טוען...

פרוטוקול

נעה תבור09/07/2015

בפני כב' השופטת נעה תבור

1328-03-15

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיבים

מחמוד מחאג'נה

<#1#>

נ ו כ ח י ם :

ב"כ המבקשת : עו"ד יהונתן גנץ

ב"כ המשיב : עו"ד סקיס

המשיב התייצב

פרוטוקול

ב"כ המשיב :

אני מבקש לשמוע את המעסיק.

המעסיק:

שמי אשתר גאזי, ת.ז. 203183843. יש לי גרר, אני עובד בעסקי רכב ויש לי מגרש. המשיב יעבוד אצלי כעוזר נהג. אני אהיה איתו. צמוד אליו. הוא יהיה תחת הפיקוח שלי. הוא יהיה עם הנהג שלי. אני אפקח עליו. כל שעות העבודה. אני אוכל לשמור עליו בשעות העבודה, שלא יחזור על המעשים בהם הם מואשם. אני מבין שאם הוא לא יהיה איתי זו תהיה הפרה של הערבויות והן יחולטו.

עונה לשאלות ב"כ המבקשת:

ש.ת. אני מכיר את המשיב, הוא שכן. הוא גר מעלי. אנחנו מכירים.

ש.ת. אני יודע אם הוא היה בכלא, אני חושב שכן. בטח שדיברנו. הוא בא אלי וביקש ממני שאהיה ערב שלו.

ש.ת. בשנה האחרונה יצא לנו לדבר, ישבנו ביחד פעמיים-שלוש.

ש.ת. נחקרתי במשטרה על הונאת ביטוח.

ש.ת. לא נחקרתי על גניבות רכב.

ש.ת. לא נחקרתי על התפרצות לרכב. אני גרר, גורר הרבה רכבים, אולי אחד מהם לא היה תקין, ואז מזמינים אותי וחוקרים אותי. אני רגיל.

ב"כ המשיב:

מפנה את ביהמ"ש לתקופה הארוכה בה המשיב במעצר בית. אין מחלוקת שהמשיב לא נחשד בשום הפרה בתיק, הוא שמר על התנאים. הגיע הזמן להגביל את תנועותיו רק לשעות הערב. כתב האישום לא היה בו מענה, ולכן אני מבקש שאפשר להסתפק במעצר בית לילי. באשר לתאריך 17 לחודש, אבקש שיוכל לצאת עם אמו במהלך כל היום.

ב"כ המבקשת:

אני חוזר על תגובתנו. גם המפקח עצמו, אני סבור שגם אם אין עבר, אני לא סבור שעבודה עם רכבים זו עבודה שמתאימה, לאור העבירה המיוחסת למשיב, והקלות שניתן לגנוב דברים מהרכבים שגוררים אותם. זה להעמיד מכשול בפניו. אני מסכים עם חברי שיש חלוף זמן ואפשר לבוא בהקלות כאלו ואחרות. ההליך העיקרי נדחה פעמיים לבקשת המשיב. ההתקדמות בתיק והעובדה שכרגע אנחנו 4 חודשים אחרי הגשת כתב האישום, זה בשל בקשות ההגנה.

<#2#>

החלטה

המבקש עותר לאפשר לו יציאה לעבודה. היום התייצב המעסיק.

מדובר במי שמיוחסת לו פריצה לרכב ע"י ניפוץ שמשה, ולאחר מכן אלימות כלפי השוטר שעצר את המשיב.

אין מחלוקת כי המשיב משוחרר במשך כ-4 חודשים ולא נרשמו הפרות כלשהן בתנאי השחרור. עוד יש לציין כי בעברו של המשיב 3 הרשעות קודמות בעבירות רכוש וסמים.

המעסיק המוצע עוסק בגרירה של כלי רכב והציע לפקח על המשיב בעבודה משותפת. יש לציין כי העבודה המוצעת מעוררת תהייה האם מתאימה למשיב בשל אופי העבירות המיוחסות.

מכל מקום, בתשובותיו של המעסיק המוצע, הכחיש כל קשר לחקירתו בעניין גניבת כלי רכב.

ב"כ המבקשת הציג לעיוני חקירה של המעסיק המוצע מהעת האחרונה, באותה עבירה.

מובן מאליו כי יש להתייחס בזהירות רבה לחקירות שעדיין לא הבשילו לכתב אישום. עם זאת, העובדה שהמעסיק המוצע לא מסר פרטים נכונים לשאלות חוזרות שהופנו אליו ע"י התובע, מטילה ספק ביכולת לסמוך עליו ולתת בו אמון שיקפיד על הפיקוח.

חלוף הזמן מצדיק הקלה בתנאים במובן מתן שעות איוורור. אני מתירה למשיב לצאת בין השעות 09:00-14:00, בליווי ובפיקוח של אחד המפקחים שאושרו. טוב יעשה המשיב אם ינצל את השעות הממושכות על מנת להציג מקום עבודה, בפיקוח ההולם את הנסיבות.

בתקופת חג עיד אל פיטר, בין 17-20.7.2015, יוארכו שעות ההתאווררות בליווי ובפיקוח, כך שהמשיב יוכל לנוע בין השעות 9:00-21:00, שעות אלו כמובן בליווי ובפיקוח של אחד המפקחים שאושרו.

יתר תנאים השחרור נותרים ללא שינוי.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ב תמוז תשע"ה, 09/07/2015 במעמד הנוכחים.

נעה תבור , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2015 הוראה למבקש 1 להגיש כתב אישום מתוקן נעה תבור לא זמין
09/07/2015 פרוטוקול נעה תבור צפייה
24/11/2015 פרוטוקול נעה תבור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
משיב 1 מחמוד מחאג'נה מחמוד נעאמנה, סקיס רמזי