טוען...

הוראה לעותר 1 להגיש הפקדת ערבות

אברהם טל13/04/2014

לפני כב' השופט אברהם טל – נשיא

העותר

יצחק ביטון

נגד

המשיב

שרות בתי הסוהר

נוכחים:

באת כוחו עו"ד אורנת קימרון

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן

העותר הובא ע"י שב"ס

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מדובר בעותר המרצה מאסר לתקופה של 3.4 שנים. בין השאר בגין עבירות מרמה, זיוף מסמכים, בהחלטת בית המשפט נקבע שיצא לחופשה ולאחר הדיון התקבל מידע עדכני ואני מציגה בפני בית המשפט את המידע הזה. מדובר במידע שלאור העבירות עליו מרצה העותר את מאסרו, מקבלות משנה תוקף ולכן המשיב מתנגד להוצאתו בשלב זה.

כרגע העותר מרצה מאסר בגין אי תשלום קנס ולאחר מכן ישוב לרצות את המאסר. מדובר ב-240 יום של הקנס. ז.א. זה 3 שנים ו-4 חודשים ו-240 יום.

ב"כ העותר: בהמשך להחלטת בית המשפט מיום 20/3 שבה בית המשפט קיבל את טענות העותר והורה להוציאו לחופשה, וכרגע הסבירו לעותר שהמידעים מתכוונים לאיזה הלוואה שהעותר לווה מחברו מעל חצי שנה, וזה לא הגיוני, אין כאן דבר מלבד כוונת המשיב להתיש את העורר. אשת העותר טלפנה אלי הבוקר וכל המשפחה ממתינה לו לסדר. האסיר חבר לתא שלו והם ביחסים מעולים. אין שום מקום בפקודה שאוסר על מתן עזרה חברית בין אסיר לרעהו.

ההלוואה זו הלוואה שהוא לקח מחברו לתא, היחסים ביניהם הם מצויינים ומדוע זורעים סכסוכים במקום שאין בסיס לו.

ב"כ המשיב: מדובר בידיעה שהתקבלה מאוחר לדיון. ואנחנו סבורים שיש בה להעיד. זו לא הייתה חופשה חריגה. עוד לא נקבעו לו תנאים בגלל המידע. הם פעלו לאפשר הוצאתו לחופשה. אנחנו סבורים שלאור העובדה שהעותר לא עבר טיפול, ואם אנחנו רואים בפועל את ההתנהגות של העותר שהיא בעצם המשך ישיר של עבירותיו וככה המשיב רואה זאת, לא ניתן לדעתנו לתת לו לצאת. הוא יושב על עבירות מרמה, זיוף מסמכים.

ב"כ העותר: אני מוסיפה שמדובר באסיר למופת. אין מילה אחרת. הוא מוכן להתחייב בפני בית המשפט להחזרת הסכום הזה.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה 40 חודשי מאסר בגין עבירות מרמה וזיוף והוא מבקש לצאת לחופשה לרגל חג הפסח.

לטענת העותר אושרה יציאתו לחופשה על פי החלטה שיפוטית מיום 20/3/2014, אך המשיב לא עשה די כדי להוציאו לחופשה עד היום.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשה, וסומך התנגדותו על מידע חסוי שהוצג בפני ואשר מעורר חשש שהעותר לא יחזור מחופשתו למקום מאסרו.

עיון במידע החסוי מעלה שעניינו התנהגות שלילית של העותר מהזמן האחרון, אך אין בה די כדי לעורר חשש שהעותר לא יחזור מחופשה בקשר לנושא אותה התנהגות.

אני מקבל את העתירה ומורה למשיב להוציא את העותר לחופשת חג הפסח ביום 14/4/2014 למשך 48 שעות עד יום 16/4/2014.

עם זאת, על המשיב לקבוע תנאים מגבילים ליציאת העותר לחופשה, לרבות מעצר בית בכל שעות היממה בכתובת שימסור העותר, שני ערבים שיחתמו על ערבות להנחת דעתו של המשיב והפקדה במזומן של 10,000 ₪.

<#2#>

ניתנה והודעה היום י"ג ניסן תשע"ד, 13/04/2014 במעמד הנוכחים.

אברהם טל, נשיא