טוען...

פרוטוקול

נעה תבור24/11/2015

בפני כב' השופטת נעה תבור

1328-03-15

המבקשת

מדינת ישראל

נ ג ד

המשיב

מחמוד מחאג'נה

<#1#>

נ ו כ ח י ם :

ב"כ המבקשת : עו"ד עדי חביב

ב"כ המשיב : עו"ד רמזי סקיס

המשיב - התייצב

פרוטוקול

ב"כ המשיב :

אני חוזר על הבקשה לעיון חוזר שהוגשה מטעמי.

הבקשה לביטול התנאים המגבילים באופן גורף. אזכיר שלפני מספר חודשים שהגשנו בקשה ליציאה לעבודה, אותו מעסיק נפסל ע"י ביהמ"ש הנכבד מסיבה זו או אחרת. למרות שביהמ"ש אמר פוזיטיבית שיהיו הקלות מבחינה תעסוקתית, המשיב עדיין ללא מעש. צירפתי אישור של המעסיק. המעסיק לא יהיה מוכן להגיע לביהמ"ש, הוא מוכן להעסיק, לדווח ולהכל, אבל הוא לא רגיל לדיונים בביהמ"ש. הבקשה שלנו נכנסתי לחלק התעסוקתי ע"מ לתמוך ברציונל, לאחר 9 חודשים יש טעם לבטל את התנאים כליל.

כתב האישום תוקן בפני כב' השופט מלמד, למעשה, נדחה ל-03/16 לקבלת תסקיר. הרציונל לתנאים מגבילים כבר לא מתקיים. לכן אני מבקש לאפשר למשיב לצאת לעבודה, בוודאי גם לדברים אחרים. בטח ששה"מ יזמין אותו וישלב אותו בפעילות טיפולית כמובן וכו', בין היתר, הוא נשלח לחוו"ד ממונה, הוא נטל אחריות. מפנה לתגובת המבקשת, היא אומרת "מטילה ספק", לא הייתה התנגדות בתגובה. לכן אבקש להיעתר לבקשה במלואה.

ב"כ המבקשת :

המשיב הפר את תנאי מעצר בית, הוא לא נמצא עם אחד המפקחים המוצעים. להגיד שהוא עומד בתנאים תקופה ארוכה – זה לא נכון.

היינו מוכנים לשמוע היום מפקח מוצע. המשיב נמצא בתנאים מגבילים, הוא צריך להראות שניתן ליתן בו אמון. צריך להיות הדרגתי. אם בא אדם ואומר שהוא לא מוכן לפקח עליו, זה אומר דרשני.

חזקת החפות אינה עומדת לו.

ב"כ המשיב :

המעסיק המוצע מוכן לתת אישור על העסקה.

ב"כ המבקשת :

אי אפשר להתעלם שמדובר במשיב צעיר שיש לו עבר נכבד.

ב"כ המשיב :

המשיב יצא עם אמו לחפש עבודה, היתה סטייה של חצי שעה, לחילופין, אבקש להסתפק בתנאים מגבילים ליליים בלבד, כך שיוכל לצאת לא רק לעבודה אלא גם לדברים אחרים אחרי 9 חודשים.

<#5#>

החלטה

למשיב מיוחסות עבירות רכוש. בחודשים שחלפו הודה המשיב בכתב אישום מתוקן. בעברו של המשיב 3 הרשעות קודמות, בעבירות סמים ורכוש.

בעניינו של המשיב נקבעו תנאים מגבילים. חלוף הזמן ושעות התאווררות לא נוצלו על מנת שהמשיב ישתלב במקום עבודה ויצביע על חזרה לתפקוד תקין.

מאז ניתנה הקלה הקודמת ונפתחו שעות התאווררות, חלפו 4 חודשים. המשיב מציין בבקשה, כי קיים מעסיק אולם המעסיק אינו מוכן לקחת אחריות ומחוייבות במישור היחסים שבינו לבין ביהמ"ש.

אני רואה חשיבות לשילובו של המשיב במקום תעסוקה. זהו הדגש והכיוון שבו צריך ללכת המשיב. ככל שיוצג אישור על מקום תעסוקה, ימים ושעות ונכונות להעסיק את המשיב – ישונו תנאי השחרור, כך שהמשיב יוכל לצאת לעבודה זו גם ללא פיקוח. לאחר הצגת אישור של מעסיק – ישונו תנאי השחרור כך שהמשיב ימצא במעצר בית לילי בלבד.

מאחר והעיקר הוא היציאה לעבודה, מובן כי בכל מקרה שבו תופסק העבודה, יהיה על המשיב להודיע באופן מידי לביהמ"ש והתנאים שיחולו יהיו התנאים כפי שהם עתה ללא שינוי.

החלטה נוספת בדבר שינוי תנאי שחרור תינתן לאחר הצגת המסמכים ללא צורך בדיון נוסף.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ב כסלו תשע"ו, 24/11/2015 במעמד הנוכחים.

נעה תבור , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2015 הוראה למבקש 1 להגיש כתב אישום מתוקן נעה תבור לא זמין
09/07/2015 פרוטוקול נעה תבור צפייה
24/11/2015 פרוטוקול נעה תבור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
משיב 1 מחמוד מחאג'נה מחמוד נעאמנה, סקיס רמזי