טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חו"ד

איטה קציר10/04/2014

10 אפריל 2014

לפני:

כב' הסגנית נשיא איטה קציר

התובע:

אנטה וסיאנוביץ, ת.ז. 310427323

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

החלטה

זוהי תביעה להכיר בפגיעה בעמוד השדרה גבי כתאונת עבודה על פי עקרון המיקרוטראומה.

להלן עובדות המקרה:

1. התובעת, ילידת 1968.

2. משנת 2000 עד שנת 2006 עבדה התובעת בחברת "קוסמוס" (חברת בת של רשת שופרסל).

3. משנת 2006 ועד היום עובדת התובעת בחברת שופרסל בע"מ, סניף רבמ"ד בקרית מוצקין. התובעת עובדת במעדניה.

4. התובעת עובדת שישה ימים בשבוע, בשלוש משמרות ערב ושלוש משמרות בוקר.

5. משמרות הבוקר בסניף הם מהשעה 08:00 עד השעה 14:00 או מהשעה 10:00 עד השעה 16:00. משמרת צהריים היא מהשעה 16:00 ועד השעה 22:00. בימי שישי המשמרת היא מהשעה 06:30 עד השעה 12:30 או מהשעה 10:00 ועד השעה 15:00-16:00.

6. במסגרת עבודתה במעדניה עובדת התובעת לעיתים בגבינות ולעיתים בנקניקים. תפקידה של התובעת מחולק לשנים – תפקיד אחד הוא למכור ולשרת את הלקוחות ובנוסף על התובעת לסדר סחורה וסלטים במקררים בשירות עצמי הנמצאים ברחבי הסניף.

7. כאשר התובעת מגיעה לעבודה בבוקר בשעה 08:00, היא נותנת שירות במעדניה. אם אין לקוחות התובעת הולכת למחסן, לוקחת קרטונים עם סחורה ומניחה בעגלה, אחר כך היא ניגשת למקרר ופורקת את הסחורה על המדפים. עבודה זו יכולה להעשות ברוב שעות המשמרת של התובעת.

8. כאשר התובעת מגיעה למשמרת בשעה 10:00, היא לא עוסקת כמעט בכלל בסידור סחורה במקררים, אלא עובדת בעיקר במעדניה, אך אם אין לקוחות ויש הרבה סחורה לסדר, התובעת עוזרת גם בסידור הסחורה.

9. כאשר התובעת עובדת במשמרת צהריים היא עובדת רק במעדניה ולא עוסקת כלל בסידור סחורה, מלבד בסוף המשמרת, בסביבות השעה 21:30, שאז מסדרים את המקררים אך לא מסדרים סחורה חדשה.

10. בסיום משמרת ביום שישי, התובעת צריכה להוציא את כל הנקניקים שנמצאים במקרר הויטרינה במעדנייה לעגלות, לנקות את המקרר ולשים את העגלה במקרר שנמצא במחסן, ולפרק ולנקות את מכונת הפריסה של הנקניקים.

11. ביום עבודה רגיל במשמרת בוקר התובעת היתה צריכה לסדר במקררים סחורה, בים 80 ל-100 קרטונים של חברת "צבר" וחברת "אחלה", כשמשקל כל קרטון נע בין 2.4 ק"ג ל-6 ק"ג, תלוי בסחורה שהיתה בתוכו.

12. בדרך כלל יש 10-12 קרטונים של סלטים של 6 ק"ג ושאר הקרטונים הם במשקל של 2.4-3 ק"ג. התובעת נהגה להעמיס על העגלה שני קרטונים, לקחת אותם למקרר ושם היתה מוציאה את הסחורה ומסדרת על המדפים. אחר כך היתה התובעת הולכת ומביאה עגלה עם שני קרטונים נוספים, כך עד שסיימה למלא את המקרר בסחורות כנדרש.

13. כשעבדה התובעת במעדניה, היא היתה צריכה להרים גושי נקניק כדי לחתוך מהם חתיכות ללקוחות. משקל כל גוש נקניק נע בין 0.5 ק"ג ל-3.8 ק"ג. במקרר הנקניקים התובעת היתה ממלאת 12 קרטונים בינוניים, כשכל קרטון שקל 4 ק"ג כל אחד.

15. בנוסף, פעמיים בשבוע היו מגיעים לשופרסל מעדני מיקי, אשר היו מאוחסנים בקרטונים של 10 עד 15 ק"ג כל אחד, ובסך הכל היו מגיעים במשלוח 30-35 קרטונים ואת תכולת הקרטונים התובעת נהגה לסדר במקרר הסלטים.

16. כשהיתה מגיעה סחורה לשופרסל היא היתה מונחת על משטחים בתוך קרטונים. התובעת נהגה להרים את הקרטונים מהמשטחים ולהניחם על העגלה, כשמדובר ב-15 קרטונים בערך, דוחפת את העגלה למקרר ושם היתה פותחת את הקרטונים, מוציאה את הסחורה ומניחה במקרר. כדי למלא את המקרר הגדול התובעת נדרשה לעשות בין 5 ל-8 סיבובים עם העגלה למשטחים ולמקרר, להעמיס סחורה מהמשטח ואחר כך לפרוק את הסחורה לתוך המקרר הגדול, כשקיימים הפרשי טמפרטורה גדולים בין הקור במקרר לבין החום הנמצא באולם מחוץ למקרר.

17. בתאריך 12/1/13, שהיה יום שישי, עבדה התובעת כרגיל במעדניה. לאחר מכן, תוך כדי עבודת הסידור וניקיון המקרר, החלה התובעת להרגיש כאבים בגב וברגל שמאל. מכיוון שזאת לא היתה הפעם הראשונה התובעת הלכה לביתה לנוח. למחרת, יום שבת, התובעת לא יכלה להתרומם מהמיטה. ביום ראשון או שני, לאחר שהתובעת לא יכלה לזוז מהמיטה, היא הזמינה רופא לביתה, שהזריק לה זריקה נגד כאבים ונתן לה כדורים משככי כאבים.

18. התובעת המשיכה לסבול מכאבים בהיותה בביתה עד ליום חמישי, אז הוזמן אמבולנס שפינה אותה לבית החולים כרמל בחיפה. התובעת היתה מאושפזת שבוע ימים בבית החולים, קיבלה טיפול בסטרואידים ועברה בדיקת CT, ו-MRI, בה התברר שהתובעת סובלת מארבע פריצות דיסק וזקוקה לניתוח.

19. התובעת מייחסת את הפגיעה בגבה לתנאי עבודתה, בהרמת משקלים רבים בכל יום ויום במסגרת עבודתה.

לעומת זאת, ב"כ הנתבע טוען, כי מדובר בתהליך תחלואתי בלבד.

20. מינוי מומחה רפואי

ד"ר טיטיון יחזקאל מתמנה בזה לשמש מומחה רפואי (להלן: "המומחה") מטעם ביה"ד, לשם מתן חוו"ד רפואית בכתב, בשאלות המפורטות להלן בהחלטה זו, והמתייחסות לתובע, וזאת תוך 30 ימים ממתן החלטה זו.

שכ"ט המומחה ישולם מקופת ביה"ד כמקובל.

21. מסמכים רפואיים

על מצב בריאותו של התובע עובר לאירוע ניתן ללמוד מתיקיו הרפואיים המצורפים והמסומנים: ת/2, נ/3-נ/5

22. השאלות:

א) מהי המחלה או המחלות מהן סבלה התובעת בגבה בשנת 2012?

ב) האם יש קשר סיבתי בין תנאי עבודתה של התובעת, כפי שתוארו לעיל, לבין מחלתה ו/או מחלותיה בגבה?

ג) אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית, האם כל מאמץ פיזי שעשה/תה התובע/ת במסגרת עבודתו/ה (במיוחד בהתחשב בכך שחלק גדול מעבודתה נעשה תוך הרמת משקלים רבים ותוך שימו בכוח פיזי) גרמה לפגיעה כלשהי (להלן: "הפגיעה") בגבה שאפשר לייחסה לזמן מסוים ולאירוע מסוים (כדוגמת: הזמן בו ביצעה את עבודתה)?

ד) אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית – ההיתה אותה פגיעה, פגיעה זעירה ובלתי הפיכה, כך שבהצטרף אליה פגיעות דומות וחוזרות נוצר המצב הקיים בתובעת, או שמא המצב הקיים הוא תוצאה של תהליך תחלואתי ממושך?

ה) אם התשובה לרישא של השאלה הקודמת (פגיעות זעירות נפרדות ובלתי הפיכות הן שגרמו למצב הקיים בתובעת) – היא חיובית – האם יש בתובעת גורמי סיכון והאם תנאי עבודתה הנ"ל השפיעו על המחלה הרבה פחות מאשר נתוניה האישיים (לרבות גורמי סיכון)?

ו) אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית – וההיתה אותה פגיעה, פגיעה זעירה ובלתי הפיכה, כך שבהצטרף אליה פגיעות דומות וחוזרות נוצר המצב הקיים בתובע או שמא המצב הקיים הוא תוצאה של תהליך תחלואתי ממושך?

ז) אם התשובה לרישא של השאלה הקודמת (פגיעות זעירות נפרדות ובלתי הפיכות הן שגרמו למצב הקיים בתובעת) – היא חיובית – האם יש בתובעת גורמי סיכון והאם תנאי עבודתו הנ"ל השפיעו על הופעת המחלה הרבה פחות מאשר נתוניה האישיים (לרבות גורמי הסיכון)?

נא הסברך.

23. מעקב

א. ההחלטה תומצא לצדדים.

ב. למעקב בעוד 45 יום מהיום.

ניתנה היום, י' ניסן תשע"ד, (10 אפריל 2014), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/10/2013 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע איטה קציר צפייה
10/04/2014 הוראה למומחה בית משפט להגיש חו"ד איטה קציר צפייה
17/08/2014 החלטה שניתנה ע"י איטה קציר איטה קציר צפייה
19/10/2014 פסק דין שניתנה ע"י איטה קציר איטה קציר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אנטה וסיאנוביץ יואב בלומוביץ
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי צחי רטר