טוען...

החלטה על בקשה של עותר 1 סעד זמני אחר 27/04/14

קובי ורדי27/04/2014

בקשה מס'

1

בפני

כב' השופט, ד"ר קובי ורדי

מבקשים

1. יעקב ורצברגר

2. שושנה נתן

3. אלי נתן

4. טובה קרדון

5. דויד סמו

6. עדנה רוטנברג

נגד

משיבים

1. ועדת ערר מחוזית לתכנון ובניה (מחוז תל אביב)

2. שרגא זקס

3. יזום השקעות בע"מ.

4. הועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב

החלטה

1. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות אני דוחה את הבקשה לצו הביניים בה התבקש צו האוסר על מימוש ההחלטה של ועדת הערר המחוזית לאשר שימוש חורג במרתף הבניין כמשרד לבעלי מקצועות חופשיים.

2. מבלי להכריע בסיכויי העתירה, ואסתפק בכך שלטעמי הם אינם גבוהים ולכאורה מועלות טענות שאינן תכנוניות כנגד החלטת ועדת הערר ,מאזן הנוחות לא מצדיק את מתן הצו המבוקש.

3. מעבר לכך שניתן כבר היתר בנייה ולכן לא ניתן ליתן צו ביניים לאי הוצאת ההיתר בהתאם להחלטת ועדת הערר, הרי מדובר בבקשה לצו ביניים הזהה למעשה לעתירה שהוגשה, תוך ציון כללי בלבד לגבי הצורך בצו ביניים, וטענה שהוא נדרש עקב ההשכרה האפשרית לצדדים שלישיים ועקב זאת שהוכח כי המשיבים 2-3 אינם מקיימים צווים.

למעשה, גם המבקשים מודים בכך שלא מדובר בבנייה היוצרת מצב בלתי הפיך ושניתן להחזיר את המצב לקדמותו . העובדה שייתכן והמשרדים יושכרו לצדדים שלישיים לא מצדיקה מתן צו ביניים האוסר זאת ,מה גם שאם תתקבל העתירה יוכלו המבקשים לפעול הנדרש כנגדם ו/או יוכלו לבקש לצרפם כמשיבים לעתירה. כך גם לא ניתן להתבסס על הניסיון שהיה עם המשיבים 2-3 בהליכים אחרים שהסתיימו.

4. יחד עם זאת, במידה ויושכרו המשרדים לצדדים שלישיים יידעו המשיבים 2-3 ו/או מי מטעמם את השוכרים על קיום העתירה ויוודאו שהשוכרים מודעים לעתירה ושמודעים לכך שאם תתקבל העתירה ויבוטל ההיתר לשימוש חורג למשרדים ,תהיה לכך השלכה על השוכרים עד כדי אפשרות של ביטול הסכם השכירות ו/או פינויים מהנכס.

5. המזכירות תקבע לדיון בעתירה בהקדם.

ניתנה היום, כ"ז ניסן תשע"ד, 27 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.