טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום

קרן מרגולין-פלדמן10/07/2016

מספר בקשה:4

בפני

כב' הרשמת הבכירה קרן מרגולין - פלדמן

המבקש/הנתבע

ערן גרשטיין

ת.ז.024464885

נגד

המשיב/התובע

בועז חבקין, עו"ד

ת.ז. 008274698

החלטה

לפניי בקשה לביטול פס"ד שניתן כאן ביום 4/2/16 במעמד התובע בלבד.

לאחר שבחנתי את הבקשה, התגובה והתשובה נחה דעתי כי יש לקבל את הבקשה בכפוף לתנאים, ואבהיר –

1. פסה"ד ניתן ביום 4/2/16 כאמור. ביום 1/3/16 הגיש המבקש בקשה ראשונה לביטול פס"ד וזו נמחקה ללא צורך בתגובה נוכח הצורך בהגשת השלמות והבהרות. הבקשה שלפניי כעת הוגשה רק ביום 15/6/16, ולאחר שחלפו למעלה מ- 30 ימים ממועד מתן פסה"ד, ואף למעלה מ- 30 ימים ממועד הגשת הבקשה המקורית, המעידה על המצאת פסה"ד לידי הנתבע, ובהתאמה באיחור. על אף דברים אלו לא הגיש המבקש בקשה להארכת המועד להגשת בקשתו זו, ואין בפיו טעם מיוחד שיצדיק הארכת המועד הנקוב בתקנות. הטענה כי לא קיבל לידיו את ההחלטה המורה על מחיקת בקשתו המקורית בוודאי אינה יכולה לעמוד למבקש, אשר ציין בכותרת בקשתו המקורית את אותו המען הנקוב בתיק – אליו נשלחה אף ההחלטה, וכאשר מצופה היה, בעיקר נוכח טענותיו בדבר העדר קבלת דברי דואר במענו הנכון, כי יעקוב אחר ההחלטה הניתנת בעניינו לאחר שיזם את הבקשה ויפעל לתיקון הבקשה טרם יחלפו המועדים לכך. אציין כי החלטה בבקשתו המקורית ניתנה בו ביום בו הוגשה הבקשה.

בהתאמה, ונוכח האיחור בהגשה ראוי ונכון היה לדחות את הבקשה על הסף.

2. לשיטת המבקש התגורר במען הנקוב בתיק במועד ביצוע המצאת ההחלטה המזמנת את הצדדים לדיון, ועל אף זאת הוחזר דבר הדואר בציון "עזב" על ידי דואר ישראל. בכך, טוען המבקש, נמנעה ממנו האפשרות להתייצב לדיון במועדו, וניתן פס"ד בהעדרו שדינו להתבטל בשל פגיעה בזכותו של הנתבע להתייצב כאן. לתמיכה בטענתו זו צירף הנתבע הסכמי שכירות. עיון בהסכם המתייחס למעברו של הנתבע למען חדש (להלן: המען בנאות גולף), מלמד כי תקופת השכירות שם אינה ברורה. כך, צוין שם מחד כי תקופת השכירות הינה למשך שנה אחת, ואולם בציון מועדי תחילה וסיום של שנה זו נרשם כי השנה תחל ביום 9/2/16 ותסתיים ביום 10/2/16. אין ספק כי טעות קולמוס כלשהי נפלה בהסכם זה, אלא שמשאין לפנינו תיקון של ההסכם, לא ניתן לדעת בוודאות האם הטעות הינה בשנת תחילת השכירות או בשנת סיומה.

דואר ישראל החזיר את הזימון אשר נשלח אל הנתבע לפי המען הנקוב בתיק, בציון העובדה כי זה עזב את המען, בחודש מאי 2015, ובהתאמה אם נפלה הטעות כאמור במועד תחילת השכירות, הרי שבהחלט היה מקום להשיב את דבר הדואר בציון "עזב" ואין מדובר בטעות.

כאן המקום לציין כי מאישור מסירה שהוצג לתיק עולה כי פסה"ד שניתן כאן ביום 4/2/16 הומצא לידי הנתבע, במען הנקוב בתיק -זה שאינו המען בנאות גולף - ביום 16/2/16, והנתבע הצהיר כי עבר למען בנאות גולף רק ביום 19/2/16 על אף הנקוב בהסכם השכירות.

מכל האמור עד כה סימני שאלה עולים בנוגע למקום מגורי הנתבע במועד מסירת הזימון בתיק זה (זימון שהוחזר על ידי דואר ישראל מהטעם הנקוב מעלה כבר בחודש יוני 2015), ובהתאמה בנוגע לעדכון המען בתיק במועד, ולטעם בגינו הוחזר דבר הדואר כפי שהוחזר, אם אמנם התגורר הנתבע במען האמור במועד הרלוונטי.

3. לאלו יש לצרף את העובדה שהדיון ממנו נעדר הנתבע נקבע כאן בעקבות בקשת הנתבע להתנגד לביצוע התובענה שהגיש נגדו המשיב. כך, ראוי היה כי זה יעקוב מיוזמתו אחר הנעשה כאן ואחר ההחלטות הניתנות בבקשתו, ויהא מודע לקיום הדיון כאן, וכן את העודה שדואר ישראל נהנה מחזקת תקינות המסירה, באופן שחזקה עומדת לטובתו לפיה אם השיב את דבר הדואר בציון "עזב", עשה כן לאחר שבחן את הסוגיה כנדרש וכמצופה.

4. אוסיף ואציין כי הנתבע ביקש לבטל את פסה"ד מחובת הצדק בלבד, ולא נתן כל טעם אשר יבהיר מדוע לא עקב אחר התנגדותו כמצופה, ומדוע סבור הוא כי סיכויו לזכות בהליך גבוהים. למעלה מןם הצורך אציין על כן כי עיון בהתנגדות מעלה סימני שאלה רבים בנוגע לגרסת הנתבע, ובנוגע לסיכוייו לזכות בהליך בתומו.

5. לאור כל אלו, אני סבורה כי ביטול פסה"ד מחובת הצדק ייעשה כאן אך מחמת הספק המתעורר נוכח המצאת פסק הדין לידי הנתבע - לאחר מועד משלוח הזימון האמור - במען הנקוב בתיק, ואולם נוכח התנהלות הנתבע, המתעלם מן הנעשה בתיק זה ונמנע מלעקוב אחר ההחלטות הניתנות בעניינו, נוכח הספקות העולים בנוגע למקום מגוריו בשים לב לאמור בהסכם השכירות שהציג, ואף בשים לב לגרסת ההגנה שהעלה, אני סבורה כי יש לבטל את פסה"ד שניתן כאן אך ורק בכפוף לתשלום הוצאות, ולעמידה בתנאים הבאים –

5.1 הפקדת סכום של 1,500 ₪ לטובת המשיב, וזאת בגין אובדן זמנו בתאריך הדיון הנזכר מעלה. הסכום יופקד בגזברות בית המשפט עד יום 10/8/16. לאחר ההפקדה יוכל המשיב לקבל סכום זה.

5.2 הפקדת סכום של 7,000 ₪ בגזברות בית המשפט עד לתאריך 10/8/16. סכום זה יישאר בקופת בית המשפט עד להחלטה אחרת.

5.3. התייצבות לדיון שיתקיים לגופו של עניין ביום 7/9/16 בשעה 13:00.

הצדדים יהיו ערוכים לסיכומים בעל פה במועד זה.

במידה והמשיב מוותר על חקירת המצהיר, תימסר על כך הודעה.

בקשות דחייה יש להגיש עד 3 שבועות לפני המועד בכדי שניתן יהיה לנצל את המועד שיתפנה לטובת תיקים אחרים. את הבקשה יש להגיש תוך ציון עמדת הצד השני ומועדים מתואמים במידת האפשר. בקשות ללא ציון עמדת הצד השני – יידחו אלא במקרים מיוחדים.

המזכירות תזמן הצדדים (הנתבע – לפי המען החדש הנקוב בבקשת הביטול).

ניתנה היום, ד' תמוז תשע"ו, 10 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/06/2015 החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע תביעה קרן מרגולין-פלדמן צפייה
10/07/2016 החלטה על בקשה של נתבע 1 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום קרן מרגולין-פלדמן צפייה
12/09/2016 החלטה שניתנה ע"י קרן מרגולין-פלדמן קרן מרגולין-פלדמן צפייה
17/11/2016 החלטה שניתנה ע"י קרן מרגולין-פלדמן קרן מרגולין-פלדמן צפייה