טוען...

החלטה

אברהם טל23/03/2014

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

יצחק ביטון

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד שרון לינדר

ב"כ המשיב עו"ד מוזי יצחקי

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה שהגיש העותר בעצמו.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה. הציעו לעותר להשתלב בקבוצה טיפולית לעברייני מרמה וסירב.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. אני לא מייצגת את העותר בהליך האחר.

העותר: מדובר בעבירת מרמה. בקשתי עיכוב הליכים מהיועץ המשפטי.

ב"כ העותר: העותר מעוניין להשתלב בקבוצה הטיפולית לעברייניי מרמה, הוא היה בשיחה עם העו"סית ולאור הכחשתו היא אמרה שהוא לא מתאים לקבוצה, הטיפול המתאים והנכון לגביו זה שיחות פרטניות. העותר עשה עם העו"סית למעלה מעשר שיחות פרטניות. המפגש האחרון התקיים לפני כשבועיים והעו"סית אמרה כי הטיפול הסתיים ואין לה עוד מה להציע לו בשלב זה.

העותר הגיש בקשה דרך הסניגוריה הציבורית למשפט חוזר גם בתיק שבגינו הוא אסיר, אין לזקוף את הכחשתו לחובתו, הסניגוריה מצאה לנכון כן לטפל בנושא של משפט חוזר וכרגע זה הועבר לבית המשפט העליון וממתינים לקבלת תגובה.

התנהגותו של העותר מופתית ללא עבירות משמעת. הטענה היחידה היא לעניין גורמי הטיפול שעשו כמיטב יכולתם וזה מה שהוצע לו.

החלטה

העותר מרצה 48 חודשי מאסר בגין עבירות מרמה וזיוף ואי תשלום קנס, והוא מבקש לצאת לחופשות, במיוחד לחופשה חריגה על מנת לבקר את אחיו החולה.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על עמדת גורמי הטיפול לפיה העותר מכחיש את ביצוע העבירה ולא לוקח אחריותו על חלקה בה, נבחנה אפשרות לשלבו בקבוצה לעברייני מרמה אך הוא לא נמצא מתאים אליה לאור יחסו לעבירה.

לדברי גורמי הטיפול, העותר לא מזהה בעייתיות בהתנהגותו ולכן לא מומלץ להוציאו לחופשות.

ב"כ העותר טוענת כי אין לזקוף לחובת העותר את הכחשתו שכן הוא הגיש בקשה לקיום דיון חוזר בעניין נושא מאסרו וכך גם הגיש בקשה לעיכוב הליכים בעניין נוסף שתלוי ועומד נגדו בבית משפט השלום ברחובות.

ב"כ העותר טוענת כי אין לזקוף לחובת העותר את אי השתתפותו בקבוצה טיפולית לעברייני מרמה שכן הוא לא נמצא מתאים להשתתף באותה קבוצה והוא מנהל שיחות פרטניות עם העו"ס, כאשר עד כה ניהל עשר שיחות.

אינני מתעלם מהוראת הפקנ"צ לפיה לא ניתן להוציא אסיר לחופשה בטרם עבר הליך טיפולי לו הוא זקוק, אך מאחר והעותר לא שולב בקבוצה טיפולית לעברייני מרמה בשל היותו מכחיש את ביצוע העבירות ומאחר ולדברי באת כוחו הוא עובר שיחות טיפוליות עם העו"ס, אין לזקוף לחובתו את היעדר השתתפותו בטיפול שבאם היה מודה בביצוע העבירות היה מתאים לו, ובנסיבות העניין, אין לזקוף לחובתו את הכחשתו את ביצוע העבירות.

לאור כל האמור לעיל, אני מקבל את העתירה ומורה למשיב להוציא את העותר לחופשות בתנאים שייקבעו על ידי גורמי הטיפול ו/או שב"ס ו/או משטרת ישראל.

ניתנה והודעה היום, י"ח אדר ב' תשע"ד, 20 מרץ 2014, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

סג"נ

הוקלד על ידי טלי שמואל