טוען...

החלטה שניתנה ע"י אילן בן-דור

אילן בן-דור28/06/2015

בפני

כבוד השופט אילן בן-דור

עותרים

דוד מזרחי

נגד

משיבים

1. מועצה אזורית שומרון

2. מנהלת ארנונה מו"א שומרון

3. וועד הישוב שערי תקווה

4. אבנר כהן

החלטה

רקע

  1. עתירה המתייחסת לריבוי נושאים עובדתיים ומשפטיים, למגוון טענות נפרדות שחלקן נוגעות לשנים שונות. כתב הטענות הבסיסי היה רחב יריעה ומנה כ- 97 עמודים. לכתב העתירה, צורפו נספחים רבים מאד, והוא נגע לכאורה לא להחלטה אחת, אלא למהלכים, שבבסיסם מסכת עובדתית ומשפטית שונה ונפרדת .
  2. בתחילה, לטובת בהירותה, ולהסרת  הקושי לאתר בגדרה ,כדבעי, נספחים ,נוכח צורת סימון וסריקה, ועל בסיס הנחה,  שכל מסמך חשוב לטעמו של העותר האחד , שמסתבר שאינו מיוצג  ולסייע בפרישת התשתית העובדתית, הנוגעת ,לכאורה ,לאירועים הנפרשים על פני שנים ולריבוי הליכים במגוון ערכאות ,נתנה החלטה  המורה על סימון נספחים  בתיק פיסי ואלקטרוני כדי לסלק, או למזער אי בהירות ,דבר שיקל גם על העותר בהצגת טיעוניו.
  3. בהמשך, התווספו, ודומה שעודן מתווספות, בקשות  ומסמכים כמסתבר לתיקון העתירה. (ראו למשל בקשות 6 ו-14 לצירוף התייחסות נוכח מידע חדש ובקשות 7 ו-9  לתיקון וצירוף).
  4. לרקע הגשת מסמכים אף באחרונה, לא ברור שהשלים העותר את הגשת המסמכים הנדרשים לשיטתו.יחד עם זאת, נהיר, האמור, לפיו העותר מבקש לתקוף בהליך אחד בעתירה כוללנית, החלטות ושלל סוגיות שכבר בשלב זה רחבות עד מאד.

הכרעה

  1. לאחר עיון מוקדם בעתירה, מצאתי שדינה להידחות על הסף , אך ללא צו להוצאות.
  2. להלן אפרט הנימוקים לכך:

הנמקה

  1. דין העתירה להידחות על הסף, הואיל והיא כורכת ריבוי נושאים ,סוגיות והחלטות ,שלא ניתן לדון בהן בגדרה במאוחד.
  2. יוער, שאין בתוצאה זו להביע עמדה על הגשת עתירה נפרדת, בגין כל החלטה מנהלית, שרוצה העותר לתקוף ,והסוגיות המגוונות בהן ירצה לדון. כל עתירה, אם תוגש, כפופה, להצדקה מבחינת כללי הסף ,העילה , ויתר כללי המשפט המנהלי.
  3. אין צו להוצאות, נוכח השלב המקדמי , והואיל והחלטה נתנה בלא שהתבקשה כל תגובה.
  4. בלא למצות, אפנה להלכה שנקבעה בביהמ"ש העליון שלפיה אין להיזקק לעתירה בנסיבות אלה: א. כב' השופטת דורנר בג"צ 02 / 1398 אדי מלכא נ' ממשלת ישראל ואחרים (27.5.02): " בית-משפט זה פסק לא אחת, כי מקום בו מצורפים עניינים נפרדים בעתירה אחת, דין העתירה להידחות מטעם זה בלבד ב. כב' השופט גרוניס בג"צ 10 / 3006 ועד מקומי הר עמשא נ' ראש המועצה האזורית תמר מר דב ליטבינוף (28.7.2010) שם דובר במחלוקת הנוגעת גם לשלל טענות של העותר נגד המועצה בישוב מגוריו ונאמר גם :" .5.דין העתירה להידחות על הסף. מדובר בעתירה הכורכת טענות שונות וסעדים שונים שקובצו יחדיו לצורך העתירה. הלכה היא, כי בית משפט זה לא יידרש לעתירה המאגדת בתוכה עניינים שונים ונפרדים ג כב' השופט גרוניס בבג"צ 05 / 6190 חיים יטיב נ' אריאל שרון ( 14.8.05)ד. כב' השופטת ארבל בבג"ץ 8060/10 בוקסיס נגד יהודה וינשטיין היועץ המשפטי לממשלה ואחרים (1.8.11) ה. כב' הנשיא ברק בג"צ 97 / 3039 יהל אברהם נ' השר לבטחון פנים (20.5.97)":"עיון ..ילמדנו כי העתירה חובקת עולם ומלואו. העתירה מתחזה אמנם להיותה עתירה אחת, אך מחזיקה היא עשרות-עשרות של עתירות, עתירות שכל אחת מהן הינה רחבה עד-למאוד בתחומי התפרשותה. ..הלכה למעשה אין המדובר כלל בעתירה לבית-משפט אלא במצע רחב של ביקורת ... ומטעם זה בלבד אנו מחליטים לדחותה על הסף בשל היותה עתירה כללית וסתמית יתר-על-המידה."
  5. המזכירות תודיע .

ניתנה היום, י"א תמוז תשע"ה, 28 יוני 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/06/2015 החלטה שניתנה ע"י אילן בן-דור אילן בן-דור צפייה
12/07/2015 החלטה על בקשה של עותר 1 ביטול החלטה / פס"ד אילן בן-דור צפייה