טוען...

החלטה על בקשה למתן החלטה בבקשה למתן צו מניעה

רות לבהר-שרון06/07/2016

מספר בקשה:8

בפני

כבוד השופטת רות לבהר-שרון

המבקשת:

משכנות רזיאל תל-אביב בע"מ
ע"י עוה"ד מוטי קניאל ואיריס לוי

נגד

המשיבים:

1. דסמי השקעות בע"מ

2. הרמוני (נ.י.ה) נכסים יזום והשקעות בע"מ
ע"י עוה"ד יעקב גלאור ודרור קרני

החלטה

1. בפני בקשה למתן צו מניעה זמני עד להכרעה בתובענה שהגישה המבקשת, לאסור על עריכת כל דיספוזיציה בכל הנוגע לזכויות בנייה במקרקעין הידועים כגוש 7011 חלקות 15 ו-70, ברח' דוד רזיאל 2 בתל אביב, כמפורט בבקשה. יצוין כי מדובר במקרקעין שטרם הוסדר רישומם, אך צפויים להירשם כבית משותף לכשתושלם הבנייה.

2. מדובר במגרש בשטח של 1,275 מ"ר, המורכב משתי חלקות צמודות (חלקה 15 וחלקה 70), כחלק מהשטח הוא מגרש ריק, ועל חלק אחר קיים מבנה ישן המיועד לשימור, הכל כמפורט בבקשה. המבקשת היא הבעלים של חלק מהשטח - יחידה 12, בעוד המשיבות זכאיות להירשם כבעלים של יחידות אחרות במקרקעין, אם כי הן אינן הבעלים של מלוא הזכויות במקרקעין.

3. טוענת המבקשת, כי בקשה להיתר שהגישו המשיבות, והתייחסה למלוא הזכויות במקרקעין - התקבלה (נספח 13 ו-18 לבקשה לצו מניעה), לאחר שהתנגדות המבקשת נדחתה, ופניותיה בעניין נענו בתשובה כי הועדה אינה דנה בנושא הקנייני. כל זאת לאחר שהמשיבות פנו למבקשת והתקיים מו"מ שבסופו של יום לא צלח, והמבקשת סירבה ליתן הסכמתה לבנייה והבהירה למשיבות כי היא מעוניינת למצות את זכויות הבניה הנובעות מבעלותה ביחידה 12.

4. יצוין, כי במסגרת המרצת הפתיחה עותרת המבקשת להצהיר כי היא בעלת זכויות הבנייה היחסית הנובעות מבעלותה על יחידה 12 שהתקבלו במסגרת ההיתר.

5. במסגרת הבקשה לצו מניעה זמני, טוענת המבקשת כי מדובר בזכויות בעלות ערך כספי של מיליוני שקלים, וכי אם לא יינתן צו האוסר על כל דיספוזיציה, אפשרותה למימוש זכויותיה - היה ותתקבל המרצת הפתיחה - תסוכל. לטענתה, המשיבות החלו בבנייה, ומכרו לצדדים שלישיים את מרבית יחידות הדיור, כאשר ככל שתימכרנה דירות המתוכננות על זכויות הבניה שהיא טוענת להן - יסוכל הסעד המבוקש בתובענה, ועלול להתעורר צורך בהליכים משפטיים מול צדדים שלישיים.

6. בתיק זה ניסיתי להביא את הצדדים להסדר, כאשר הם למעשה היו קרובים לפשרה ובחרו לפנות לגישור, שבסופו של יום לא צלח. עתה יש להכריע בבקשה לצו המניעה הזמני. יצוין, כי לאחר סיום הליך הגישור, הגישה המשיבה בקשה להוספת תצהיר משלים מטעמה לעניין היקף הזכויות המירביות להן יכולה לכל היותר המבקשת לטעון, וזאת מבלי לחזור בה מטענתה כי למבקשת כלל אין זכויות בנייה במקרקעין.

7. לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובות, וכן בבקשה להוספת תצהיר ובתגובות לה, מצאתי לנכון לזמן את הצדדים לדיון בבקשה, בטרם תינתן החלטה.

הדיון ייערך ביום 18.7.16 בשעה 10:00.

המזכירות תעדכן את הצדדים באופן מיידי, גם בפקס ידני.

ניתן היום ל' בסיון תשע"ו (6 יולי 2016), בהעדר הצדדים.

המזכירות תעביר העתק ההחלטה לבאי כוח הצדדים

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/11/2015 החלטה שניתנה ע"י רות לבהר-שרון רות לבהר-שרון צפייה
06/07/2016 החלטה על בקשה למתן החלטה בבקשה למתן צו מניעה רות לבהר-שרון צפייה
22/02/2017 החלטה שניתנה ע"י רות לבהר-שרון רות לבהר-שרון צפייה
24/01/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה רחל ברקאי צפייה
19/07/2018 הוראה לתובע 1 להגיש סיכומי ת' רחל ברקאי צפייה
31/12/2019 פסק דין שניתנה ע"י רחל ברקאי רחל ברקאי צפייה