טוען...

החלטה שניתנה ע"י רבקה איזנברג

רבקה איזנברג11/07/2016

בפני

כבוד השופטת רבקה איזנברג

תובעת

עינת טנא

נגד

נתבעת

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

החלטה

1. לפניי בקשתו של המוסד לביטוח לאומי (להלן: "המל"ל") להצטרף להליך כתובע נוסף לתובענה שבנדון ולהורות על תיקון כתב התביעה בשינויים המחויבים.

מדובר בתובענה לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת כתוצאה מתאונת דרכים מיום 18.1.11.

2. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות התובעת והנתבעת אשר התנגדו לבקשה,שוכנעתי כי דין הבקשה להתקבל. גישת בית המשפט לתיקון כתב תביעה, הינה ליברלית והמקרים שבהם לא יאפשר בית המשפט תיקון, הינם, כאשר התיקון אינו נדרש לצורך הכרעה בשאלות השנויות במחלוקת, או כאשר יש בתיקון כדי לגרום לצד השני עוול שפיצוי כספי לא יוכל לתקן.

תביעתו של המל"ל, הינה תביעה סוברוגטיבית. אף המחוקק הניח שתביעת הניזוק, ותביעת המוסד לביטוח לאומי כנגד המזיק יתבררו ככלל בהליך אחד, כפי שזו באה לידי ביטוי בהוראת סעיף 330(ד) לחוק הביטוח הלאומי. ראו דברי כב' השופט א' ריבלין בע"א 3097/02 מלמד נ' קופת חולים של ההסתדרות הכללית של העובדים בא"י, פ"ד נח(5) 511: "...וגם כאשר היא מובאת בפני בית-המשפט, מתבררת תביעת המוסד בדרך-כלל בצוותא עם תביעת הניזוק. בהקשר זה יצוין כי גם המחוקק פרש, בהוראת סעיף 330(ד) לחוק הביטוח הלאומי את רצונו בדיון מאוחד בתביעות."

4. אינני מקבלת את הטענה כאילו בשלב בו מצוי התיק הדבר עשוי לסרבל את ההליך המשפטי. תביעת המל"ל מימלא מוגבלת לנזקים שאותם רשאי היה הניזוק לתבוע ובכל מקרה, לא יוכלו המל"ל והניזוק יחד, להיפרע יותר מסך הנזק. המקום לבירור הסכומים ששולמו או צריכים היו להיות משולמים ע"י המל"ל, הינו בדיון בתביעה לגופה. תביעת המל"ל היא כאמור תביעת סוברוגציה, ולכן נכון ויעיל יהיה להורות על צירוף המל"ל כתובע נוסף, כדי לאפשר לבית המשפט לפסוק ולהכריע ביעילות ובשלמות בכל השאלות הכרוכות בתובענה, ולמניעת מצב של הגשת תביעה נוספת בעתיד כנגד הנתבעת. אין ספק כי צירוף המוסד לביטוח לאומי כתובע נוסף יביא ליעילות דיונית וימנע כפל הליכים בעתיד, או אולי גם הכרעות סותרות.

5. התיק דנא מצוי בשלב בו טרם החלה שמיעת הראיות וגם אם הנתבעת הודיעה על כוונתה לחקור את המומחה הרפואי לא מצאתי במה צירוף המל"ל כתובע נוסף יסרבל את הדיון. לא מצאתי כי היענות לבקשה תגרום להארכת ההליך, או לסרבולו, ואף אם נאמר, כי הבקשה הוגשה בשיהוי, אין בשיהוי זה כדי לפגוע במי מהצדדים.

אשר על כן אני נעתרת לבקשה, ומתירה תיקון כתב התביעה בדרך צירוף המל"ל כתובע נוסף, כמבוקש.

המל"ל יגיש כתב תביעה מתוקן תוך 7 ימים וימציאו במסירה אישית לצדדים הנוספים.

ניתנה היום, ה' תמוז תשע"ו, 11 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/02/2015 החלטה שניתנה ע"י דניאל קירס דניאל קירס צפייה
10/01/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת רבקה איזנברג צפייה
11/07/2016 החלטה שניתנה ע"י רבקה איזנברג רבקה איזנברג צפייה
11/06/2017 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר רבקה איזנברג צפייה