טוען...

החלטה על בקשה למתן פסק דין

ערפאת טאהא25/11/2015

מספר בקשה:3

בפני כבוד הרשם ערפאת טאהא

המבקשת

(התובעת)

שפיקה זעאתרה

נגד

המשיבים
הנתבעים

1. פאיז שחאדה

2. עזבון המנוח פהים שחאדה

3. יעקוב שחאדה

4. לויס שחאדה

5. יוסף שחאדה

6. פאתן שחאדה

7. מהא שחאדה

8. גאנית שחאדה

9. חנא שחאדה

10. עיזבון המנוח פאיז זריק

11. עזבון המנוח פרג שחאדה

12. אליאס שחאדה

13. פראנקו שחאדה

החלטה

לפניי בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה. לא ניתן להיענות לבקשה בשלב זה מהטעמים שיפורטו להלן.

  1. לא ניתן לקבל את אישורי המסירה שצורפו לבקשה בבחינת אישורי מסירה כדין. מעיון באישורי המסירה עולה, כי המסירה לנתבעים 3 - 7 בוצעה לידי אחיהם חנא שחאדה, ואולם ספק אם כל הנתבעים מתגוררים באותו הבית (להבדיל מאותו בניין), וממילא האח חנא שחאדה הינו נתבע באופן אישי, כאחד מיורשי המנוחה נזירה אבו נאסר ז"ל, ועל כן לא ניתן לראות באישור המסירה לידיו משום אישור מסירה כדין ליתר הנתבעים. זאת ועוד, מעיון באישור המסירה לידי הנתבע 9 עולה, כי האישור חתום לכאורה על ידי המקבל, ואולם לא צוינו על גבי אישור המסירה פרטי המקבל, ובהיעדר תצהיר מוסר, לא ניתן ללמוד מהאישור לידי מי בוצעה המסירה. אין לקבל כאישור מסירה כדין גם את אישור המסירה לידי אליאס ופראנקו שחאדה יורשי המנוח פרג נתבע מס' 11, שכן צורף אישור מסירה אחד בלבד באמצעות אחותם, ואולם בהיעדר תצהיר מוסר, ספק אם שלושת האחים מתגוררים באותו הבית (להבדיל מאותו בניין), ולפיכך לא ניתן לראות באישור המסירה לידי אחותם של אליאס ופראנקו משום אישור מסירה כדין לידי נתבעים אלה.

על כן, הנני מורה לתובעת למסור כדין במסירה אישית על ידי שליח את כתב התביעה וההזמנה לדין לכל אחד מהנתבעים באופן אישי, ולהגיש אישורי המסירה לתיק בית המשפט בצירוף תצהיר מוסר.

  1. מעיון בכתב התביעה עולה, כי הנתבע 2 (פהים שחאדה ז"ל, להלן: "המנוח פהים"), הנתבעת 10 המנוחה (פאיזה זריק ז"ל, להלן: "המנוחה פאיזה") והנתבע מס' 11 (פרג שחאדה ז"ל, להלן: "המנוח פרג"), הלכו לעולמם, וכי התביעה הוגשה נגדם באמצעות ילדיהם כיורשיהם. לכתב התביעה לא צורפו צווי ירושה או קיום צוואה של מנוחים אלה, וגם לא צורף צו מינוי מנהל עיזבון, זמני או קבוע לעיזבונותיהם.

בהתאם לסעיפים 121 – 122 לחוק הירושה תשכ"ה - 1965 יש לצרף לתביעה את מנהל העיזבון הזמני או הקבוע של המנוחים, ככל שמונה, ובמידה שלא מונה מנהל עיזבון יש לצרף לתביעה את כלל יורשי המנוחים על פי דין או על פי צוואה בהתאם לצווי ירושה או צווי קיום צוואה של המנוחים שהוצאו, בהתאם להליכים הקבועים בחוק הירושה תקנותיו. בהיעדר צווים כאמור, לא ניתן להסתפק בתביעה נגד יורשים פוטנציאליים בלבד (ילדי המנוחים) ולא ניתן ליתן פסק דין נגד נתבעים 2, 10 ו – 11.

אשר על כן הנני מורה לתובעת להגיש לתיק בית המשפט צווי ירושה או צווי קיום צוואה או צווי מינוי מנהל עיזבון זמני לעיזבון המנוח פאיזה, המנוח פהים והמנוח.

לאחר הגשת הצווים האמור, וככל שיידרש, יש לתקן בהתאם את כתב התביעה כך שיכלול את שמות הנתבעים בהתאם לצווים האמורים, למסור לידיהם במסירה אישית את כתב התביעה המתוקן וההזמנה לדין, ולהגיש לתיק בית המשפט את מקור אישורי המסירה בצירוף תצהיר מוסר. רק לאחר חלוף המועד הקבוע בתקנות להגשת כתב הגנה מטעמם, ובמידה שלא יוגשו כתבי הגנה תהיה התובעת רשאית להגיש בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה.

  1. על התובעת להגיש לתיק בית המשפט תרגום מאומת על ידי עורך דין מהשפה הערבית לשפה העברית של ההסכם נספח ב' לכתב התביעה.
  2. נוסף על האמור, ובטרם ניתן יהיה ליתן פסק דין בתיק, על התובעת להגיש לתיק בית המשפט במקור כל מסמך שיוגש לבית המשפט ובכלל זה צווי ירושה, צווי קיום צוואה, ההסכם, תרגומים ואישורים, נסח רישום מקרקעין מלא ועדכני וכן אישורי מסירה ותצהירי מוסר.

את מקור המסמכים יש להגיש לתיק בית המשפט באמצעות מזכירות המדור האזרחי. ככל שתבקש התובעת לקבל לידיה חזרה את מקור המסמכים שיוגשו על ידה לתיק בית המשפט, עליה להגיש עותק מקורי של המסמך למזכירות המדור האזרחי בבית המשפט המחוזי בצירוף הודעה מתאימה. מקור המסמך יוחזר לידי התובעת לאחר שבית המשפט יעיין במקור.

  1. על התובעת לקיים אחר האמור לעיל תוך 90 ימים, ולא תימחק התביעה.

התיק יובא לעיוני בהתאם.

ניתנה היום, י"ג כסלו תשע"ו, 25 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.

ערפאת טאהא ,שופט

רשם בית המשפט המחוזי-נצרת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/08/2015 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע לחוסר מעש ערפאת טאהא צפייה
25/11/2015 החלטה על בקשה למתן פסק דין ערפאת טאהא צפייה
07/02/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
25/02/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
09/03/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא לא זמין
05/04/2016 החלטה לא זמין
09/08/2016 פסק דין שניתנה ע"י אילונה אריאלי אילונה לינדנשטראוס צפייה
10/08/2016 החלטה שניתנה ע"י אילונה אריאלי אילונה לינדנשטראוס צפייה