המשיבה

מועצה מקומית מג'ד אל כרום

החלטה

1. לפנינו בקשתו של מר מוחמד שעבאן (להלן: "המבקש") למתן צו מניעה זמני המורה למועצה מקומית מג'ד אל כרום (להלן: "המשיבה") לבטל את פיטוריו שאמורים להיכנס לתוקף היום.

המדובר בהחלטה של המועצה שהתקבלה אתמול לפטר את המבקש החל מהיום, כשיש לזכור שמדובר במהנדס העובד במועצה משנת 2000.

2. מאחר ומדובר בבקשה למתן סעדים זמניים ודחופים שהוגשה הבוקר, כאשר אנו מצויים בפתחה של פגרת חג סוכות, קיימנו היום בשעות אחה"צ את הדיון באופן דחוף במסגרתו ביקשנו לשמוע את טיעוני המועצה בעל פה כאשר יודגש כי עו"ד אבי גולדהמר שמייצג את המועצה בהליך זה נכח גם כחבר בוועדת הפיטורים שקיימה שימוע ביום 9.9.13 וקיבלה החלטה על פיטורים של המבקש ביום 12.9.13.

3. לאחר עיון בכל כתבי בית הדין ובטיעוני הצדדים שוכנענו, כי יש להעתר לבקשה וזאת מהטעמים הבאים:

א. עיון בהחלטת ועדת הפיטורים מעלה לכאורה, כי פיטוריו של המבקש נבעו מהעדרויות חוזרות ונשנות מעבודתו מבלי שהחתים על כך כרטיס ביצאתו מהעבודה. זו לכאורה הטענה המרכזית של המשיבה נגד המבקש.

גם אם נשתכנע, כי יש ממש בטענותיה של המשיבה כלפי המבקש, הרי נראה לכאורה, שהמדובר בעבירת ו/או עבירות משמעת אשר צריכות להתברר בהליך משמעתי ולא במסגרת פיטורים בשל אי התאמה כפי שפעלה המשיבה.

ב. בוועדת הפיטורים ישב מר רבאח מנאע – מנכ"ל המועצה, כחבר בוועדה, כאשר נראה לכאורה, שיש סכסוך מר בין המבקש לבין מר רבאח מנאע הנובע ממעורבותו של המבקש בהליך משפטי אחר שבמסגרתו טען המבקש נגד מר רבאח מנאע טענות קשות בדבר קבלת תפקידים במועצה בשל קרבתו המשפחתית והפוליטית לראש המועצה. במסגרת אותו הליך נחקר לכאורה מר רבאח מנאע על ידי המבקש באמצעות בא כוחו ונשאל שאלות מביכות לרבות כאלו המייחסות למר רבאח מנאע הטרדה מינית בעבודה והתנהגות פסולה במועצה.

בנסיבות אלה, עולה לכאורה סימן שאלה בדבר כשירותו של מר רבאח מנאע להיות חבר בוועדת הפיטורים שדנה בפיטוריו של המבקש.

ג. מעיון בהחלטת ועדת הפיטורים עולה לכאורה, כי הוועדה קבעה שוועד העובדים לא ביקש את זכות הדיבור ולא הביע הסכמה או התנגדות לסיום עבודת המבקש.

מנספח יט לבקשה עולה לכאורה , כי יו"ר ועד העובדים מר סלים שחאדה, כתב יום אחרי ישיבת הוועדה שהוא נכח בישיבה ו"לצערי הרב עו"ד המועצה עו"ד גולדהמר מנע ממני לדבר ולא נתן לי להביע דעתי והוא החליט והצהיר כי הוא מנהל את הישיבה ובסמכותו למנוע מלדבר או לא.

אנכי הצהרתי בועדה שאני יו"ר ועד העובדים ונציג ההסתדרות. אנו ועד העובדים מתנגדים לפיטורים הנ"ל ורואים בזה המשך התנכלות ההנהלה בעובד הנ"ל וביחסים נגד עובדי הרשות...".

נראה לכאורה קושי ליישב דברים אלו של יו"ר ועד העובדים עם האמור בהחלטת ועדת הפיטורים בנושא עמדת הועד לפיטוריו של המבקש.

ד. המדובר לכאורה, בעובד במשרה בכירה שעובד מזה כ- 13 שנה במועצה ויש קושי לראות בשלב לכאורי זה מה היה כה דחוף לפטר עובד זה דווקא ערב בחירות למועצה ולראש הרשות שאמורות להתקיים בעוד כחודש.

ה. מאזן הנוחות בנסיבותיו הלכאוריות של מקרה זה נוטה בבירור לטובתו של המבקש שעובד אצל המשיבה בתפקיד בכיר מזה כ- 13 שנים ובשים לב לכל הפגמים הלכאוריים שצויינו לעיל.

איננו רואים במצב דברים לכאורי זה את הנזק שיכול להיגרם למשיבה אם נעכב פיטוריו של המבקש והדחיפות שמעלה המשיבה בפיטוריו של המבקש בנסיבות לכאוריות אלו מעלה חשש בדבר המניעים האמיתיים שהביאו לפיטוריו.

גם אם נניח שהמבקש נעדר מעבודתו ולא הדפיס שעון נוכחות, מה כל כך דחוף לפטר את העובד שעובד מזה כ- 13 שנה במועצה ?

מדוע אי אפשר להמתין עם הפיטורים עד לבירור תביעתו העיקרית או לכל הפחות עד לקביעת דיון לאחר פגרת סוכות?

4. נדגיש, כי סברנו שיהיה זה נכון יותר לעכב את פיטוריו של המבקש עד לקיום של הדיון לאחר חג הסוכות תוך מתן אפשרות למשיבה להגיב בכתב, אלא שלצערנו עו"ד אבי גולדהמר – ב"כ המשיבה התנגד בכל תוקף לעכב את הפיטורים אך יחד עם זאת, ביקש אורכה להגיב בכתב עד מחר - ערב סוכות.

עלינו לזכור כי במועצה מקומית מג'ד אל כרום לא חוגגים את חג הסוכות ומכאן שאם הפיטורים יכנסו לתוקף כבר היום, ימנע הדבר בפועל הגעתו של המבקש לעבודה.

5. כך גם נדגיש, כי לא נפרשה לפנינו מסכת ראיות מלאה ואנו מבססים החלטתנו זו על ראיות לכאוריות בלבד כנהוג בהליכים זמניים מסוג זה.

6. אשר על כן, עד למתן החלטה אחרת תימנע המועצה מפיטוריו של המבקש והוא ימשיך לעסוק בתפקידו כפי שהיה ערב פיטוריו מבלי שהמועצה תפגע בדרך כלשהי בהעסקתו ובתנאי עבודתו.

7. דיון בנוכחות הצדדים ובאי כוחם יתקיים ביום 1.10.13 בשעה 10.00.

המשיבה תגיש תצהיר תגובה מטעמה לא יאוחר מיום 30.9.13 בשעה 10.00.

8. שאלת ההוצאות תידון בהמשך.

ניתנה היום, י"ג תשרי תשע"ד, (17 ספטמבר 2013), בהעדר הצדדים.

יעקב גרינשטיין

נציג עובדים

יגאל גלם, שופט

יהודה מילוא

נציג מעסיקים

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/09/2013 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהיר תגובה יגאל גלם צפייה
03/02/2014 פסק דין מתאריך 03/02/14 שניתנה ע"י יגאל גלם יגאל גלם צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מוחמד שעבאן חוסיין מחמיד
נתבע 1 מועצה מקומית מג'ד אל כרום אברהם גולדהמר