טוען...

פסק דין שניתנה ע"י גילה כנפי-שטייניץ

גילה כנפי-שטייניץ23/11/2014

לפני כב' השופטת גילה כנפי-שטייניץ

בעניין:

אלפרד תלחמי

ע"י ב"כ עו"ד ה' טנוס

המבקש

נ ג ד

1.קפה סעדי בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד א' איאד

2.מימונס אפיה בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד א' כהן

3.מעדני הטלה והעגל בע"מ

על-ידי מנהלה מר ע' לאטי

4.שופרסל בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד א' לוין

5.ויטה פרי הגליל (החדשה) בע"מ

6. ספץ-תעשיות בע"מ

המשיבות

פסק דין חלקי

בעניינה של המשיבה 6

1. לפניי בקשה מוסכמת להסתלקות המבקש מבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה נגד המשיבה 6, ספץ תעשיות בע"מ (להלן- המשיבה), בקשה לפי ס' 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006.

2. המבקש הגיש נגד המשיבה, וכן נגד משיבות נוספות, תובענה ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית, שעניינה אי סימון אזהרה מסכנת חנק לילדים מתחת לגיל חמש במוצרי מזון, בניגוד לתקנות בריאות הציבור (מזון) (סימון אזהרה מסכנת חנק), התשס"ו-2006 (להלן- התקנות). לטענת המבקש, המשיבה לא ציינה על גבי המוצר "גרנולה בתוספת שקדים ואגוזים" המשווק על ידה, אזהרת חנק בהתאם לדרישת התקנות.

3. ביום 5.6.14 ניתן פסק דין חלקי בעניינן של המשיבות 1, 4 ו-5, וביום 16.6.14 ניתן פסק דין חלקי בעניינה של המשיבה 3. בבסיס פסקי הדין עמדו בקשות הסתלקות מוסכמות שהוגשו ע"י הצדדים.

4. גם בעניינה של המשיבה הוגשה בקשת הסתלקות מוסכמת עוד לפני הגשת תשובת המשיבה לבקשת האישור. נטען בבקשה כי אין חולק כי המשיבה לא פעלה בהתאם לחובתה על פי התקנות ולא ציינה על אריזת המוצר את האזהרה הנדרשת הן בשפה העברית והן בשפה הערבית. עוד צוין כי בעקבות הגשת בקשת האישור, לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענות המבקש, החלה המשיבה להוסיף על אריזת המוצר את האזהרה בשפה העברית והערבית בהתאם לתקנות. הצדדים הוסיפו וציינו כי משפעלה המשיבה להוספת אזהרת החנק בהתאם לתקנות, ניתן מענה לטענות המבקש בבקשת האישור ואין עוד טעם בהמשך ניהול ההליך. הצדדים ביקשו, לפיכך, לאשר את בקשת ההסתלקות ולדחות את תביעתו האישית של המבקש. עוד צוין כי לאור "ההיקף העסקי הנמוך" של המשיבה, והעובדה כי מדובר במוצר אשר נמכר בהיקפים קטנים ומצומצמים, ועל מנת לחסוך את העלויות הצפויות מניהול ההליך, הסכימו הצדדים כי המשיבה תשלם למבקש גמול בסך 500 ₪ ולבא כוחו שכ"ט עו"ד בסך 6,500 ₪ בצירוף מע"מ.

5. לאחר שבחנתי את בקשת ההסתלקות והנמקותיה, לא ראיתי טעם שלא לאשרה. משהודיעה המשיבה, גם אם מבלי להודות בטענות המבקש, על תיקון סימון המוצר מעתה ולהבא, ומשאין באישור ההסתלקות כדי ליצור מעשה בית דין כלפי חברי הקבוצה או כדי לחסום הגשתה של בקשה דומה ע"י חבר אחר בקבוצה, ניתן לאשר את הסתלקות המבקש מבקשת האישור. בהתחשב בטרחה שטרח המבקש ובתועלת שהביאה הבקשה לחברי הקבוצה, הנני מאשרת גם את הסכמות הצדדים לעניין שיעור הגמול ושכ"ט עו"ד.

6. אני מורה, אפוא, על מחיקת בקשת האישור ודחיית תביעתו האישית של המבקש.

מזכירות בית המשפט תמציא פסק הדין לצדדים. כן תמציאו למנהל בתי המשפט לצורך רישומו בפנקס התובענות הייצוגיות.

ניתן היום, א' כסלו תשע"ה, 23 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/06/2014 הוראה לנתבע 2 להגיש מעקב תגובה גילה כנפי-שטייניץ צפייה
16/06/2014 פסק דין מתאריך 16/06/14 שניתנה ע"י גילה כנפי-שטייניץ גילה כנפי-שטייניץ צפייה
03/07/2014 החלטה מתאריך 03/07/14 שניתנה ע"י גילה כנפי-שטייניץ גילה כנפי-שטייניץ צפייה
23/11/2014 פסק דין שניתנה ע"י גילה כנפי-שטייניץ גילה כנפי-שטייניץ צפייה
09/03/2015 פסק דין שניתנה ע"י גילה כנפי-שטייניץ גילה כנפי-שטייניץ צפייה