טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס

מרים ליפשיץ-פריבס14/03/2017

בפני

כב' השופטת מרים ליפשיץ-פריבס

תובע

יחזקאל דגן

נגד

נתבעים

1.רונן דגן

2.ר.ד. שלם בע"מ

3.א.ל. בנה ביתך בע"מ

פסק דין

בפני בקשה למחיקת התביעה בשל ניהול הליך אחר בבית משפט המחוזי בתביעה של הנתבע כנגד התובע ובתביעה שכנגד בתיק 4763/04/16 (להלן-"התביעה במחוזי").

בחנתי את טענות הצדדים בבקשה ובתגובות שהוגשו לאחריה; עיינתי בכתבי הטענות שהוגשו בתביעה שבפני ובתצהירים וכן בכתבי הטענות בתביעה במחוזי שצורפו לבקשה.

מעיון בכל האמור עולה כי עסקינן בסכסוך בין בעלי דין בשאלת הפרת הסכם פשרה ופסק בוררות שעה שכל אחד טוען להפרה ע"י האחר.

התובע עתר בתביעה שבפני לסעד כספי לתשלום דמי שכירות בגין ההפרה ואילו הנתבע טען בכתב ההגנה ובתביעה במחוזי להפרה מצד התובע ולנזקו לנזקו לרבות בנוגע לדמי השכירות וכן עתר למתן סעד הצהרתי בדבר היעדר חוב שלו לתובע לדמי שכירות (סעיפים 91 ו-95). זאת בעוד התובע טוען בתביעה שכנגד לעניין נזקו בגין אי תשלום דמי השכירות ע"י הנתבע (סעיפים 95-97 ו-101). יוער כי הנתבע טוען כנגד מועד הגשת התביעה שכנגד, מה שעשוי שיתברר במסגרת אותו הליך ואיני להידרש אליהן במסגרת ההליך שבפני.

לאור עילות התביעה בשני ההליכים המתנהלים בין אותם בעלי דין ובקשר לאותו סכסוך עסקי והמסכת העובדתית הדומה בהם, אף שהתביעה במחוזי כוללת טענות ונזקים נוספים ואחרים, אין לתן סעד דרסטי של דחיית התביעה כבקשת הנתבע ויש להורות על מחיקתה כעתירת התובע.

שכן, בכך תימנענה הכרעות סותרות בשני ההליכים ותובטח יעילות בניהול ההליכים וחיסכון מזמנם של הצדדים והוצאותיהם כמו גם זמן שיפוטי יקר בניהול ההליכים במקביל, בפרט משטרם החלה שמיעת העדים בתביעה שבפני.

יוטעם כי לא מצאתי כל בסיס לחשש ליתרון דיוני לתובע בשל המחיקה לרבות חשש ל'מסע דיג' לרבות אחר פורום אחר , כתוצאה מניהול ההליך שבפני עד כה. נכון הדבר בנסבות בהן גרסתו של הנתבע הובאה כבר בתצהירו בתמיכה לבקשה למתן רשות להגן ובהתחשב במועד הגשת תביעתו בבית משפט המחוזי פרק זמן ארוך לאחר מכן.

עם זאת, התובע לא תמך את בקשתו בתצהיר בפרט לביסוס טענתו לפיה הודע ודובר עם הנתבע על מחיקת התביעה. מחיקה, שהנתבע מתנגד לה וטוען להוצאותיו כתנאי לה ככל שתתקבל הבקשה. בחינת לוח הזמנים בניהול ההליכים השונים מלמדת כי היה בידי התובע לכלכל צעדיו מוקדם יותר ולא להשתהות בהגשת הבקשה הרבה לאחר ישיבת קדם המשפט השנייה.

התביעה שבפני, הוגשה ביום 9.3.14 וניתנה לנתבע רשות להגן ביום 25.5.14. לאחריה, ביום 4.4.16 הוגשה תביעתו של הנתבע בבית משפט המחוזי וביום 4.7.16 הוגשו תצהירי הנתבע לפי החלטתי. זאת בעוד, הנתבע הגיש את התביעה שכנגד במסגרת ההליך בבית המשפט המחוזי רק ביום 7.9.16.

טענותיו של התובע בתגובתו, לאפשרות שעמדה בידו לבקש לתקן את תביעתו ולהעבירה לבית משפט המחוזי נוכח סכומה , אינן רלוונטיות משלא עשה כן. ככל שהיה עושה כן, עשוי היה להיות כי טרחתו של הנתבע להתגונן מפני התביעה ולהגיש את תצהיריו וראיותיו לא היו לריק בשונה ממצב הדברים בו אני מורה כבקשתו על מחיקת תביעתו.

בנסבות אלו, אני מורה על מחיקת התביעה ומחייבת את התובע בהוצאות בסך של 20,000 ש"ח.

במסגרת התביעה במחוזי ולפי התוצאה בה יהיה בידי הצדדים לטעון, כל אחד, בעניין ההוצאות שנפסקו בתביעה שבפני שנמחקה.

ישיבת ההוכחות, מבוטלת.

עותק ישלח לצדדים בפקסימיליה.

ניתנה היום, ט"ז אדר תשע"ז, 14 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/05/2014 החלטה על בקשה של נתבע 1 צירוף / מחיקה / שינוי / הוספת בעלי דין 25/05/14 מרים ליפשיץ-פריבס צפייה
22/07/2014 החלטה מתאריך 22/07/14 שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה
18/01/2015 החלטה שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה
09/02/2015 החלטה שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה
25/10/2015 החלטה שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה
07/02/2016 החלטה שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה
14/03/2017 פסק דין שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה