טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אייל דורון

אייל דורון06/12/2016

בפני

כבוד השופט אייל דורון

התובע

עלי קדח
ע"י עוה"ד סאהר בסול ואח'

נגד

הנתבע

חסן עבד אל חלים
ע"י עו"ד מוחמד עווד אבו ריא

פסק דין

התביעה בתיק זה היא תביעה בטענה להוצאת לשון הרע, שאין צורך להיכנס לפרטיה.

הצדדים הגיעו להבנות וחתמו על הסכם סולחה, שהושג בסיוע נכבדים אשר חתמו אף הם על ההסכם, ולפיו הנתבע יביע חרטה ויתנצל בפני התובע אך לא ישלם לו פיצוי.

נותרה סוגיה הטעונה הכרעה בנוגע לשכ"ט עו"ד.

הצדדים ובאי כוחם הסמיכוני להכריע בשאלת גובה שכר טרחתו של ב"כ התובע על סמך החומר הקיים בתיק, בהתאם לסעיף 79א. לחוק בתי המשפט [נוסח חדש], התשמ"ד-1984, כאשר הוסכם כי הסכום שייפסק יועבר לידי ב"כ התובע במישרין מתוך הפקדון שהפקיד הנתבע בשעתו ומצוי בתיק, וכי ב"כ התובע לא יהא זכאי לשכ"ט בנוסף לסכום שייפסק על ידי בית משפט זה.

ראשית, לגוף העניין - ניתן בזאת תוקף של פסק דין להסכמה המפורטת בהסכם הסולחה, בתיקון קל. למרות שבהסכם הסולחה נרשם כי התביעה תימחק, מובהר בזאת כי אין מדובר במחיקת התביעה במובן המשפטי, וכי ההסכמה שהושגה הינה לסילוק סופי מלא ומוחלט של כל טענות הצדדים האחד כנגד משנהו בגין האירועים נשוא התביעה, כפי שגם אישרו והסכימו ב"כ הצדדים בדיון.

שנית, באשר לסוגיית שכר הטרחה - שבתי ועיינתי בכתבי הטענות על צרופותיהם ובכלל המסמכים המצויים בתיק. נתתי דעתי להליכים שהתקיימו במסגרתו. הבאתי בחשבון, בין השאר, את סכום התביעה; את כתב התביעה המפורט והמנוסח כדבעי לרבות טיעון משפטי ענייני ורלבנטי; את העובדה שהתביעה הוגשה לבית משפט זה לאחר שהוגשה קודם לכן בביה"מש בנצרת (תיק 18070-03-13) ע"י ב"כ התובע דכאן, אשר נתן הסכמתו לביטול פס"ד שניתן לטובת התובע ללא צו להוצאות ולאחר מכן נמחקה בהסכמת הצדדים לצורך הגשתה בשנית בבית משפט זה, לא לפני שב"כ התובע התייצב לשני דיונים; את העובדה כי גם בבית משפט זה התקיימו מס' דיונים אליהם התייצב ב"כ התובע; את העובדה כי בגין ביטול פסק הדין אשר ניתן לטובת התובע בתיק זה בהעדר התייצבות מטעם הנתבע כבר נפסק לטובת התובע שכ"ט עו"ד בסך של 2,340 ₪ שהועבר לידי ב"כ התובע בפועל ע"י המזכירות; את ההסתברות הלכאורית לאפשרות של זכיה בתביעה ואם כן באיזה היקף כספי לפי מיטב ההערכה; את גובה שכר הטרחה שמקובל לפסוק בתיקים מסוג זה ובהיקף זה שעה שהם מנוהלים עד תום; את מידת הטרחה שעשויה היתה להידרש אילו היה התיק מנוהל עד תום; ועוד.

לאחר שנתתי דעתי, בין השאר, לכלל השיקולים שפורטו לעיל, אני פוסק לטובת ב"כ התובע שכ"ט עו"ד בסכום כולל של 9,360 ₪.

המזכירות תעביר לידי ב"כ התובע, עו"ד בסול, סך של 9,360 ₪ מתוך הסכום המופקד בתיק. את יתרת הפקדון על פירותיו של הפקדון ככל שישנם, תעביר המזכירות לידי ב"כ הנתבע, עו"ד אבו ריא.

אני מורה על החזר האגרה ששולמה בתיק זה, בהתאם לתקנות.

ניתן היום, ו' כסלו תשע"ז, 06 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/09/2014 החלטה שניתנה ע"י אייל דורון אייל דורון צפייה
09/03/2016 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום אייל דורון צפייה
12/04/2016 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהיר עדות ראשית אייל דורון צפייה
06/12/2016 פסק דין שניתנה ע"י אייל דורון אייל דורון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עלי קדח סאהר בסול
נתבע 1 חסן עבד אל חלים מוחמד אבו ריא