טוען...

החלטה שניתנה ע"י דורון פורת

דורון פורת12/11/2014

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

ג'יד לוי (אסיר)

הנאשם

<#2#>

נוכחים:

מטעם המאשימה: עו"ד נוח רחאל
מטעם הנאשם: הובא באמצעות שב"ס וב"כ עו"ד רז לוי

פרוטוקול

התובע מסכם: המאשימה תטען כי היא הוכיחה מעל כל ספק סביר כי עובדות כתב האישום על פיהן יש להרשיע את הנאשם, וזאת כמפורט להלן: רוב המסמכים הוגשו בהסכמת הסנגור ותיחמנו את זה לעדות המתלוננת אמו שושנה לוי שהן במשטרה והן בעדותה בבית המשפט העידה עדות סדורה קוהרנטית. לא ניכר בשום שלב שהיא רוצה להעליל עליו, אני מפנה לשורות 16 -17 עמ' 5 בפרוטוקול דיון מיום 2.10.14 ששם האימא צועקת שהיא רוצה שיעזרו לו ויטפלו בו, ואין מחלוקת כי מצבו הנפשי של הנאשם קשה מאוד. בהמשך העידה אחותו של הנאשם, גב' לימור שטרית שהיא שמעה הן על האיום כלפי האימא שלה בטלפון וחזרה על דבריה בבית המשפט. הנאשם במשטרה כן נחקר וכן דיבר, ולא שמר על זכות השתיקה. בהגיעו לבית המשפט הוא בחר לא להעיד, הלכה פסוקה היא שכשניתנה לו הזדמנות על פי חומר הראיות והוא בוחר שבוחר לא להעיד הזכות שלו נפגמת מהסיבה שהייתה לו הזדמנות לחקור את שתי המתלוננות בבית המשפט חקירה נגדית הן על ידי הסנגור אשר מייצגו והן על ידו ואז להגיע לחקר האמת שהוא דבר סובייקטיבי של הנאשם.

לכן, לאור העדתן של המתלוננות אשר משתלבות עם דוחות השוטרים, נבקש להרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

הסנגור מסכם: מדובר בעדות יחידה של האם, לפיה הנאשם איים עליה כי יחסל איתה חשבונות. אני רוצה להפנות את בית המשפט לת/8 ולעובדה שהנאשם אינו מתגורר עם המתלוננת למעלה מעשור, ועשרה ימים טרם האירוע הוא הובא לביתה על ידי שוטרים מתחנת טבריה בשל שוטטות.

היא הסכימה לקבל אותו אולם מהדוח עולה, שהיא חוששת שהוא נמצא בבית וישנה עם דלת סגורה. ביתו של אדם בדרך כלל הוא גם מבצרו, ואני מניח שאף אדם סביר לא היה מרשה לאדם זר, אפילו בן משפחה, שיהלך בביתו תוך כדי שהוא מרגיש מאוים בצורה זו או אחרת. עולה חשש כבד שהמתלוננת מצאה דרך להוציא את הנאשם מהבית על ידי תלונה פשוטה, ובכך תחזור למסלול חייה כפי שהיה בעשר שנים שקדמו לאירוע. אני מפנה את בית המשפט ל-ת/7 בו מודיעה המתלוננת כי הוא כל הזמן מאיים ברצח. אם היו איומים ברצח בעבר, הרי שהם היו מגיעים לפתחה של המשטרה. התזמון שבו המתלוננת בחרה להגיש את התלונה תמוה ביותר, שכן כל עוד לכאורה הוא לא התגורר בביתה, לא היה לאיומים האלו שום משמעות ואף לא נתפסה כאמיתית בידי המתלוננת.

אנו טוענים, כי מטרתה של התלונה הייתה אחת, להוציאו מביתה של המתלוננת ולגרום לכך כי הנאשם יקבל טיפול רפואי בגין בעיותיו הרפואיות.

אני מפנה לשורה 17 שם המתלוננת מודיעה "קיבלתי אותו בגלל שהמשטרה הביאה לי אותו, אבל הביאה לי צרה, אני 10 שנים לא איתו והביא לי צער, אני לא בגיל שאני יכולה להתמודד עם זה". הנאשם כפר לאורך כל הדרך בביצוע העבירה, גרסתה של המתלוננת אינה נתמכת בראיות, עדותה של הבת הינה עדות שמיעה בלבד, היא לא הייתה בזמן ביצוע שיחת הטלפון מהנאשם אל המתלוננת, וכל ששמעה שמעה מהמתלוננת עצמה.

כנראה שיש בעיה עם הטיפול התרופתי בכלא, וכנראה שלא מספקים לו את הטיפול שהוא זקוק לו באמת.

<#4#>

החלטה

לגבי בקשתו של הסנגור להתערבות בעניין התרופתי, הדבר אינו בסמכות בית המשפט. הסנגור יכול להגיש עתירת אסיר.

נדחה למתן הכרעת דין ליום 13.11.14 שעה 8:30.

הנאשם יובא באמצעות שב"ס.<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ט חשוון תשע"ה, 12/11/2014 במעמד הנוכחים.

דורון פורת, שופט
סגן נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/09/2014 החלטה שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
07/10/2014 הוראה לנאשם 1 להגיש אישור פקס דורון פורת צפייה
21/10/2014 הוראה לנאשם 1 להגיש אישור פקס דורון פורת צפייה
12/11/2014 החלטה שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
15/01/2015 החלטה שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
15/01/2015 צו שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
20/01/2015 הוראה למאשימה 1 להגיש אישור פקס דורון פורת צפייה
21/01/2015 צו שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
02/02/2015 החלטה שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
09/02/2015 החלטה שניתנה ע"י ניר מישורי לב טוב ניר מישורי לב טוב לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל סיגל מור
נאשם 1 ג'יד לוי (אסיר) רז לביא