טוען...

החלטה שניתנה ע"י אייל דוד

אייל דוד02/05/2017

בפני

כב' הרשם הבכיר אייל דוד

התובע-המבקש

עמנואל סבג

נגד

הנתבעים-המשיבים

1.דני גבריאל

2.רחל גבריאל

החלטה

1. לפני בקשה להוספת אשת התובע, גב' לוסיאן סבג, כתובעת נוספת בתיק. נימוקי הבקשה הם שהתובע הוא יליד 1929 המתגורר בנהריה ועקב מצבו הבריאותי הקשה של התובע הוא לא יוכל להגיע לדיון ההוכחות כדי להיחקר על תצהירו.

.2. אשת התובע גב' סבג הינה זוכה נוספת על פי שטר החוב מושא התביעה. לפיכך, ניתן היה לצרפה כתובעת מלכתחילה ולא רק בשלב מאוחר של ניהול התיק טרם קיום ישיבת הוכחות.

3. יתרה מזו הדיון נדחה מס' פעמים לבקשת התובע ואף לדיון האחרון לא התייצב התובע מבלי שהוגשה בקשה לפטור אותו מהתייצבות לדיון. לא ברור מדוע לא הוגשה בקשה מתאימה לביטול מועד הדיון האחרון . למרבה הצער, עקב גילו של התובע 88 שנים, לא נראה כי בעתיד הקרוב מצבו ישתפר. בנסיבות אלו התובע ,בני משפחתו וב"כ התובע היו צריכים לצפות את ההתדרדרות במצבו של התובע.

4. טענותיו של ב"כ הנתבעים כי עדותו של התובע חיונית לצורך הוכחת גרסתם מובנת בהחלט. יחד עם זאת, ברור כי בהעדר התייצבות של התובע לחקירה על תצהירו בית המשפט צפוי להורות על הוצאת תצהירו של התובע מהתיק. בתיק מצוי תצהיר של אשת התובע גב' סבג בו הצהירה כי היא בקיאה בעובדות התביעה כמו בעלה-התובע שכן אף היא בעלת הנכס -שהושכר למשיבים.

5. חששם של הנתבעים כי הגנתם תפגע כתוצאה מאי התייצבותו של התובע לעדות מובן . יחד עם זאת , ברור כי בית המשפט יקח עובדה זו בחשבון וככל שיתרשם כי הדבר פגע באפשרות הנתבעים להוכחת גרסתם לתביעה, הדבר יבוא לידי ביטוי בעת מתן פסק הדין בסוף ההליך.

6. אבהיר כי לדעתי אין כל צורך בהצגת צו אפוטרופסות על התובע כתנאי מוקדם להוכחת מצבו הרפואי של התובע ואני סבור כי די במסמכים שצורפו כדי להוכיח זאת .

7. התנהלות התובע כמפורט לעיל, גרמה לסחבת בניהול התביעה ולמעשה גרמה בפועל כי תביעה בסדר דין מהיר מתנהלת באיטיות רבה, הגם שעקרונית האינטרס של כל תובע הוא לסיים את ההליך בהקדם האפשרי .

8. לאחר ששקלתי בכובד ראש את כל הנעשה בתיק זה, אני סבור כי למרות מחדלי התובע, אין מקום לנקיטה בסעד קיצוני של דחיית התביעה שכן זכות הטיעון היא זכות מעין חוקתית ובית המשפט מעדיף כי הכרעה שיפוטית תינתן לאחר שקילת העובדות המהותיות ולא על סמך מחדל זה או אחר של מי מבעלי הדין. ניתן לאזן בין האינטרסים של הצדדים ולכפר על מחדלי התובע בחיובו בתשלום הוצאות מתאימות לטובת הנתבעים בסך של 2,000 ש"ח. תשלום סכום זה מהווה תנאי מוקדם לאישור בקשה זו.

9. לסיכום, אני מורה לתובע להגיש בתוך 7 ימים הודעה לתיק אליה תצורף אסמכתא בכתב על הפקדת ההוצאות הנ"ל בקופת בית המשפט .

10. התובע יישאר כבעל דין בתיק שכן אף הוא זוכה על פי שטר החוב מושא התביעה. יחד עם זאת, אין בכוונתי לאפשר לנתבעים להזמין את התובע לחקירה נגדית על תצהירו או לחקירה ראשית שכן שככל שסברתי כי הוא יכול להגיע למתן עדות בבית משפט, לא הייתי נעתר לבקשה זו והתובע היה מחויב להתייצב לחקירה נגדית על תצהירו.

11. המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים בדחיפות.

12. התיק יובא לעיוני למתן החלטה בעוד 10 ימים.

ניתנה היום, מוצאי יום העצמאות, ו' אייר תשע"ז, 02 מאי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/03/2016 הוראה לבא כוח תובעים להגיש אטישור פקס איתי רגב צפייה
02/05/2017 החלטה שניתנה ע"י אייל דוד אייל דוד צפייה
16/12/2018 פסק דין שניתנה ע"י אייל דוד אייל דוד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עמנואל סבג רויטל בן סימון
תובע 2 לוסיין סבג רויטל בן סימון
נתבע 1 דני גבריאל גיא שדה
נתבע 2 רחל גבריאל גיא שדה