טוען...

החלטה שניתנה ע"י עירית הוד

עירית הוד29/12/2015

לפני כבוד השופטת עירית הוד

התובע

סוהיל כראם

נגד

הנתבע

חליל דאמוני

<#1#>

נוכחים:

מטעם התובע: עו"ד אבו זאלף

מטעם הנתבע: עו"ד ג'ומאנה דאמוני חורי

פרוטוקול

ב"כ התובע: אני עדיין רוצה לנהל משא ומתן. הנתבע עושה דין לעצמו.

ב"כ הנתבע: מפנה לכתב ההגנה, יש בעיה עם העובדה שהתובע טוען שהוא בעל הנכס יחד עם אחיו ואחיו לא צד להליך. אני לא רואה איך חברי מתכוון לנהל את התיק.

ב"כ התובע: אני מפנה לסעיף 31א'(3) לחוק המקרקעין הקובע בצורה מפורשת כי רשאי כל שותף ללא הסכמת יתר השותפים לעשות כל הדרוש על מנת להגן על הנכס. האח יודע על התביעה. הוגשה לו הודעה והוא לא מתנגד. עצם העובדה שהאח לא הצטרף לתביעה לאחר שקיבל את ההודעה אז זו בעיה שלו.

ב"כ הנתבע: הם מחפשים סיבה לפנות את הנתבע משם. הייתה תקופה שככל הנראה נעשתה ברית בין שני האחים והאח האחר שהיה מגיע לקבל את החלק שלו הפסיק להגיע. ככל הנראה הברית הופסקה והאח הגיע לקבל את כל הכסף שמגיע לו. הנתבע לא מכחיש את חובתו לשלם, כל הכספים נמצאים בנאמנות על שמי, הנתבע שולח שני מכתבים בשנה ומזמין את התובע לקבל את הכסף אולם הוא לא מגיע.

ב"כ התובע: בין שני האחים מתקיים בבית משפט זה הליך של פירוק שיתוף 2340-01-14. העובדה כי הנתבע מפקיד את הכסף בנאמנות אינה שוללת את העובדה שהנתבע מפר את ההסכם בכך שלא משלם. הנתבע ממשיך בצורה סיסטמתית להפר את הסכם השכירות שקובע שצריך לשלם את דמי השכירות בראשון לכל חודש והחוק מחייב את הנתבע להוסיף אחוזים מסוימים בכל שנת שכירות והדבר לא נעשה.

ב"כ הנתבע: הטענות מועלות כאן רק לצורך התביעה. מעולם התובע לא פנה לנתבע וביקש כסף. בשנת 2008 התנהל משא ומתן עם התובע שלא העלה בקשה אחת ולא טען שאנו לא משלמים, שהנתבע לא משלם.

ב"כ התובע: אני צרפתי לכתב התביעה את נספח ד' שבו התכתבויות שהתובע דרש מפורשות לשלם את דמי השכירות בהתאם להסכם וכי מדובר בהפרות. אי אפשר לטעון שלא היו הפרות.

ב"כ הנתבע: אופן תשלום דמי השכירות בשני תשלומים זהו מנהג של 44 שנים ומעולם לא ערערו על זה מלבד מכתב אחד שנשלח לאחר שראה הנתבע שהוא טעה בשיקול הדעת, הוא שלח לו את השיקים עבור השנים 2008-2012 והתובע נזכר ואמר שהגיעה הזדמנות לפעול לפינוי.

ב"כ התובע: הפנייה ב-2012 היא לא עצם העובדה שהוא לא משלם במועד על פי ההסכם, ב-2012 הנתבע 5 שנים לא שילם דמי שכירות.

ב"כ הנתבע: זה בגלל שהנתבע היה שולח אליו את השיקים והתובע לא היה פודה אותם אז הוא הפסיק לשלוח ולאח של התובע הוא שלח והמשיך לשלם.

ב"כ התובע: אין לי בעיה לקבל הצעה מחברתי ללא שום קשר לטענות. אם תהיה הצעה אני אפנה לאח ונשלם חצי חצי ואם לא ירצה יכול להיות שאני אקנה את החלק שלו, אבל בשביל זה אני צריך הצעה.

<#2#>

החלטה

קובעת את התיק לשמיעת הוכחות וסיכומים בע"פ ליום 05.12.16 שעה 10:00-12:00.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ז טבת תשע"ו, 29/12/2015 במעמד הנוכחים.

עירית הוד , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/12/2014 החלטה שניתנה ע"י עירית הוד עירית הוד צפייה
29/12/2015 החלטה שניתנה ע"י עירית הוד עירית הוד צפייה
18/05/2017 פסק דין שניתנה ע"י אוסילה אבו-אסעד אוסילה אבו-אסעד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סוהיל כראם אליאס אבו זלף
נתבע 1 חליל דאמוני גומאנה דאמוני-ח'ורי
מבקש 1 מארון כראם