טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם רובין

אברהם רובין01/01/2017

בפני כב' השופט אברהם רובין, סגן הנשיא

המבקשת

ברכה ברגר

נגד

המשיב/ התובע

המשיב/ הנתבע

שמעון שינברג

יעקב ברגר

החלטה

  1. לפניי התנהלה תביעה בין התובע לנתבע, אשר הסתיימה בפשרה לפיה סילק הנתבע את התביעה בסכום של 200,000 ₪. במקביל להליך שלפניי התקיים בבית המשפט המחוזי הליך נוסף (ת.א. 13589-01-15) בין התובע לבין הנתבע ורעייתו – הגב' ברכה ברגר (המבקשת בבקשה שלפניי). הליך זה נמחק בהסכמה, תוך שבית המשפט המחוזי מורה כי סוגיית ההוצאות באותו הליך תוכרע במסגרת ההליך שלפניי. לנוכח החלטה זו, ולאחר שההליך שלפניי הסתיים, הגישה המבקשת את בקשתה לחיוב התובע בהוצאותיה בגין ההליך שהתקיים בבית המשפט המחוזי. כמצוות בית המשפט המחוזי הוריתי לתובע ולגב' ברגר לסכם את טענותיהם בעניין ההוצאות ועתה באה העת להכריע בבקשה.
  2. כלל הוא, שבעל דין אשר תביעה שהוגשה נגדו נדחית או נמחקת זכאי להוצאות משפט. בקביעת סכום ההוצאות מביא בית המשפט בחשבון שיקולים שונים כגון: אופן ניהול ההליך על ידי הצדדים, היקף ההליכים, ושווי הסעד השנוי במחלוקת לעומת שווי הסעד שנפסק בסוף ההליך (ראו – תקנה 512(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984). בכפוף לשיקולים האמורים יפסוק בית המשפט לבעל הדין שזכה במשפט הוצאות ריאליות, ובלבד שמדובר בהוצאות "סבירות מידתיות והכרחיות לניהול ההליך בהתחשב בכלל נסיבות הענין" (ראו – בגץ 891/05 תנובה נ' הרשות המוסמכת – פורסם בנבו (30/06/05)).
  3. במקרה שלפניי ההליך שהתקיים בבית המשפט המחוזי לא היה ארוך כיוון שהסכמת התובע למחיקת ההליך הושגה כבר בדיון השני,שהיה למעשה הדיון הראשון לגוף העניין. התובע טוען כי עצם העובדה שההליך הסתיים ללא הכרעה לגופו של ענין מצדיקה את דחיית בקשתה של גב' ברגר להוצאות. טענה זו אין בידי לקבל. אכן, יש לתת משקל של ממש לעובדה שההליך לא התנהל עד תומו, ברם יש גם לתת משקל לכך שהוא נמחק ובמובן זה "זכתה" הגב' ברגר בהליך. עם זאת, יש להביא בחשבון גם את העובדה שההליך נמחק ולא נדחה. הגב' ברגר הגישה קבלות המעידות על כך ששילמה לבא כוחה שכ"ט בסכום של 44,524 ₪. לקבלות אלו יש משקל בקביעת שיעור ההוצאות, ברם לא משקל מכריע, שכן על בית המשפט לשקול האם ההוצאות היו סבירות ומידתיות, ובעניין זה אני סבור כי לנוכח ההליכים הלא רבים שהתקיימו בבית המשפט המחוזי אין לפסוק לגב' ברגר את מלוא שכר הטרחה ששילמה.
  4. לאחר שהבאתי בחשבון את כל השיקולים האמורים, לרבות העובדה שההליך בבית המשפט המחוזי נמחק ללא הכרעה לגוף העניין, אני פוסק כי על התובע לשלם לגב' ברגר הוצאות נמוכות בסך של 5,000 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

ניתנה היום, ג' טבת תשע"ז, 01 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2015 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת הצדדים אברהם רובין צפייה
25/01/2015 החלטה שניתנה ע"י אברהם רובין אברהם רובין צפייה
01/01/2017 החלטה שניתנה ע"י אברהם רובין אברהם רובין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שמעון שינברג עמנואל צנטלר
נתבע 1 יעקב ברגר צבי שטרסברג
מבקש 1 ברכה ברגר חיים סוכוצ'בסקי
מבקש 1 הרב שלום סגל