טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי01/09/2014

15998-01-14

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. פרדי בן שמעון

2. גאורג בדזגרדזה

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד עדי ורמז

הנאשם 1 וב"כ – עוה"ד גיא מימון

הנאשם 2 וב"כ – עוה"ד איה שריק

פרוטוקול לנאשם 1

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו כתב האישום יתוקן, הנאשם יודה, יורשע, יצרף שני כתבי אישום מתוקנים נוספים בת.פ. 18467-01-13 ו-28489-10-12 ונעתור במשותף לעונש של 22 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי המעצר מיום 30.12.13 עד ליום 28.2.14 וכן מאסר על תנאי על כל עבירת אלימות, פיצוי למתלוננים וקנס.

מגישה כתב אישום מתוקן – מסומן במ/1.

מגישה כתב אישום מתוקן בת.פ. 14867-01-13 – מסומן ע/1.

מגישה כתב אישום מתוקן בת.פ. 28489-10-12 – מסומן ע/2.

סוכם כי מועד ריצוי גזר הדין ידחה ליום 28.9.14 וכי עד אז יורד האיזוק האלקטרוני. הנאשם יהיה רשאי לצאת מביתו בליווי אחד המפקחים, אשר יכללו גם את למשקו יבגני ת.ז. 323727412 ואת רומן צייטלין ת.ז. 314530254, אשר יחתמו על ערבות צד ג' בסך 15,000 ₪ כל אחד.

ב"כ הנאשם 1:

מאשר את התיקון. זה ההסדר.

הנאשם מכיר עובדות שלושת כתבי האישום המתוקנים ומודה באמור בהם.

הובהר לנאשם שבית המשפט לא צד להסדר ולא כפוף לו.

הנאשם 1:

הבנתי את ההסבר.

לאחר שביהמ"ש מבהיר לי באיזה אופן תוקנו שלושת כתבי האישום, אני מודה בעובדות שלושת כתבי האישום המתוקנים.

<#4#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בשלושת כתבי האישום המתוקנים. לפיכך הנני מוצא את הנאשם אשם בעבירות אשר יוחסו לו בשלושת כתבי האישום המתוקנים: איומים (שני פריטים), תקיפה סתם (3 פריטים) ופציעה – עבירות על סעיפים 192, 379 ו-334 לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 ובכך יורשע.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ו' אלול תשע"ד, 01/09/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

<#6#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

נאשם יליד 88, הודה והורשע בשלושה כתבי אישום. בת.פ. 15992-01-14 הנאשם פוצע את המתלונן שנמצא עם חברתו לשעבר, תוקף את המתלוננת בכך שסוטר בפניה ומאיים עליה שישמיד אותה. בת.פ. 28489-10-12 כאשר הנאשם שתוי תוקף את המתלוננת כשהוא אוחז בראשה ודוחף אותה לאחור ובת.פ 18467-01-13 מאיים עליה במסרון שאם יראה אותה בטעות ליד גבר או מנסה לעצבן אותו כדאי לה לברוח. בהמשך תוקף אותה כשהוא אוחז בידה בחוזקה ודוחף אותה וכשהיא מודיעה לו שתתלונן עליו במשטרה הוא מאיים עליה הכל כמתואר בכתב האישום.

מהתנהגות הנאשם עולה אובססיביות כלפיה מתלוננת וזוהי גם הסיבה שמביאה את הנאשם לביצוע העבירות. מדובר בעבירות חמורות של פגיעה בשלמות הגוף, בחופש הבחירה של המתלוננים, בשלמות הגוף. מגישה גיליון הרשעות קודמות – מסומן ע/3.

במסגרת ההסדר תוקן כתב האישום באופן אשר גרם לכך שמאסר מותנה למשך 18 חודשים התלוי ועומד נגד הנאשם לא יופעל ויש לקחת זאת בחשבון.

מבחינת חלקו היחסי של הנאשם שהוא הגדול בין שני הנאשמים, הנזק שנגרם למתלונן כתוצאה מהפציעה וגם הנזק הצפוי שיכול היה להיגרם. הנאשם הודה וחסך בזמן שיפוטי רב. בנסיבות נבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם 1:

מבקש לכבד את ההסדר. מבקש להתחשב בנסיבות בהודיה בשלושה כתבי אישום שכולם למעשה יכלו להתנהל בדרך כזאת או אחרת רק כדי שהנאשם יוכל להימלט מהמאסר המותנה שעשוי היה להיות מופעל בחזיתות רבות בגין עבירות אלימות מסוג פשע. היום לאור תיקון 113 כשביהמ"ש בוחן את כתב האישום העונש המוצע היום של 20 חודשים לאור מקרא שלושת כתבי האישום המתוקנים הוא סביר ולמעלה מכך ולכן אני מבקש לכבד את ההסדר, העונש הוא סביר. לעניין הקנס והמאסר המותנה אני מבקש שהמאסר המותנה יגזר בהתאם לחלוקה של עבירות עוון ועבירות מסוג פשע ושגם הוא יהיה מידתי.

אני מבקש להתחשב בעובדה שהנאשם מעל 6 חודשים במעצר בית מוחלט, עם איזוק אלקטרוני. הוא גר בבית אימו ולא יכול לפרנס ולהתקיים מבחינה כלכלית. למעשה הנאשם יכנס לבית הסוהר לאחר ראש השנה ולמעשה הפרוטה לא תימצא בכיסו. אני מבקש הקנס והפיצוי גם לאור התיקון בכתב האישום שהינו מאוד משמעותי יבוא לידי ביטוי ושיהיה מאוד מידתי. אני מבקש להתחשב בו. ביהמ"ש היה ער לכל מה שקרה כאן וסייע בידינו להגיע להסדר טיעון והדברים לא פשוטים והדברים חייבים לבוא לידי ביטוי ברכיב הענישה. אני חושב שצריך להתחשב בנאשם ולתת לו איזה משהו קטן לאור ההודיה והחסכון בזמן שיפוטי. מאז שחרורו מעולם לא נוצר קשר עם המתלוננים בשום דרך. אחת הסיבות שביהמ"ש המחוזי שיחרר אותו היא כי המתלוננת טענה שאינה מפחדת ממנו.

הנאשם 1:

אני מבקש לכבד את ההסדר. מה שהיה היה, אני מקבל אחריות. בקשר למצב הכלכלי הסנגור כבר הסביר. אני אקבל כל מה שביהמ"ש יגזור עלי.

<#7#>

גזר דין לנאשם 1

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשלושה כתבי אישום מתוקנים ובהם עבירות אלימות על רקע מערכת היחסים שהסתיימה בינו לבין המתלוננת. על פי כתב האישום המתוקן בת.פ. 28489-10-12 שהה הנאשם בהיותו שתוי בפרק בנתניה ביום 6.9.12 ואז תקף את המתלוננת בכך שאחז בראשה ודחפה לאחור, בעקבות ויכוח ביניהם. בגין כתב אישום זה הורשע בעבירת תקיפה. בעבירה דומה הורשע גם בת.פ. 18467-01-13, וזאת לצד עבירת איומים, בכך שביום 25.10.12 שלח למתלוננת הודעת טקסט מאיימת ובהמשך אחז בידה בחוזקה, נטל את תיקה ודחף אותה. המתלוננת מסרה לו כי תגיש תלונה במשטרה והוא איים כי אם יעצר היא עלולה להיפגע, הכל כמפורט בהרחבה בכתב האישום המתוקן הנ"ל. כתב האישום בתיק העיקרי הינו החמור ביותר ומתייחס לאירוע מיום 20.12.13 בו פגש הנאשם במתלוננת כשאדם אחר, המתלונן, לצידה. הנאשם ואחרים איתו הוציא את המתלונן בכח מרכבו, דחף אותו ואמר לו "מה אתה יוצא איתה?". המתלוננת יצאה מהרכב וביקשה ממנו להפסיק ואז סטר הנאשם בפניה, בעוד חבריו אינם מאפשרים למתלונן להתערב. בהמשך ביקש הנאשם 1 מנאשם אחר להביא לו "את הכלי" ואז ניגש אל המתלונן ופצע אותו ברגלו ובפניו. המתלונן הזעיק את המשטרה. הנאשם וחבריו ברחו מהמקום ובהמשך התקשר הנאשם אל המתלונן פעמיים וביקש ממנו שלא להשלין עליו ואף אמר לו שיפצה אותו כספית. לאחר עימות עם המתלוננת איים עליה בשפה הרוסית שישמיד אותה.

אין צורך להכביר במילים לגבי החומרה הכרוכה במעשים שפורטו לעיל. מדובר ברצף של מעשי אלימות אשר אף הסלימו לאורך הזמן, עד לאירוע החמור ביותר, בו הורשע הנאשם לצד עבירות איומים ותקיפה גם בעבירת פציעה. גם הרקע למעשים חמור שכן מדובר באירועים אשר בוצעו על פי התמונה המצטיירת לנוכח יחס האובססיבי כלפי חברה לשעבר. באחד המקרים היה הנאשם נתון תחת השפעת אלכוהול ובמקרה האחרון אף גרם למתלונן פציעות של ממש. גם מעורבות אפשרית של המשטרה לא הביאה להתמתנות והנאשם איים על המתלוננת גם בתחנת המשטרה לאחר העימות ואף ניסה לשכנע את המתלונן שלא לפנות למשטרה.

לכך יש להוסיף את עברו הפלילי של הנאשם אשר כולל 4 הרשעות קודמות, לרבות בעבירות אלימות דוגמת תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה כשהעבריין מזוין. כמו כן, ריצה הנאשם עונש מאסר ממושך למשך 30 חודשים בגין עבירת נשק. ראוי לציין כי עבירות האלימות ישנות באופן יחסי, אך אין ספק כי העבר מטיל אף הוא חובה לנהוג בחומרה כלפי מעשיו של הנאשם כיום. עוד ראוי להזכיר כי לחובת הנאשם תלוי ועומד מאסר על תנאי ממושך בן 18 חודשים, אשר עשוי היה להיות מופעל אילו היה הנאשם מורשע ולו באחד התיקים בעבירות המקוריות שיוחסו לו עובר לתיקון. בנסיבות אלה היגיון רב בהסכמה לפיה מחד תוקנו כתבי האישום באופן שאינו מחייב הפעלת התנאי ומנגד עמדה התביעה על הצורך במתן מענה עונשי משמעותי, הכולל מרכיב לא מבוטל של מאסר מאחורי סורג ובריח.

דומה כי אין חולק על כך כי העונש המוצע על ידי הצדדים ובמרכזו תקופת מאסר בפועל למשך 20 חודשים, בניכוי ימי המעצר, מצוי בגדר מתחם העונש ההולם למכלול המעשים שביצע הנאשם, ואף אינו מצוי ברף התחתון של אותו מתחם. בנסיבות אלה אני סבור כי ההסדר שגובש מאזן היטב בין מכלול השיקולים ואף נותן משקל להודאה בשלושת כתבי האישום ולחסכון המשמעותי בזמן הציבורי הכרוך בכך. באשר למרכיבי הענישה הנוספים, ינתן משקל לנסיבותיו האישיות והכלכליות של הנאשם ולאיזון הדרוש בין מרכיבי הענישה השונים.

אשר על כן אכבד את ההסדר ואדון את הנאשם לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 20 חודשים בניכוי ימי המעצר מיום 30.12.13 עד ליום 28.2.14.

2. 9 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר לא יעבור הנאשם כל עבירת אלימות כלפי הגוף.

3. 5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר לא יעבור הנאשם עבירת איומים.

4. הנאשם יפצה את המתלונן בת.פ. 15992-01-14, עד תביעה מס' 10 לכתב האישום, בסכום של 2,500 ₪ ואת המתלוננת עדת תביעה מס' 11 לכתב האישום בסכום כולל של 1,500 ₪ בגין שלושת כתבי האישום.

5. קנס בסך 1,500 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו. לבקשת הנאשם אני מורה על קיזוז סכומי הפיצוי והקנס מתוך ההפקדה בתיק המעצר. הקיזוז יתבצע לאחר כניסתו של הנאשם למאסר.

6. בהסכמת התביעה אני מורה על עיכוב ביצוע עונש המאסר עד ליום 28.9.14.

הנאשם יתייצב למאסרו במועד הנ"ל בבית המעצר הדרים עד השעה 10:00, או על פי החלטת שב"ס, כשברשותו תעודת זהות או דרכון.

על הנאשם לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב"ס, טלפונים 08-9787377, 08-9787336.

7. בהסכמת הצדדים אני מורה על ביטול התנאי המגביל שעניינו פיקוח אלקטרוני. עד למועד כניסתו למאסר יהיה הנאשם רשאי לצאת ממעצר הבית בו הוא נתון בפיקוח צמוד של ערב מפקח, בכל שעה משעות היום. כמו כן, מאושרים בזאת שני מפקחים נוספים: למשקו יבגני ת.ז. 323727412 ואת רומן צייטלין ת.ז. 314530254, וזאת בכפוף לחתימתו של כל אחד מהם על ערבות צד ג' בסך 15,000 ₪. ניתן לחתום על הערבות בבית משפט זה.

8. העתק יועבר ליחידת הפיקוח האלקטרוני לצורך הסרת האיזוק בהקדם.

9. הדיון הקבוע בפני כב' השופטת ציגלר בת.פ. 28489-10-12 ליום 20.10.14 מבוטל.

המזכירות תסרוק את כתב האישום המתוקן ואת המסמכים ע/1 עד ע/3.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#8#>

ניתנה והודעה היום ו' אלול תשע"ד, 01/09/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

פרוטוקול לנאשם 2

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו כתב האישום יתוקן, הנאשם יודה, יורשע ובטרם הטיעונים לעונש יופנה לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן. בכוונת ההגנה לעתור לביטול ההרשעה אך עמדת התביעה הינה למאסר בעבודות שירות. בשלב זה אין הסכמות עונשיות.

מגישה כתב אישום מתוקן – מסומן במ/2.

מוסכם על הקלת תנאי השחרור כך שמעצר בית יהיה לילי החל מהשעה 21:30 ועד השעה 06:00 מידי יום.

ב"כ הנאשם:

מאשרת את התיקון. זה ההסדר.

הנאשם מכיר עובדות כתב האישום המתוקן ומודה באמור בו.

הובהר לנאשם שבית המשפט לא צד להסדר ולא כפוף לו.

הנאשם 2:

הבנתי את ההסבר.

לאחר שביהמ"ש מבהיר לי באיזה אופן תוקן, בעובדות כתב האישום המתוקן אני מודה.

<#9#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בכתב האישום המתוקן. לפיכך הנני מוצא את הנאשם אשם בעבירה אשר יוחסה לו בכתב האישום המתוקן: סיוע לתקיפה – עבירה על סעיף 379 ביחד עם סעיף 31 לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 ובכך יורשע.

<#10#>

ניתנה והודעה היום ו' אלול תשע"ד, 01/09/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

<#11#>

החלטה

בהתאם להסדר שגובש בין הצדדים ימציא שירות המבחן תסקיר בעניינו של הנאשם אשר יתייחס בין היתר לאפשרות ביטול ההרשעה.

נדחה לקבלת התסקיר ולטיעונים לעונש ליום 20.1.14 שעה 10:00.

הנאשם מוזהר בחובת התייצבותו.

המזכירות תעביר העתק הפרוטוקול וכתב האישום המתוקן לשירות המבחן.

על שירות המבחן להגיש התסקיר לתיק ביהמ"ש לא יאוחר מ-48 שעות, עובר למועד הדיון. הנאשם מצוי במעצר בית חלקי ועל כן מתבקש שירות המבחן לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו.

ניתן ליצור קשר עם הנאשם בטל': 054-3631448 רח' הרב קוק 27/1 נתניה או באמצעות ב"כ בפקס 03-6856445.

על הנאשם וב"כ לוודא יצירת הקשר עם שירות המבחן.

המזכירות תסרוק את כתב האישום המתוקן במ/2.

בהסכמה אני מורה על הקלה בתנאי השחרור באופן שמעצר הבית בפיקוח יצומצם לשעות הלילה החל מהשעה 21:30 ועד לשעה 06:00 מידי יום. אין שינוי ביתר תנאי השחרור.

<#12#>

ניתנה והודעה היום ו' אלול תשע"ד, 01/09/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/01/2014 החלטה דפנה בלטמן קדראי לא זמין
26/02/2014 החלטה על בקשה להוספת מפקח+ תגובה 26/02/14 דורון חסדאי צפייה
01/09/2014 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
31/03/2015 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
משיב 1 פרדי שמעון גיא מימון
משיב 2 גאורג בדזגרדזה איה שריק