טוען...

החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא

ערפאת טאהא11/01/2016

בפני כבוד הרשם ערפאת טאהא

המבקשת


אימאן ח'אלד ג'בארין

נגד

המשיבים

1. עיזבון המנוח אחמד מחמוד נג'אר ז"ל
באמצעות יורשתו על פי צו ירושה: הנתבעת מס' 2

2. פתחיה אחמד נג'אר

3. המטרופולין היווני קתולי (מלקיט) של הבישוף של עכו, חיפה, נצרת והגליל

החלטה

לפניי בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה.

  1. דין הבקשה להידחות.
  2. עסקינן בהמרצת פתיחה, בגדרה מתבקש מתן פסק דין המצהיר על זכויות המבקשת במקרקעין בשטח 5000 מ"ר המהווים 5000/900156 חלקים (להלן: "החלקים הנתבעים") מהמקרקעין הידועים כחלקה 3 בגוש 16978 בדבוריה (להלן: "המקרקעין"), אשר הזכויות בהם רשומות על שם המשיבה 3, המטרופולין היווני קתולי (מלקיט) של הבישוף של עכו, חיפה, נצרת והגליל (להלן: "המטרופולין"), אשר אותן רכשה המבקשת לטענתה מהמנוח אחמד מחמוד נג'אר ז"ל ת.ז. 020756516 (להלן: המנוח אחמד מחמוד") בהסכם מיום 02.02.09, ואשר עודן רשומות על שם המטרופולין.
  3. מעיון באישורי המסירה שצורפו לבקשה עולה, כי המסירה לידי המשיבה 3, המטרופולין היווני קתולי (מלקיט) של הבישוף של עכו, חיפה, נצרת והגליל (להלן: "המטרופולין") בוצעה באמצעות הפקסימילה, הן לעו"ד ג'ובראן מרקוס, לכאורה כבא כוחה של המטרופולין והן למטרופולין. בהתאם לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984, לא ניתן להמציא באמצעות הפקסימיליה כתב בי-דין ראשון בתיק, ועל כן לא ניתן לקבל את ההמצאה באמצעות הפקסימיליה כהמצאה כדין לידי המטרופולין. יתירה מזו, גם המצאה לידי עו"ד ג'ובראן לא יכולה להיחשב כהמצאה כדין, מבלי שיצורף ייפוי כוח המייפה את כוחו של עו"ד ג'ובראן לייצג את המטרופולין ולקבל בשמו כתבי בי-דין במסגרת המרצת הפתיחה כאן. בהיעדר המצאה כדין לידי המטרופולין לא ניתן ליתן פסק דין במעמד צד אחד, אשר משמעותו גריעה מזכויות המטרופולין במקרקעין.
  4. התביעה הוגשה נגד פתחיה אחמד נג'אר (להלן: "פתחיה") כיורשת יחידה של המנוח אחמד מחמוד, לכאורה מכוח צו ירושה. לכתב התביעה לא צורף צו הירושה הנטען ועל כן, על התובעת לצרף את צו הירושה שלפיו ירשה הנתבעת מס' 1 את עיזבון המנוח אחמד מחמוד נג'אר.
  5. זאת ועוד, להמרצת הפתיחה לא צורף ההסכם שנערך כנטען בשנת 1971 בין המטרופולין לבין המנוח אחמד מחמוד נג'אר בקשר לחלק הנתבע במקרקעין. טופס ההצהרה על העסקה והתשריט אינם חתומים על ידי המטרופולין, ואין הם בבחינת הסכם בכתב כנדרש בהתאם לחוק המקרקעין, תשכ"ט – 1969. בהיעדר הסכם בכתב החתום על ידי המטרופולין, ואישור בדבר היות החותם בשם המטרופולין מורשה לחתום בשם הגוף הכנסייתי ובהתאם לדין הכנסייתי, המרצת הפתיחה חסרה מסמכים מהותיים, ולכאורה דינה להימחק בהיותה תביעה חסרה.
  6. לאור האמור לעיל הבקשה נדחית. בהתאם לאמור לעיל, הריני מורה כדלקמן:
  7. המבקשת תמציא את המרצת הפתיחה וההזמנה לדין בכתובת הרשומה של המטרופולין ולידי המוסמך לקבל בשמה כתבי בי-דין, ותמציא לבית המשפט אישור מסירה כדין בליווי תצהיר מוסר בדבר המסירה.
  8. המבקשת תגיש לתיק בית המשפט את צו ירושת המנוח אחמד מחמוד. כן תגיש לתיק בית המשפט את ההסכם הנטען שנערך בין המטרופולין לבין המנוח אחמד מחמוד נג'אר בגדרו הועברו הזכויות בחלקה לידי המנוח אחמד מחמוד נג'אר.
  9. נוסף על האמור, ובטרם ניתן יהיה ליתן פסק דין בהיעדר הגנה, על המבקשת להגיש לתיק בית המשפט את מקור כל המסמכים שצורפו להמרצת הפתיחה או יוגשו על ידה בהתאם להחלטה זו, וזאת בתיאום עם מזכירות המדור האזרחי בבית המשפט המחוזי. מקור המסמכים יוחזר לידי המבקשת לאחר שבית המשפט יעיין במקור.
  10. המבקשת תקיים אחר האמור לעיל תוך 90 ימים ולא - תימחק המרצת הפתיחה.

המזכירות תמציא למבקשת החלטה זו.

התיק יובא לעיוני בהתאם.

ניתנה היום, א' שבט תשע"ו, 11 ינואר 2016, בהעדר הצדדים.

ערפאת טאהא ,שופט

רשם בית המשפט המחוזי-נצרת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/01/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
21/04/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
03/05/2016 פסק דין שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה