טוען...

החלטה על בקשה למתן צו עיקול זמני 19/06/14

אירית הרמל19/06/2014

19 יוני 2014

לפני:

כב' הרשמת אירית הרמל

המבקשת:

ליטל עזר

-

המשיב:

ברכת טל קקאו בע"מ

החלטה

  1. לפני בקשה להטלת עיקול זמני, במעמד צד אחד, על כספים המצויים בידי המחזיקה, הגב' שירי סריקוב, אותם לטענת המבקשת המחזיקה אמורה להעביר אל המשיבה .
  2. על מנת שבית הדין ייעתר לבקשה להטלת עיקול זמני, במעמד צד אחד, על המבקש להצביע על ראיות מהימנות לכאורה לקיומה של עילת תביעה וכן על קיומו של חשש סביר שאי מתן הצו יכביד על ביצוע פסק הדין.
  3. יצוין, כי מאז חקיקתו של חוק יסוד: כבוד האדם חירותו שהכיר בזכות הקניין כזכות חוקתית, יש לייחס משקל רב מבעבר לאיכות הראיות, שיש בהן בכדי לתמוך בבקשת העיקול ולכמותן. יש לזכור כי הטלת עיקול על נכסי המשיב מהווה פגיעה בזכות הקניין שלו, שהיא זכות חוקתית, עוד בטרם הוכרעה התובענה לגופה.
  4. לאחר שעיינתי בבקשה, בתצהיר שצורף לה ובכתבי הטענות, לא שוכנעתי כי יש מקום להיעתר לבקשה, וזאת מן הטעם שלא הובאו ראיות מהימנות לכאורה לקיומו של חשש סביר שאי מתן הצו יכביד על ביצוע פסק הדין.
  5. המבקשת הצהירה כי רווחי המשיבה משותפות עם המחזיקה, לא תועדו בספרים, וכי המשיבה משלמת מכספיה היא, עבור תשלומים ורכישות אישיות של בעלי מניותיה. המבקשת טוענת כי רווחי המשיבה אינם מגיעים לידיה, שכן הם "מועלמים". עוד נטען כי מר הולנדר, הקים חברה אשר מרוקנת את נכסי המשיבה.
  6. המבקשת טוענת כי נודע לה שהמשיבה עומדת לקבל סכומי כסף ניכרים ולהעבירם לקבוצת הולנדר וכך להבריח נכסיה, כפי שעשתה אף בעבר.
  7. לטעמי, לא די באמור בתצהיר המבקשת על מנת לבסס חשש להברחת נכסים מצד המשיבה. שכן מדובר בהצהרות כלליות ולא מפורטות. המבקשת אינה מפרטת אילו פעולות נקט מנהל המשיבה ואף אינה מצביעה על פעולות ספציפיות שנעו על מנת להבריח את נכסי המשיבה.
  8. לא זו בלבד, טענות המבקש אינן נתמכות בראיות אובייקטיבית או באסמכתאות בכתב. יודגש, כי אם אכן נעשו פעולות להעברת נכסי המשיבה, הרי שאין קושי בהוכחת עובדות אלו בראיות נוספות פרט להצהרה עליהן. בנוסף לא צירפה המבקשת את מלוא המסמכים מתיק ע"ר 57235-05-14, על ההחלטות שניתנו בו. כמו כן לא צורף ההסכם עליו מסתמכת המבקשת, לפיו אמורים להיות מועברים למשיבה סכום של 200,000 ₪ בימים הקרובים.
  9. מן המקובץ עולה כי לא ניתן להיעתר לבקשה ולו מן הטעם שלא הובאו ראיות מהימנות לכאורה לקיומו של חשש סביר שאי מתן הצו יכביד על ביצוע פסק הדין.

10. ככל שיצורפו מסמכים התומכים בטענת המבקשת, היא תוכל להגיש בקשה לעיון חוזר בהחלטה.

11. המזכירות תעביר החלטה זו לב"כ המבקש בלבד.


ניתנה היום, כ"א סיוון תשע"ד, (19 יוני 2014), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/06/2014 החלטה על בקשה למתן צו עיקול זמני 19/06/14 אירית הרמל צפייה
25/02/2015 החלטה על בקשה של תובע 1 תיקון כתבי טענות אפרת לקסר צפייה
10/03/2016 פסק דין שניתנה ע"י שמואל טננבוים שמואל טננבוים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ליטל עזר רם לוי
נתבע 1 ברכת טל קקאו בע"מ רונן גרין