טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר

מוחמד עלי24/07/2014

3562-05-14

בפני כב' השופט מוחמד עלי

המבקש

עדי בן דוד

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המבקש: נוכח

ב"כ המבקש: עו"ד יעד נוה

ב"כ המשיבה: עו"ד יוסי בן עזרא

פרוטוקול

ב"כ המבקש:

חוזר על הבקשות. אין כל התייחסות בהחלטת השחרור לעניין ריחוק מהבית.

להיכנס לבקשה לעיון חוזר הינה שינוי נסיבות. דודתו של המבקש הינה אשה חולת לב שהבינה מה מצופה ממנה עת התנדבה לשמש כמפקחת על חלופת המעצר, אולם לא בשליטתה היא החלה לסבול ממצב נפשי ירוד, חרדות ולחצים נפשיים. בעלה שכמובן גר איתה אמר למבקש כי הוא לא יוכל להמשיך לשהות בחלופה זו וזאת על רקע מצבה הרפואי של המפקחת. לבימ"ש הוגש אישור רפואי בו מופיעות כל מחלות הרקע של המפקחת. אין מדובר במבקש שמגיש עתירות על ימין ועל שמאל. חודשיים הוא לא הגיש שום בקשה ולא היתה בכוונתו להגיש בקשה. אני מסתכל על החלטות ביהמ"ש במ.ת. 31871-07-13 אוחיון, ביהמ"ש הסכים להעתיק את מקום חלופת מעצר הבית בגלל מקרה דומה.

ביקשנו עוד שתי בקשות, האחת פתיחת חלון התאווררות בן שעתיים. וכן לגבי ברית של בת אחות אמו, כל המפקחים מוזמנים.

ב"כ המשיבה:

לגבי חלון ההתאווררות משאיר לשיקול דעת. כמובן שיהיה תחת פיקוח אחד המפקחים ובתחומי אותה עיר. ביחס לבקשה השניה אני לא מוצא קשר משפחתי לנאשם. לטעמנו מדובר בחברים אין מדובר בקרבה ראשונה. לא יתכן שכל אירוע משפחתי כזה או אחר יוגשו בקשות ואנחנו נשאיר לשיקול דעת. מי שבאמת האירוע בקרבה ראשונה אין בעיה משאירים לשיקול דעת. אני משאיר לשיקול דעת בקשה זו.

ביחס לחלופת המעצר מתנגדים בתוקף. אי אפשר לאחוז במקל בשתי קצותיו. בצד האחד כחלופה ראויה שנקפדה על ידי שירות המבחן ובאה על ידי ב"כ עו"ד שלומי שרון והציע שהחלופה המוצעת היא רחוקה ממקום מגורי הנאשם כאחד מהנימוקים. ביהמ"ש התרשם מהמפקחים המוצעים שהמקום רחוק נוכח חומרת העבירות לא הסתפק בכך והפנה בבחינה מעמיקה יותר לשירות המבחן שיאמר דברו. רק לאחר המלצת שירות המבחן וחקירת המפקחים נעתר בימ"ש ושחרר למעצר הבית במקום המרוחק. מדובר במעבדה מאוד גדולה, היקף רציני. במקרה זה חשוב להדגיש שכוחות רבים של משטרה ומשאבים הוצעו בתיק זה כדי להתחקות אחרי מעשה המבקש והשותפים האחרים. החלטת בימ"ש צריך לקיים. המפקחים הבינו את מלאכת הפיקוח ולקחו את האחריות על עצמם, לא יתכן שברירת המחדל במצבים כאלה תהיה הקלה במעצר הבית. אנו סבורים שצריך להותיר אותו מאחורי סורג ובריח נוכח חומרת העבירות.

ב"כ המבקש:

אבקש להציג לבימ"ש כי בתיק של יבוא כמות של סם מספרד בהם הושקעו משאבים יותר מתיק זה, שוחרר נאשם בשם יעקב אוחיון עם עבר פלילי לביתו בק. מוצקין.

<#3#>

החלטה

בפני שתי בקשות לעיון חוזר.

אשר לבקשה ליציאת המבקש להתאווררות – אני נעתר לבקשה וקובע כי יותר למבקש לצאת מידי יום ממעצר הבית לשם התאווררות בין השעות 17:00 עד 19:00 ובלבד כי יהיה מלווה ומפוקח על ידי אחד המפקחים שאושרו ושלא יצא מתחומי יקנעם.

אשר לבקשה להשתתף בארוע המשפחתי – אני מתיר למבקש לצאת ממעצר הבית כדי להשתתף בארוע המשפחתי שייערך ביום 25.7.14 בין השעות 11:00 ועד 17:00 באולמי סהרה בצומת קרית אתא, זאת בתנאי כי יהיה מלווה ומפוקח על ידי אחד המפקחים שאושרו.

בקשה נוספת שהוגשה על ידי המבקש הינה להעתיק את מקום חלופת המעצר בבית דודתו בקרית ים.

נגד המבקש הוגש כתב אישום שייחס לו בין היתר עבירות של גידול והחזקת סמים וקשירת קשר לביצוע פשע כאשר על פי נטען המבקש ביחד עם אחרים גידל בדירה שהמבקש שכר שתילים המכילים סם מסוכן מסוג קנאבוס.

בהחלטה מיום 28.5.14 הורה מותב אחר של בית משפט זה לשחרר את המבקש למעצר בית בבית אחת מדודותיו ביקנעם, בפיקוח הדודה ואשת המבקש.

יצויין כי שחרור המבקש היה לאחר שהונח תסקיר מעצר בפני בית המשפט שבו צויין כי הדודה הותירה רושם של דמות אחראית ורצינית וכי היא מוכנה לשמש כמפקחת על המבקש ולשכנו בביתה במסגרת חלופת מעצר. הדודה נחקרה בפני בית המשפט וגם בית המשפט ציין כי הותירה בו רושם כי היא יכולה לעשות במלאכת הפיקוח.

בחלוף פחות מחודשיים הגיש המבקש בקשה לעיון חוזר בגדרה הוא מבקש להעתיק את חלופת המעצר מבית דודתו ביקנעם לביתה של דודה אחרת, הגב' רחל אוחנה המתגוררת בקרית ים.

בהחלטתו לשחרר את המבקש התייחס בית המשפט לכל השיקולים אשר הובאו בפניו לרבות הנתונים שהובאו בתסקיר שירות המבחן ולאחר מכן הורה על שחרור המבקש.

בית המשפט ציין כי אחד משיקוליו לשחרר את המבקש היה ריחוקה היחסי של חלופת המעצר ממקום מגוריו של המבקש. בבקשה הנוכחית מבוקש להעתיק את חלופת המעצר לקרבת מקום מגוריו של המבקש.

בבקשה נטען כי בעת האחרונה החלה הדודה אצלה מתגורר המבקש לחוש ברע ולסבול מלחצים נפשיים גדולים כתוצאה מהעול המוטל עליה, דהיינו הפיקוח על המבקש. לבקשה צורף מסמך רפואי שנערך ביום 30.6.14 בו מפורטים אבחנות רפואיות כאלו ואחרות שלא הוברר עד תום הקשר למלאכת הפיקוח שהדודה לקחה על עצמה ולא הוסבר כיצד מגוריו של המבקש אצלה גרמו למצב הרפואי או שהחריפו את המצב הרפואי.

על פני הדברים הבקשה אינה מגלה עילה המצדיקה עיון מחדש בהחלטת השחרור זאת במיוחד בשים לב לכך שלא חלפה תקופה ארוכה מאז השחרור ועד היום.

עם זאת, בשים לב לטענותיה של הדודה והואיל והסיבה בגינה הוגשה הבקשה לעיון חוזר נעוצה באי רצונה של הדודה, המפקחת, להמשיך ולפקח על המבקש, אני סבור כי בטרם תנתן החלטה יש מקום לתסקיר מעצר אשר יבחן את עמדתה של הדודה וכן את החלופה החדשה המוצעת והמפקחים המוצעים בגדרה.

לאור האמור לעיל, אני דוחה את המשך הדיון ליום 14.8.14 בשעה 09.00.

המזכירות תעביר העתק מהחלטה זו לשירות המבחן אשר מתבקש להגיש תסקיר לתיק בית המשפט עד למועד הנ"ל.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו תמוז תשע"ד, 24/07/2014 במעמד הנוכחים.

מוחמד עלי , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/05/2014 החלטה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
22/07/2014 החלטה על עיון חוזר 22/07/14 מוחמד עלי צפייה
24/07/2014 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מוחמד עלי צפייה
06/08/2014 החלטה על בקשה של משיב 3 עיון חוזר במעצר עד תום ההליכים מוחמד עלי לא זמין
06/08/2014 החלטה שניתנה ע"י נאסר ג'השאן נאסר ג'השאן צפייה
09/09/2014 החלטה על עיון חוזר מוחמד עלי צפייה
17/09/2014 החלטה על בקשה של משיב 3 עיון חוזר במעצר עד תום ההליכים מוחמד עלי צפייה
21/09/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 עיון חוזר במעצר עד תום ההליכים מוחמד עלי צפייה
23/10/2014 החלטה על בקשה של משיב 3 עיון חוזר במעצר עד תום ההליכים מוחמד עלי צפייה
05/11/2014 החלטה על עיון חוזר וצירוף דיון מוחמד עלי צפייה
14/12/2014 החלטה על בקשה של משיב 3 עיון חוזר במעצר עד תום ההליכים מוחמד עלי צפייה
29/02/2016 החלטה שניתנה ע"י מוחמד עלי מוחמד עלי צפייה