טוען...

הוראה לאחר להגיש תסקיר

נסר אבו טהה30/08/2017

בפני

כבוד השופט נסר אבו טהה

המבקש

מהדי הואשלה (עציר)
ע"י ב"כ עו"ד אורי בן נתן

נגד

המשיבה

מדינת ישראל – פמ"ד - דרום

החלטה

1. זוהי בקשה שנייה לעיון חוזר, במסגרתה עותר ב"כ המבקש להורות על הגשת תסקיר מעצר עדכני מאת שרות המבחן, על מנת לקבל תמונה עדכנית ביחס לחלופה אפשרית בעניינו של המבקש, שנתון במעצר מתאריך 03.09.2015 (קרוב לשנתיים), על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה, בצוותא חדא עם הנאשם 1 לכתב האישום, עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הסגת גבול, החזקת מכשירי פריצה, קבלת נכס שהושג בפשע, התפרצות למקום מגורים וגניבה (שתי עבירות), בנוסף, הפרת הוראה חוקית (שתי עבירות).

2. בדיון שנערך ביום 15.06.2017, במסגרת בקשה שישית להארכת מעצרו של המבקש מעבר לתשעה חודשים, לפי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי, בבית המשפט העליון, בבש"פ 4639/17, העלה המבקש טענות המצדיקות לשיטתו את שחרורו לחלופת מעצר אולם, בית המשפט העליון קבע, כי: "הזירה המתאימה לבקשה לבחינת חלופה שהוצעה בעבר, תוך עיבויה, היא בערכאה הדיונית ולא בבית משפט זה."

3. בפועל, בית המשפט העליון האריך את מעצרו של המבקש בפעם השישית לתקופה של 90 ימים החל מיום 15.06.2017, וזאת נוכח מסוכנותו של המבקש, כפי שהיא עולה מהעבירות המיוחסות לו (ובפרט מעיתוי ביצוען), ומתסקירי שרות המבחן בעניינו, שלא המליצו על שחרורו לחלופה, העובדה שההליך העיקרי בעניינו מתקרב לסיומו (אף אם סיכומי ההגנה לא יישמעו ביום 20.07.2017, כטענת בא-כוחו – ראה פיסקה 5 להחלטה בבש"פ 4639/17).

4. המשיבה מנגד, עותרת לדחות את הבקשה לעיון חוזר, שכן לשיטתה, אמנם בית המשפט העליון קבע, כי הזירה המתאימה לבחינת חלופה היא בערכאה הדיונית, אך אין בכך משום הנחיה לבית המשפט המחוזי, להפנות את המבקש לקבלת תסקיר, וביתר שאת, בהינתן העובדה, כי הדחייה לסיכומי ההגנה, באה מצד המבקש (מועד סיכומי ההגנה נדחה ליום 22.10.2017), כך שלא מתקבל על הדעת, כי מחד, ההגנה מבקשת לדחות את הסיכומים, ומאידך, מגישה בקשה לעיון חוזר, לבחון חלופת מעצר. עוד עמדה המשיבה על מסוכנותו הגבוהה של המבקש, כפי שהיא עולה מהעבירות המיוחסות לו ובפרט מעיתוי ביצוען, לצד עברו הפלילי המכביד וכן ניסיונות ההימלטות מהמשטרה, וכן את המאסרים המותנים העומדים לחובתו. (המבקש שוחרר ממאסרו האחרון בן חמש שנים, תקופה קצרה לפני ביצוע העבירות נשוא כתב האישום, בהיותו בסטטוס של "אסיר ברישיון".) בנוסף, גם שרות המבחן התרשם מקיומה של רמת סיכון גבוהה מצד המבקש, כאמור בתסקיר – "התרשמנו כי לאורך השנים הפנים דפוסים עבריינים על פיהם פועל מתקשה להשתלב תעסוקתית, מנהל אורח חיים עברייני, ופועל על פי סיפוק צרכיו המידיים על מנת להשיג ריגושים ורווח מידי... מתקשה לערוך שינוי בחייו כשטרם מעצרו ניהל קשרים עם חברה עבריינית."

אשר להליך העיקרי - נטען, כי ההליכים מצויים בישורת האחרונה – סיכומי ההגנה נקבעו ליום 22.10.2017, על אף שהמותב הדן בתיק העיקרי הציע ארבעה מועדים אפשריים במהלך חודש ספטמבר ומחצית אוקטובר. אולם, מועדים אלה לא התאימו להגנה.

5. בטרם אכריע בבקשה, מצאתי לנכון לקבל תסקיר מעצר עדכני מאת שרות המבחן, אשר יוגש תוך 30 יום. לאחר שיתקבל – תשלח החלטה לצדדים.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לבאי-כוח הצדדים ולשרות המבחן.

ניתנה היום, ח' אלול תשע"ז, 30 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/09/2015 החלטה שניתנה ע"י גילת שלו גילת שלו צפייה
30/08/2017 הוראה לאחר להגיש תסקיר נסר אבו טהה צפייה
02/10/2017 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה