טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי31/03/2015

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. פרדי בן שמעון - נדון

2. גאורג בדזגרדזה

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד אלמוג בן חמו

הנאשם 2 וב"כ - עוה"ד איה שריק

<#1#>

פרוטוקול לנאשם 2

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם הודה והורשע בשלושת כתביה אישום המתוקנים. הצדדים הגיעו להסדר. הנאשם נעדר עבר פלילי, למעשה מדובר בהרשעתו הראשונה. המאשימה סבורה כי ההסדר הוא ראוי ונכון. יחד עם זאת לאור הרשעתו של הנאשם בהחזקת מקום להימורים המאשימה תבקש לגזור על הנאשם קנס כספי משמעותי ואנו מדברים באלפי שקלים וכמובן לאותה תוכנית של"צ כפי שהציע שירות המבחן.

ב"כ הנאשם:

הנאשם נעדר עבר פלילי ובשלושת תיקיו אלו מנקה שולחן. בתיק הראשון כתב האישום תוקן ללא היכר, הנאשם הושם בתנאים תקופה ארוכה, התנאים בוטלו רק בנובמבר אשתקד. בגין זאת לא עבד ובאותה תקופה ביצע עבודות שירות מה שהותיר בכיסו חור בהכנסה.

התיקים שלושתם במדרג נמוך ביותר. ההפרה היא הפרה בודדת בתקופה של שנה כמעט בה היה בתנאים מגבילים, בחצי שעה. מעצר הבית הסתיים בשעה 06:00 בבוקר והוא נמצא בשעה 05:30.

בנוגע לעבירת החזקת מקום המגורים הנאשם בהודאתו מסר אני עובד שכיר, 400 ₪ ביום, יום בודד, זה כל מה שיש לנו. גם התסקיר מלמד הציץ, נפגע, הפסיק. צו החיפוש לא הוצא בעניינו וגם המידע לא היה בעניינו.

לנאשם חובות בסכום 40,000 ₪ - מוגש ומסומן ע/1.

בנוגע לעתירה לקנס אני אראה שני תיקים של אותו אדם שהיה בעלים משך 4 חודשים, אומנם הסדר אך בתיק אחד שהוא רישוי עסקים 1,500 ₪ ובתיק הפלילי התחייבות בלבד. מציגה.

מקרה נוסף של צירוף מספר תיקים ששם הנאשם הוא גם המחזיק וגם המארגן הקנס עומד על 2,000 ₪, מקרה של אי הרשה 750 ₪ והתחייבות. אומנם לא כולם חדשים אך עדיין אין חובה לגזור קנס במקרים האלו וקל בחומר הנאשם הסכים לבצע של"צ שהוא אינו רכיב טבעי לאף אחד מהעבירות. כל העבירות האלו הם במתחם של מע"ת, קל וחומר התיק הראשון שתוקן לסיוע. אני מבקשת להסתפק בהתחייבות.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בשלושת כתבי האישום שבכותרת. בתיק העיקרי הורשע הנאשם בעבירה של סיוע לתקיפה בכך שביום 20.12.13, בעת שהנאשם העיקרי סטר בפניה של המתלוננת נצמד הנאשם ביחד עם אחר למתלונן ומנע ממנו להתערב. בתיקים שצורפו הורשע הנאשם בעבירה של הפרת הוראה חוקית בדבר מעצר בית בספטמבר 2014 ובעבירה של החזקת מקום להימורים מיום 5.6.13, כאשר במקום נתפסו בין היתר 12 מסכי מחשב ו-18 קופסאות של משחקי מזל אסורים.

ב"כ הצדדים עותרים במשותף להשתת עונשים של מאסר על תנאי, קנס ושל"צ למשך 100 שעות. ביסוד ההסדר עומדת העובדה כי אין לנאשם הרשעות קודמות וכי מדובר בצירוף של כל תיקיו הפתוחים. מעבר לכך, התקבל תסקיר אשר התייחס לתיק העיקרי, ועל אף ששירות המבחן נמנע מהמלצה טיפולית, הרי שצוין בתסקיר כי הנאשם למד לקח וכי ההליך המשפטי היה עבורו גורם מרתיע. הנאשם נטל אחריות למעשים וחסך זמן ציבורי. מבלי להקל ראש, הרי שכל אחד מהמעשים אינו מרף החומרה הגבוה. בשים לב לכך, ההסדר שגובש סביר ובאשר למרכיב הכספי, הרי לנוכח העבירה הנוגעת לבית ההימורים, עבירה המבוצעת דרך קבע מתוך מניעים כלכליים, יוטל קנס משמעותי אך מתון בשים לב לנתוניו האישיים ולנסיבותיו של הנאשם.

אשר על כן הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. 4 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור אחת העבירות בהן הורשע בהליך זה. כמו כן, יחול התנאי על כל עבירה של ניהול, ארגון או החזקה של מקום להימורים או הגרלות וכן על כל עבירת אלימות כלפי הגוף.

2. קנס בסך 3,000 ₪ או 50 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 1.5.2015. הקנס יקוזז מהפקדה במסגרת הליכי המעצר וככל שקיימת יתרה, היא תוחזר לאימו של הנאשם, הגב' זינה מטטוב.

3. הנאשם יבצע של"צ בהיקף של 100 שעות במסגרת קופת הצדקה המרכזית בנתניה. על הנאשם להשלים ביצוע העבודות בתוך 10 חודשים מהיום ואם לא יעשה כן עשוי ביהמ"ש להתבקש לדון בעניינו מחדש ואף לגזור את דינו בהתאם.

בהסכמת הצדדים תחולט מחצית מהסכום שנתפס במהלך החיפוש בבית ההימורים והמחצית השניה תוחזר לנאשם. מדובר בסכום כולל של 2,110 ₪.

העתק יועבר לשירות המבחן

המזכירות תסרוק את המסמך ע/1.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א ניסן תשע"ה, 31/03/2015 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/01/2014 החלטה דפנה בלטמן קדראי לא זמין
26/02/2014 החלטה על בקשה להוספת מפקח+ תגובה 26/02/14 דורון חסדאי צפייה
01/09/2014 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
31/03/2015 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
משיב 1 פרדי שמעון גיא מימון
משיב 2 גאורג בדזגרדזה איה שריק