טוען...

החלטה על בקשה של מערער 1 עיכוב ביצוע / התליית הליכים 25/02/14

חגי ברנר25/02/2014

מספר בקשה:1

בפני

כב' השופט חגי ברנר

מבקשים

1. עירית לוד

2. שירביט חברה לביטוח בע"מ

נגד

משיב

רונן אלמליח

החלטה

עסקינן בבקשה לעיכוב ביצועו של פסק דין כספי.

בע"א 6479/13 בני אור אחזקות בע"מ ואח' נ' שבת ואח' (2013) (פורסם באתר משפטי), נפסק:

"נקבע, לא אחת, בבית משפט זה כי לבעל דין, אשר זכה במשפטו, מוקנית הזכות להנות מתוצאות פסק הדין, בסמוך למועד בו ניתן, ומבלי שייאלץ להמתין להכרעה בערעור, שהגיש הצד שכנגד על פסק הדין. ... יחד עם זאת, רשאי בית המשפט לחרוג מהכלל האמור, ולעכב ביצועו של פסק דין, בעקבות הגשת ערעור עליו, אם הוכיח מבקש הסעד, שני תנאים אלו: כי סיכויי ערעורו טובים, וכי מאזן הנוחות נוטה לטובתו, כך שאם לא יעוכב ביצוע פסק הדין, ובסופו של יום ערעורו יתקבל, לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו ... באשר לדרישת מאזן הנוחות, השתרש במקומותינו הכלל, לפיו אין מעכבים את ביצועו של פסק דין, המשית על המבקש חיוב כספי בלבד, כבענייננו, מן הטעם כי הנזק שייגרם לו כתוצאה מביצוע פסק הדין שניתן נגדו, איננו בלתי הפיך ... בית המשפט רשאי לסטות מכלל זה, אם הוכיח המבקש, באמצעות תשתית ראייתית איתנה, כי מצבו הכלכלי של המשיב לא יאפשר לו להשיב את המצב לקדמותו, היה ויתקבל ערעורו של המבקש ... נטל ההוכחה באשר למצבו הכלכלי של המשיב הינו נטל משמעותי, ואין המבקש יכול להסתפק בטענה כללית ומעורפלת בדבר מצבו הכלכלי הקשה של המשיב, על מנת לעמוד בדרישת מאזן הנוחות ... עוד יש להדגיש, כי ההלכה הפסוקה העניקה למאזן הנוחות את משקל הבכורה, מבין שני התנאים, אשר על המבקש לעמוד בהם במסגרת בקשתו לעיכוב הביצוע ... "

ראה גם ע"א 3976/02 אריה חברה לביטוח בע"מ נ' דני גונן (פורסם בנבו, 05.06.2002):

"יצוין, כי הבקשה לא נתמכה בתצהיר לביסוסה של הטענה, כי קיים חשש שהמשיב לא יוכל להחזיר את הכספים שנפסקו לזכותו, היה ויתקבל ערעורה של המבקשת. טענה זו ראוי לה, דרך כלל, שתיתמך בתצהיר, אשר יעסוק במצבו הכלכלי העכשווי של הזוכה. ההסתמכות על המצב הכלכלי, כפי שעלה במסגרת הראיות, הינה פרובלמטית מבחינות שונות. ניתן להצביע על כך, שבמקרים לא מעטים חולף זמן מעת שמוצגות הראיות ועד שעולה על הפרק השאלה האם יש לעכב את ביצועו של פסק הדין. משמע, אפשר שמצבו הכלכלי של הזוכה השתנה."

בעניננו לא עמדו המבקשים בנטל להוכיח כי מצבו הכלכלי של המשיב הוא בכי רע באופן שלא יאפשר את השבת המצב לקדמותו היה והערעור יתקבל, ואין די לענין זה באמור בס' 11 לבקשה.

אשר על כן, הבקשה נדחית.

ניתנה היום, כ"ה אדר תשע"ד, 25 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/02/2014 החלטה על בקשה של מערער 1 עיכוב ביצוע / התליית הליכים 25/02/14 חגי ברנר צפייה
04/02/2015 פסק דין שניתנה ע"י חגי ברנר חגי ברנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נתבע עירית לוד יוסי אברהם
מערער 2 - נתבע שירביט חברה לביטוח בע"מ יוסי אברהם
משיב 1 - תובע רונן אלמליח נתנאל בירן