טוען...

הוראה למערער 1 - נתבע להגיש אישור פקס

אילן איטח21/06/2015

ניתנה ביום 21 יוני 2015

דוד חגי (דפוס משה)

המערער

-

יגאל אורמן

המשיב

בשם המערער – עו"ד דוד בן חיים

בשם המשיב – עו"ד סער רשף

החלטה

השופט אילן איטח

  1. לפני בקשת המערער לביטול הליכי הוצאה לפועל בתיק הוצל"פ 22-03822-14-2.
  2. לאחר שעיינתי בכלל החומר המצוי לפני, משחלף המועד להגשת תגובת המשיב ובהעדר תגובה מטעמו, להלן החלטתי:

א. המבקש – המערער (להלן – המערער) חויב על ידי בית הדין האזורי בתשלום סך של 85,998 ש"ח, מתוכם הורשה לקזז סך של 7,807 ש"ח. כמו כן חויב בתשלום הוצאות בשיעור של 12,000 ש"ח.

ב. בהחלטה מיום 3.5.15 התקבלה חלקית בקשת המערער לעיכוב ביצוע פסק הדין. נקבע כי יעוכב תשלום מחצית הסכום הפסוק, בכפוף להפקדתו בקופת בית הדין, וזאת לשם הבטחת תשלום סכום זה (להלן – הסכום המעוכב).

ג. ביום 17.5.15, כך לטענת המערער וכפי שעולה מהחלטות רשמת ההוצאה לפועל (להלן – הרשמת) שצורפו לבקשותיו, הופקד בקופת ההוצאה לפועל סכום פסק הדין שלא עוכב, וכנגד זאת בוטל עיקול שהוטל על מקרקעין של המערער.

אם ישנם עיקולים נוספים בגין סכום פסק הדין שלא עוכב, הרי שהסמכות לדון בביטולם נתונה ללשכת ההוצאה לפועל, מה עוד שלבית דין זה אין כל גישה לתיק ההוצאה לפועל הנ"ל, ואין בידו לבחון פרטים הנוגעים לתיק ההוצאה לפועל, לרבות מצב ההפקדות בתיק, הליכי ההוצאה לפועל שבוצעו בו, החלטות שניתנו בו וכיו"ב.

ד. ביום 20.5.15 הופקד בבית דין זה הסכום המעוכב (לטענת המערער הופקד סכום שאף עולה על הסכום שהיה עליו להפקיד, אלא שאין לפני כל בקשה לעניין זה). בהפקדת הסכום המעוכב בקופת בית דין זה מובטח תשלומו של סכום זה, היה ויידחה הערעור.

ה. נוכח כל האמור עד כה, ובהעדר גישה של בית דין זה לנתונים המצויים בלשכת ההוצאה לפועל, דרך המלך היתה ביטול העיקולים שהוטלו על נכסי המערער להבטחת תשלום הסכום המעוכב, וזאת בהחלטה של לשכת ההוצאה לפועל, שכן מה לי עיקולים על נכסי המשיב בשיעור הסכום המעוכב, שעה שסכום זה מופקד בקופת בית הדין ובכך מתקיימת ממילא תכלית העיקולים – הבטחת תשלום הסכום המעוכב.

ו. אולם משהעניין הופנה לערכאה זו על ידי רשמת ההוצאה לפועל הנכבדה, ועל מנת שלא להותיר את המערער מחוסר סעד, אין מנוס אלא להורות ללשכת ההוצאה לפועל לבטל את העיקולים שהוטלו על נכסי המערער בגין הסכום המעוכב.

  1. סוף דבר – העיקולים על נכסי המערער שהוטלו בגין הסכום המעוכב בתיק הוצל"פ 22-03822-14-2 מבוטלים לאלתר.
  2. המזכירות תמציא החלטה זו בדחיפות לצדדים ותוודא באמצעות הטלפון קבלתה על ידיהם.
  3. לפני חתימה הערה לסדר – אף שחלק מבקשות המערער לעניין הליכי ההוצאה לפועל הוגשו לבית דין זה ישירות על ידו, עיון בתיק מעלה כי המערער עדין מיוצג. מצב בו בעל דין פונה לבית הדין במקביל לפניות בא כוחו אינו תקין ומסרבל את העבודה.

ניתנה היום, ד' תמוז תשע"ה (21 יוני 2015) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/05/2015 הוראה למערער 1 - נתבע להגיש אישור פקס אילן איטח צפייה
21/06/2015 הוראה למערער 1 - נתבע להגיש אישור פקס אילן איטח צפייה
17/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י לאה גליקסמן לאה גליקסמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נתבע דוד חגי דפוס משה דוד בן-חיים
משיב 1 - תובע יגאל אורמן סער רשף