טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 הארכת מועד להגיש בקשת רשות להישפט 19/06/14

אבישי קאופמן19/06/2014

בפני

השופט אבישי קאופמן

מבקשים

עופר בשיר

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

המבקש עתר להארכת מועד להישפט בגין דוח תנועה מיום 21.3.13.

המבקש טען כי לא קיבל את הדוח המקורי אלא רק הודעה בדבר צבירת פיגורים, וכי במועד הרלוונטי לא נהג ברכב, אלא עשתה זאת אימו. המשיבה התנגדה לבקשה, טענה כי הדוח נשלח לכתובתו המלאה והנכונה של המבקש ולא נדרש על ידו, ולפיכך אין לו להלין אלא על עצמו.

בטרם החלטה בבקשה ראיתי לנכון לקבל ממשרד הרישוי פרטים בדבר הודעות שנשלחו למבקש על העבירות שנרשמו לחובתו. מתשובת משרד הרישוי עולה כי בחודש נובמבר 2013 נשלחה למבקש הודעה על חיוב בקורס נהיגה בשל צבירת ניקוד.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, מצאתי לנכון לדחות את הבקשה.

ראשית, מקובלת עליי טענת המשיבה כי במקרה דנן לא סתר המבקש את החזקה כי נמנע מקבלת הדוח לידיו. המדובר בדוח שנשלח לכתובת מלאה ונכונה. אין בפניי טענה כי המבקש החליף או עדכן כתובת, ואין המדובר במסירה בישוב כפרי, ללא כתובת מלאה.

ראו לדוגמא החלטות בית המשפט העליון בהקשר זה ברע"פ 329/10 חיים סדגר נ' מדינת ישראל, וברע"פ 9580/11 אייל יוסף נ' מדינת ישראל.

זאת ועוד, מהודעת משרד הרישוי מתברר כי בחודש דצמבר 2013 נשלחה למבקש הודעה על צבירת ניקוד ודרישה לעבור קורס נהיגה נכונה. בהקשר זה כבר נקבע לא אחת כי לבקשות הבאות לאחר קבלת הודעות משרד הרישוי על הפעלת אמצעי תיקון יש להתייחס בזהירות רבה יותר מכרגיל שכן:

התופעה של הסבת דוחות תעבורה, הינה תופעה שכיחה למדי והיא נעשית לרוב על ידי אזרחים המקבלים דיווח מרשות הרישוי אודות צבירת נקודות בגין עבירות תעבורה שעברו ובהתאם הודעה בדבר אמצעי תיקון – כגון הודעות על פסילת רישיון נהיגה או חובת ביצוע קורסים בנהיגה נכונה. או אז מתעורר האזרח ומבקש לגרוע מרשימת העבירות הרשומות לחובתו, עבירות מספר כדי להפחית את סכום הנקודות, כדי להסיר את רוע הגזירה של אמצעי התיקון. בבקשה מסוג בקשה זו מוטל הנטל על כתפי המבקש להוכיח כי לא הוא זה אשר עשה שימוש בכלי הרכב בעת ביצוע העבירה. תצהירים סתמיים וריקים מתוכן, אשר אין בהם כדי להסביר ולהבהיר מדוע יש לראות באדם האחר כאחראי, לא יתקבלו.

ע"פ (ב"ש) 5242/08 בסאם אבו קטן נ' מדינת ישראל.

עיון בתצהירים שצורפו לבקשה מגלה כי הם אינם עונים על דרישות הפסיקה ואין בהם כל הסבר הכיצד יודעים המבקש ואימו לומר כי דווקא האם היא שעשתה שימוש ברכב במועד הרלוונטי, חודשים ארוכים לפני יום הגשת הבקשה.

לאור כל האמור לעיל, לא מצאתי מקום לקבלת הבקשה.

ניתנה היום, כ"א סיוון תשע"ד, 19 יוני 2014.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/04/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 הארכת מועד להגיש בקשת רשות להישפט 28/04/14 אבישי קאופמן צפייה
19/06/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 הארכת מועד להגיש בקשת רשות להישפט 19/06/14 אבישי קאופמן צפייה
29/12/2014 החלטה שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 עופר בשיר סאמר חגאזי
משיב 1 מדינת ישראל עלי כעבייה
מבקש 1 משרד התחבורה-אגף הרישוי