טוען...

החלטה שניתנה ע"י מרב בן-ארי

מרב בן-ארי04/12/2019

לפני כבוד השופטת מרב בן-ארי

בעניין: פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980

ובעניין:

המבקש/ת / החייב/ת:

אברהם חן

נגד

המשיב:

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.עופר שפירא (מנהל מיוחד)

3.בנק דיסקונט לישראל בעמ

4.בנק מזרחי טפחות בע"מ (נושה)

החלטה

1. בקשה לקיצור תקופת המתנה ומתן עיכוב הליכים עד להגשת בקשה חדשה למתן צו כינוס.

2. ביום 22.10.19 ניתן פסק הדין המורה על ביטול ההליך עקב מחדלי החייב.

3. בתמצית- החייב טען כי הוא מתמודד עם בעיות רפואיות אשר מקשות עליו לנהל את ההליך. כתוצאה מבעיותיו הרפואיות עניינו נמצא בהליכי הביטוח הלאומי והכנסתו החודשית נמוכה. בפסק הדין ציינתי כי מדובר בהליך שמתנהל במשך חמש שנים ללא שום סיכוי ממשי לקידומו, עקב מחדלי החייב. כמו כן ציינתי כי נוכח דרך התנהלות החייב ומצבו הרפואי לא ברור מתי, אם בכלל, יוכל לקדם הליך זה, כאשר החייב לא הציע מתווה כלשהו להסרת המחדלים הרבים. עם זאת, נוכח הטענה ביחס למצבו הרפואי, אפשרתי לחייב להציג אסמכתאות התומכות במצבו הרפואי לצורך שקילת קיצור התקופה בקשר להגשת בקשה חדשה.

4. מכאן הבקשה שלפני.

5. עיון במסמכים הרפואיים מעלה כי החייב עבר תאונת דרכים ביום 7.5.19 בהיותו רוכב אופנוע ונפגע פגיעה רב מערכתית. כתוצאה מכך החייב עבר מספר ניתוחים ושוחרר מאשפוז אורתופדי ביום 24.7.19. לטענתו הוא נמצא בתהליך שיקום. לדבריו הוא עבר תאונת דרכים קודמת בחודש אוגוסט 2018 ומאז הוא אינו עובד. על אף הטענות והמסמכים הרפואיים שצורפו לא מצאתי כל הצדקה למחדלי החייב, אשר נמשכו משנת 2014 ועד למועד מתן פסק הדין. יובהר כי תאונות הדרכים מסבירות אולי את מחדלי החייב בשנתיים האחרונות, אולם אין בהן כדי "לרפא" מחדלים קודמים והתנהלות כושלת.

לזאת יש להוסיף כי נוכח מצבו הרפואי של החייב אין לדעת כיצד יוכל לנהל הליך חדש ולעמוד במחויבויות הכרוכות בניהולו, זאת בשים לב לכך שטרם התקבלה החלטת המוסד לביטוח לאומי.

6. במצב דברים זה, בשים לב, מצד אחד, לנימוקי החייב, ומצד שני, לעובדה שיכול שמצבו יתגבש בחלוף שנה ממועד התאונה, מורה כי החייב יוכל להגיש בקשה חדשה החל מחודש יוני 2020.

7. אשר לעיכוב הליכים, על החייב לפעול בהתאם לאמור בתגובת כנ"ר ועל פי הדין. לבית משפט זה אין סמכות לדון בכך, שכן תיק זה נסגר.

ניתנה היום, ו' כסלו תש"פ, 04 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/12/2014 צו כינוס אבי פורג לא זמין
18/08/2016 החלטה שניתנה ע"י הלית סילש הלית סילש צפייה
22/10/2019 פסק דין שניתנה ע"י מרב בן-ארי מרב בן-ארי צפייה
04/12/2019 החלטה שניתנה ע"י מרב בן-ארי מרב בן-ארי צפייה