טוען...

החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה באמצעות המזכירות

יהודה ליבליין22/06/2018

מספר בקשה:8

לפני

כבוד השופט יהודה ליבליין

המבקש

חנוך אירנשטיין

נגד

המשיבה

ע"י ב"כ עו"ד מ' בירנבוים

הועדה המקומית לתכנון ובנייה אשדוד

החלטה

לפני בקשת המבקש (הנאשם) ליתן בידו ארכה נוספת- רביעית במספר (כאשר ארכה ראשונה ניתנה כבר במסגרת גזר הדין), לביצוע צו ההריסה, שניתן במסגרת גזר הדין מיום 27.9.2016, וזאת בגין חריגות בניה הקיימות במקרקעין שבבעלות הנאשם, והידועים כחלק מחלקה 28 (מגרש 83) בגוש 2023, שבמרחב התכנון אשדוד, דירה מס' 16 ברחוב הרב חיסדא 17, רובע ז', באשדוד (להלן – "המקרקעין").

כנימוק לבקשת הארכה, צירף המבקש מכתב של האדריכל י' אולבסקי ממנו עולה, כי הנאשם ביצע מספר פעולות לצורך קידום בקשתו לקבלת היתר בנייה, אך בצד זאת מצויין, כי עוד נדרשות פעולות לביצוע "להשלמת תנאים" שנקבעו על-ידי המשיבה . בנסיבות אלה, עותר המבקש לייתן בידו ארכה נוספת של 8 חודשים לביצוע צו ההריסה.

דין הבקשה להידחות.

די לצורך כך בעובדה, ולפיה חריגות הבנייה עומדות על תילן לכל הפחות כ- 5 שנים, וצו ההריסה ניתן לפני למעלה משנה ושמונה חודשים, ועד היום אין בידי הנאשם היתר בנייה כדין. במועד גזר הדין ולאחריו, נעתר בית המשפט לבקשות של המבקש, וניתנה לו ארכה של שנה בהתאם למדיניות של בית משפט זה ושל המחוקק כפי שבאה לידי ביטוי בתיקון מס' 116 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965, זאת על מנת שהמבקש יפעל להסדרת ההיתר, אך עד היום לא השלים המבקש את הליכי קבלת ההיתר, ואף לא ניתן לומר כי הוא ב"הישג יד".

יצויין, כי ביום 27.9.2017 נדחתה בקשה קודמת של הנאשם לדחיית מועד ביצוע צו ההריסה, אלא שהנאשם הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, ובמסגרת ערעור זה, לאור שינוי נסיבות ובהסכמת המאשימה (אשר חזרה בה מהתנגדותה כפי שנמסרה לפני), ניתנה לנאשם ארכה של 6 חודשים, תוך שבית המשפט המחוזי (כב' השופט א' אינפלד) קובע, כי הארכה ניתנת "על מנת שבית המשפט יוכל לחזור ולבחון אם יש הצדקה להשאיר בניה בלתי חוקית על כנה או שמא מדובר בבניה שתוכשר בקרוב, משום שההיתר יהיה בהישג יד ממש."

לטענת המבקש, "התיק ממשיך להתקדם" ו"הדיירים חתמו על התוכניות", ולכן מבוקשת ארכה של 8 חודשים. כבר מכאן ברור, כי ההיתר איננו "בהישג יד", ולכן לאור הפרת החוק הנמשכת זה זמן רב, אזי אין מקום למתן ארכה נוספת.

הנימוקים לדחיית הבקשה מצויים בהחלטתי מיום 27.9.2018, לגביה ציין בית המשפט המחוזי, כי היא משקפת מדיניות ראויה.

מאז ניתנה החלטת בית המשפט המחוזי ועד היום, לא חל שינוי נסיבות מהותי, ההיתר איננו בהישג יד, ואף המאשימה לא נתנה את הסכמתה למתן ארכה. לכן, כל הנימוקים שעמדו ביסוד החלטת בית המשפט המחוזי לייתן בידי הנאשם ארכה של 6 חודשים אינם עומדים עוד.

הבקשה נדחית.

ניתן בזאת צו ולפיו, הנאשם (המבקש) יתאים את המקרקעין הידועים כחלק מחלקה 28 (מגרש 83) בגוש 2023, שבמרחב התכנון אשדוד, דירה מס' 16 ברחוב הרב חיסדא 17, רובע ז', באשדוד (להלן – "המקרקעין") להיתר הבנייה הקיים בגין המקרקעין, ויהרוס את כל עבודות הבנייה שבוצעו על-ידו ללא היתר, כמפורט בסעיף 2 לכתב האישום בו הודה. צו זה ייכנס לתוקף ביום 7.7.2018.

המזכירות תודיע לצדדים.

ניתנה היום, ט' תמוז תשע"ח, 22 יוני 2018, בהעדר הצדדים.

יהודה ליבליין, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/10/2014 החלטה שניתנה ע"י עדי אייזדורפר עדי אייזדורפר צפייה
27/04/2015 פרוטוקול דחיית דיון עדי אייזדורפר לא זמין
27/09/2017 החלטה על בקשה דחופה להארכת מועד לביצוע צו הריסה לפי ס' 207 לחוק יהודה ליבליין צפייה
22/06/2018 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה באמצעות המזכירות יהודה ליבליין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רוני עמיר
נאשם 1 חנוך אירנשטיין יפעת בן-אבי בראון