טוען...

החלטה שניתנה ע"י עפרה צ'רניאק

עפרה צ'רניאק15/12/2014

בפני

כב' השופטת עפרה צ'רניאק

מבקשים

1. רחל קורץ

2. מיכאל קורץ
ע"י ב"כ עוה"ד אלי לנדאו

נגד

משיבה

מפעלי תחנות בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד דן גנור

החלטה

המבקשים ערערו בפני ערכאה קמא (כב' השופט סובל) על החלטת כב' רשמת ההוצל"פ מרים סגל לדחות טענת פרעתי שהגישו במסגרתה טענו שהחוב נושא פסק הדין בין הצדדים שולם במלואו.

הערעור נדחה ומכאן הבר"ע שלפני.

פסק הדין נתן תוקף להסכם פשרה בין הצדדים בתובענה לפינוי חנות ששכרו המבקשים מהמשיבה ותשלום חוב דמי שכירות שהצטבר עד ליום הגשת התביעה.

בפסק הדין חויבו המבקשים לפנות את המושכר וכן לשלם את מלוא סכום התביעה (76,158 ₪).

הוסכם כי פסק הדין לא ימומש ככל שהמבקשים ישלמו למשיבה סכום של 39,343 ₪ ולא יערימו קשיים בפני שיפוץ שתוכנן במושכר.

פסק הדין הוגש לביצוע על ידי המשיבה והמבקשים טענו פרעתי ועתרו לעיכוב הפינוי. המבקשים לא הפקידו את הערובה שנדרשה לעיכוב הפינוי וזה בוצע בפועל.

לטענת המבקשים משבוצע הפינוי שוב לא היה מקום לדון בטענת הפרעתי לגופה והיה על כב' הרשמת שלא להיזקק לה.

ברם המבקשים עצמם מבהירים בבר"ע : "בבקשתה מיום 21.3.13 בפני ההוצאה לפועל ביקשה המשיבה לסגור את תיק ההוצל"פ מאחר ותיק ההוצל"פ נפתח על מנת לבצע את הפינוי, ומשבוצע הרי שאין בו צורך. לנוכח התנגדות המבקשים החליטה רשמת ההוצל"פ להותיר את התיק ולאפשר למבקשים לברר את טענתם, אלא שבשלב מאוחר יותר רצו המבקשים לסגור את התיק. מאחר ופתחו תיק אזרחי בסעד זהה (השבה) וגם בקשה זו נענתה בשלילה."

משהמבקשים עצמם בחרו לעמוד על בירור טענת הפרעתי בפני כב' הרשמת ולא הבהירו לכב' הרשמת מה הרבותא בהעברת הדיון לבית משפט השלום בבאר שבע כעולה מבקשתם בפניה כדלקמן: "להורות כי הפלוגתא בתיק שבכותרת בעניין אם המבקשים פרעו הנתבע בתיק שבכותרת אם לאו תתברר בת.א. 463360-13-13 בבית משפט השלום בבאר שבע בהליך המתנהל בין אותם צדדים" אין לצדדים פיתחון פה ואין לטענה כי לכב' הרשמת לא הייתה סמכות לדון בטענת הפרעתי יסוד.

ערכאה קמא מצידה בדקה ובחנה את כל הטענות של המבקשים ובפסק דין מנומק הבהירה מדוע אין לשעות לערעורם. לא מצאתי בפסק הדין פגם ממשי הקורא להתערבות.

בכל הנוגע לטענה כי היו למבקשים ראיות חדשות בערעור נמנעו המבקשים מלפרט בבר"ע טיבן של ראיות אלה ובמה יכלו לשנות את התוצאה. גם לא נטען שלא ניתן היה להשיג ראיות אלה בשקידה סבירה ערב הדיון בפני כב' הרשמת. אף מתצהיר שצרפו המבקשים לבקשה שעמדה לפני ערכאה קמא לא ניתן לדלות לכך תשובה.

הנה כי כן אין לפני נימוק משכנע להתערב בפסק דינה של ערכאה קמא או בהחלטת הביניים שנתנה הדוחה עתירה לצירוף ראיות נוספות בערעור.

הבר"ע נדחית.

לפנים משורת הדין איני עושה צו להוצאות.

ערבון ככל שהופקד יוחזר למפקידו.

המזכירות תודיע לצדדים

ניתנה היום, כ"ג כסלו תשע"ה, 15 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/05/2014 הוראה למשיב 1 - משיב להגיש תגובת המשיבה לבר"ע שלומית יעקובוביץ צפייה
03/12/2014 החלטה שניתנה ע"י עפרה צ'רניאק עפרה צ'רניאק צפייה
15/12/2014 החלטה שניתנה ע"י עפרה צ'רניאק עפרה צ'רניאק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 - מערער רחל קורץ אלי לנדאו
מבקש 2 - מערער מכאל קורץ אלי לנדאו
משיב 1 - משיב מפעלי תחנות בעמ דן גנור
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה גלי בהרב-מיארה