טוען...

החלטה על (א)בקשה מטעם המשיבה 4 (אל על)

עידו כפכפי17/12/2014

מספר בקשה:23

בפני

כב' השופט עידו כפכפי

מבקשת

אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ

נגד

משיבים

1. שלמה קוסקס

2. כוכבה קוסקס

החלטה

1. המבקשת עותרת להיתר שלא להגיש כתב הגנה. בפועל מדובר בבקשה למחיקת הבקשה לאישור עיקול כנגדה מהטעם כי הודתה כי מחזיקה בנכסי החייבת ולא ניתן לפתוח כנגדה הליך של אישור העיקול. עוד הפנתה לכך כי בנק מזרחי טפחות פתח בהליך למימוש משכון על הזכויות של החייבת אצל המבקשת וממילא יתבררו כל העובדות ושאלת קדימות העיקולים בהליך שם.

המשיבים מתנגדים לבקשה מהטעם שהעיקולים נמסרו למבקשת ביום 22.5.14 ורק ביום 26.6.14 הוגשו הודעות מחזיק ולאחר מכן באוגוסט 2014 הודעה מתקנת. לפיכך נטען כי המבקשת מנעה את מימוש הכספים ולא ניתן לברר טענותיה ללא הגשת כתב הגנה מטעמה.

2. לאחר עיון בתובענות ובטענות הצדדים עולה לכאורה כי אכן אין מקום לברר ההליך כנגד המבקשת בגדרו של הליך זה, וזאת מהטעם שנפתח הליך למימוש משכון ביחס לאותן זכויות נטענות של החייבת שמחזיקה המבקשת.

נוכח האיחור במתן התשובה לעיקול היה מקום להגשת הבקשה. המבקשת אמנם הודתה כי מחזיקה בנכסי החייבת, אולם אין בהודאה עצמה כדי למנוע בירור בקשה לאישור עיקול אם המבקש סבור כי ההודאה חלקית ולא משקפת את מלוא הנכסים שמחזיק צד ג'. ניתן להקיש מתקנה 380 כי גם אם הודה מחזיק, ניתן לבקש לאשר את העיקול כנגדו בטענה כי ההודאה אינה שלמה.

עם זאת, מטענות התובעים לא עולה באופן ברור כי זו טענתם כלפי המבקשת. בנוסף לא מצאתי יסוד לטענתם כי ההודעה המתקנת מהווה חזרה מהודאה ללא רשות בית המשפט. מדובר על עדכון מטעם המבקשת אודות עיקולים נוספים שהתקבלו לרבות טענה של ממשכן לעדיפות זכויותיו.

ממילא הליך מימוש עיקולים וחלוקת התמורה אינו נעשה במסגרת הבקשה לאישור העיקול ואין יסוד לטענת התובעים כי המבקשת סיכלה את האפשרות לקבלת הכספים. מימוש יכול היה להתבצע רק בלשכת ההוצל"פ.

כאשר ישנו הליך למימוש משכון, ממילא יישמעו טענות התובעים ביחס לתוקף העיקול וסדר הקדימויות בלשכת ההוצל"פ ובהתאם להחלטות הרשם שם.

עם זאת, התובעים זכאים לקבלת מלוא המידע מהמבקשת אודות הנכסים המעוקלים.

לפיכך ניתן צו המורה למבקשת למסור לב"כ התובעים, תוך 30 ימים, תצהיר גילוי מסמכים אודות נכסי החייבת המוחזקים אצלה ולהעביר לעיונה את המסמכים שיפורטו בתצהיר.

עד ליום 1.1.15 תודיע ב"כ התובעים האם עומדת על המשך ההליכים כנגד המבקשת או מבקשת למצות את טיעוניה בלשכת ההוצל"פ בהליך מימוש המשכון. ככל שיסתבר כי יימשכו ההליכים כנגד המבקשת ללא הצדק, יבוא הדבר לידי ביטוי בפסיקת הוצאות.

ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ה, 17 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/07/2014 החלטה שניתנה ע"י עידו כפכפי עידו כפכפי צפייה
17/12/2014 החלטה על (א)בקשה מטעם המשיבה 4 (אל על) עידו כפכפי צפייה
31/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י עידו כפכפי עידו כפכפי צפייה