טוען...

החלטה שניתנה ע"י אטליא וישקין

אטליא וישקין08/06/2016

לפני כבוד השופטת בכירה אטליא וישקין

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ליאור כהן

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד קרן כוזרי

ב"כ הנאשם – עו"ד חיים הדיה

הנאשם עצמו

פרוטוקול

דבר הכרעת הדין הובא לידיעת הצדדים.

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם הורשע על ידי ביהמ"ש בגרימת תאונה, אי ציות לתמרור 302 ונהיגה בקלות ראש. מדובר בעירות שהמחוקק קבע בגינן חובת פסילה של 3 חודשים וכן קבע, על העבירה של אי ציות לתמרור 302 עם תאונה בהקשר לאי מתן זכות קדימה והן בהקשר לנהיגה בקלות ראש.

הנאשם נוהג משנת 1998, מגישה גליון הרשעות תעבורתי, מצוין כי העבירות רובן ככולן מסוג ברירת משפט. התביעה עותרת לפסילה בפועל שלא תפחת מפסילת החובה, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם:

קראתי בעיון את הכרעת הדין. הנאשם מחזיק ברשיון מזה 18 שנה, הוא בן 36, נשוי ואב ל- 3 ילדים, הקטן בן שנה. הנאשם מעולם לא היה מעורב בתאונת דרכים והעבירות שלו כולן הן ב"מ כשהאחרונה היא מלפני 5 שנים. התאונה ארעה לפני כמעט שנתיים, מבקש לזקוף לזכות הנאשם כי לא גרם להטרחת עדים לביהמ"ש, מאז גם לא עבר עבירות נוספות.

הנאשם מתגורר במבשרת ציון ומנהל סניף של בנק בחולון והוא נוסע כל יום לעבודתו וגם לאירופורט סיטי שם נמצאת המנהלה של הבנק. זה ברור שהנאשם זקוק באופן אקוטי לרכבו מאחר ומאוד קשה להגיע ממבשרת לחולון ומשם לאירפורט סיטי. הנאשם מצוי בנסיעות כל היום. הנאשם בעל עבר צבאי, מ"פ קרבי בחטיבת קומנדו ומבצע ימי מילואים לא מעטים בשנה. הנאשם יפיק את לקחו גם אם תקוצר הפסילה ואני סבור כי בנסיבותיו וגם לאור העובדה שלא נגרם נזק לאיש, מעבר לציוד וכן העובדה נחבל קלות. אם המעורב לא היה פונה לבית החולים זו היתה תאונת פח "רגילה". הנאשם מבין היטב גם לאור הכרעת הדין את המשמעות.

נסיבותיו האישיות של הנאשם בהחלט יכולות לשכנע את ביהמ"ש ואני מבקש לעשות חסד עם הנאשם ועברו מעיד על כך שמדובר בסטיה חד פעמית ואני מבקש שלא להחמיר בפסילה.

הנאשם:

למדתי הרבה לאחר התאונה שלי וגם על תמרור עצור בכלל. מבקש שלא לפסול את רשיוני. אני סבור שבסך הכל אני יכול לומר על עצמי שזה קצת אחרת מאז כשהייתי כבן עשרים והיום כשאני אבא לילדים. רק מהמחשבה מה אני אעשה עם הילדים בחופש הגדול אם תהיה לי פסילה אני מזדעזע.

גזר דין

בקביעת מתחם העונש ההולם, העיקרון המנחה הוא עקרון ההלימה בין חומרת המעשה בנסיבותיו ומידת אשמתו של הנאשם ובין העונש המוטל עליו.

כאשר, מדיניות הענישה אמורה להרתיע מפני בצוע עבירות נוספות ולהעביר מסר ברור על מי שבהתנהגותו פוגע בערך החברתי שהינו פגיעה בביטחון הציבור וסיכון המשתמשים בדרך. מתחם עונשי נע בין 3 חודשי פסילת מינימום לבין 9 חודשי פסילה, לצד פסילה מותנית וקנס.

בבואי לגזור דינו של הנאשם, לנגד עיני העובדה כי סניגורו של הנאשם השכיל להימנע מהטרחת כלל העדים, ובחר להניח את תיק החקירה במלואו בפני ביהמ"ש. עניין זה חסך זמנם של עדים וזמנו של ביהמ"ש. עוד יש לזקוף לזכותו של הנאשם ותק נהיגה משנת 1998, ועבר תעבורתי אשר איננו מכביד (לחובתו ב"מ).

בנסיבות אלו מצאתי לנכון להניח כי יפיק לקחו אף אם תקוצר משמעותית תקופת הפסילה.

- הנני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,500 ₪ או 100 ימי מאסר שיישא תמורתם.

הקנס ישולם תוך 60 ימים.

על הנאשם/ סנגורו לגשת כעת למזכירות ביהמ"ש לקבלת שובר תשלום.

- הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 14 יום.

ריצוי הפסילה נדחה עד 60 יום.

- הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 2 חודשים וזאת על תנאי למשך 2 שנים.

זכות ערעור כחוק.

<#2#>

ניתנה והודעה היום ב' סיוון תשע"ו, 08/06/2016 במעמד הנוכחים.

אטליא וישקין , שופטת בכירה

הוקלד על ידי אביגיל בן-חמו

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/01/2016 החלטה שניתנה ע"י אטליא וישקין אטליא וישקין לא זמין
08/06/2016 הכרעת דין שניתנה ע"י אטליא וישקין אטליא וישקין צפייה
08/06/2016 החלטה שניתנה ע"י אטליא וישקין אטליא וישקין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל נאוה זילברנגל
נאשם 1 ליאור כהן חיים הדיה