טוען...

הוראה לבא כוח משיבים להגיש תשובת סניגור

אברהם טננבוים13/11/2014

בפני כב' השופט אברהם טננבוים

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

מורד אבראהים (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד עינת נחמיה
ב"כ המשיב עו"ד איתן און
המשיב בעצמו – הובא על ידי שב"ס

פרוטוקול

ב"כ המשיב : הנאשם במעצר כבר חודשיים וחצי .

ב"כ המבקשת: כבר בהחלטה לעצור את המשיב עד לתום ההליכים מיום 2.10.2014 הביע בית המשפט חששות כי אין תחליף מעצר ראוי בנסיבות כאן ואין משפחתו של המשיב יכולה לפקח, וחששותיו של בית המשפט התאמתו בתסקיר המעצר. מפנה לעמ' 3 לתסקיר שם עולה באופן ברור חיווטים בהתלבטות של קצין המבחן מאחר ויש רמת סיכון גבוהה להישנות עבירות דומות בעתיד , המשיב מבטא תלות וחומרים מסתיר מהסביבה שולל צורך בטיפול בגמילה, קצין המבחן מציין מופרשות כי בסביבות של המשיב קרי סביבות משפחתו קיימת נטייה לתת לגטימציה להתנהגותו. מדובר במשיב ששרות המבחן התרשם כי מתייחס באופן של קלות ראש ביחסו לחוקי התעבורה. יש לו תיקים פתוחים נוספים בתלות בחומר כאמור.

מדובר בעבירות סמים ורכוש, זה מה שמצויין בתסקיר, (מעיינת) למשיב יש תלות מוחלטת בסמים לא רואה כיצד משפחתו יכולה למנוע ממנו לבצע עבירות בשימוש בסמים ושנית לצאת ולנהוג בהיותו כזה.

מפנה להחלטת בית המשפט המחוזי מיום 5.10.2014 שם נקבעו הראיות לכאורה ועילות המעצר, נקבע כי קיימות ראיות ועילת מעצר בגין מסוכנות, לא ניתן לתת אימון במשיב, שאפילו שולל את עצם הזדקקותו לטיפול, מזכירה כי האימון הוא חלופת מעצר, לאור האמור אבקש תנאי מעצר מלאים עד לתום ההליכים.

המשיב : לגבי התיק בתל אביב לגבי בלוני הגז , יש לי ב1.12.2014 דיון מדובר בתיק לפני 4 שנים, קניתי בלוני גז ונתפסתי עם הבלונים .

ב"כ המשיב טוען: אדוני קבע כפי שקבע בהחלטתו ובית המשפט חוזר בהחלטתו על כל אותם הדברים שביתה משפט קבע והצדיקו את אדוני , ולמרות זאת אומר בית המשפט המחוזי שעל אף כל אותם נימוקים שאדוני נימק יש מקום לבחון אפשרות של שחרור לחלופת מעצר, אומר ביתה משפט המחוזי, לאחר שפורט את כל הנימוקים שאדוני נימק, יחד עם זאת מסוכנתו של העורר נקודתית "מצטט" בית המשפט המחוזי מערער לכל אותם נימוקים וער להחלטת אדוני ובא ואומר שלמרות כל האמור ניתן לבדוק אפשרות שחרורו באמצעות שירות המבחן לחלופה ראוייה.

לא שמעתי מחברתי טיעון שונה ממה שהיה בדיון הקודם או דיון סותר מביתה משפט המחוזי. למרכיב הזמן יש משמעות כבירה, יש הבדל בין לשחרר אדם, הדיון במעצר היה 3 ימים לאחר שנעצר, יש הבדל גם מבחינת איך שהדברים נראים וגם מבחינת תחושות של המשיב , הבדל בין אדם שמשתחרר 3 ימים אחרי לבין אדם שנמצא כבר חודשיים וחצי, מעולם המשיב לא היה עצור, שוהה במעצר למעלה מחודשיים וחצי, עצור מאחורי סורג ובריח, יש לו אישה ושני ילדים תקופה לא פשוטה עבור המשיב, מפנה לשרות המבחן ... "כמשברי וגורם מרתיע" התקופה הזאת ... שרות המבחן אומר שבמסגרת מעצרו הוא ספג לא מעט תגובות קשות מהמגזר שהתבטא בהעלבות והצקות, הועבר לתא אחר, הדף לא יכול לתאר, עבר תקופה מאוד קשה עם העצורים האחרים שבסופו של דבר העבירו אותו ל אגף אחר.

שירות המבחן עורך תסקיר משמעותי , ובודק את הדברים לעומק, אדוני קיבל ממני כמה בקשות להקדמת הדיון , שירות המבחן אמרו לי שהם יעשו חקירה רצינית מבקשים זמן, וזקוקים לזמן ושאני יאפשר את הזמן, שירות המבחן בא בודק את העצור, שוחח עם אשתו, אימו ואברהים, והיה ער לפסול את הגיס, שירות המבחן לא בא על אוטומט ומאשר , הבחינה שנעשתה הייתה רצינית ואחראית.

מר אחמד איברהים ת.ז. 23112303 לאחר שהוזהר כדין:

אני אקח את המשיב איתי הביתה ויחזיר אותו, יש לי חנות פיצה ואני גם טכנאי גז כרגע העבודה חלשה. אני עובד בפיצה כי העבודה חלשה מאוד. הפיצה עובדת משעה 12:00 בצהריים עד השעה 22:00 אני עובד בפיצה ועוד שני פועלים, והמשיב אמור להיות עוד פועל. ברור לי שאני צריך לשים עיין על המשיב כל הזמן .

מר סאלח איברהים ת.ז. 066000662 לאחר שהוזהר כדין:

אני בן דוד של המשיב, יש לי בית מרקחת, סופר מרקט, ומאפייה אני מוכן שהוא יעבוד אצלי ואני אקח אותו לעבודה ויחזיר אותו לבית.

שאלה של ב"כ המשיב למר אחמד :

ש. ברור לך שאתה לוקח אותו לפיצה אתה נשאר ומפקח ובזמן שיש בעיה אתה מתקשר למשטרה.

ת. ברור לי.

חמו של המשיב:

אני מוכן לחתום לבית המשפט שאם אראה אוטו לידו אני יחרים אותו.

ב"כ המשיב :

מעבר לאחמד אבראהים הצטרף עוד ערב, בחלוף חודשיים וחצי , שמוכן לפקח עליו במעצר בית עושה רושם שמדובר באנשים אחראים ורציניים.

המשיב : לשאלת ביתה משפט למה לא הוצאתי רשיון, הלכתי לפני שנתיים והיה לי בלגאן במשרד הרישוי שנתפסתי בשנת 1989 שפטו אותי על קנס גבוה ולא שלמתי את זה, אני חייב כסף.

אני מאוד מצטער, ומוכן לחתום ערבות גם על עצמי, ערבות של 10 שנים אם אני נתפס. אני לא חושב שזה יהיה אחר, מכבד , אני יודע לקרוא וכתוב בערך. אני רוצה ללכת ולהוציא רשיון נהיגה.

אני קיבלתי אישור על ספר של תיאוריה והכניסו לי את זה לתא.

ב"כ המשיב:

המשיב אמר לי שהוא מוכן לקחת אחריות על עצמו ואומר לי בבטחון שעל ההגה לא יעלה ועושה הרושם גם מהדברים שאני שומע שהמשיב הזה למד לקח והבין שאי אפשר יותר לעשות עבירות ושוהה חודשיים וחצי , הבאתי לבית המשפט חלופה טובה, בית המשפט המחוזי ממליץ, שירות המבחן ממליץ.

המשיב: לשאלת בית המשפט אף פעם לא הייתי במעצר. אני מבקש מבית המשפט הזדמנות אחרונה אני לא יעלה על אוטו .

<#3#>

החלטה

עד ליום ראשון 16.11.2015 יבדוק הסניגור מה מונע מהמשיב להוציא רשיון נהיגה והכוונה לחובות, בהוצאה לפועל, מרכז לגביית קנסות ויודע לבית המשפט אם הוא מתכונן להוציא רשיון נהיגה.

החלטה תינתן תוך 7 ימים מהיום לאחר קבלת תשובה מהסניגור.

המזכירות תעביר לי ישירות את התיק עם קבלת תגובת הסניגור.

המשיב ימשיך להיות עצור עד למתן החלטה אחרת.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ' חשוון תשע"ה, 13/11/2014 במעמד הנוכחים.

אברהם טננבוים , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/10/2014 החלטה אברהם טננבוים צפייה
06/10/2014 החלטה שניתנה ע"י אברהם טננבוים אברהם טננבוים צפייה
28/10/2014 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מעצר אברהם טננבוים צפייה
13/11/2014 הוראה לבא כוח משיבים להגיש תשובת סניגור אברהם טננבוים צפייה
23/11/2014 החלטה שניתנה ע"י אברהם טננבוים אברהם טננבוים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אהוד רונן
משיב 1 מורד אבראהים (עציר) איתן און